Gå til innhold

Hva hadde dere gjort? Ang soving. Sliten og lei.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutten er nå blitt 5 1/2 mnd, og har hele tiden våknet ofte om natten. Hele 4 netter i sitt liv har han sovet 4 timer sammenhengende, og mamman har fått litt sårt tiltrengt sammenhengende søvn. Han legger seg ca 19.30. Kan da finne på å sove 3 timer, men våkner ofte både en og to ganger før vi legger oss. Får en god porsjon grøt på kvelden og en flaske mm/mme blandet før han legger seg. Som oftest holder det å gi smokken og stryke llitt på han, så sovner han igjen. Når vi legger oss (legger meg ofte først) er jeg så stille som det bare går an, men likevel våkner han. Får da pupp. Hender at han sovner i sengen med meg, men våkner like ofte likevel. Våkner i alle fall hver andre time natten igjennom, sovner stort sett igjen med pupp og av og til smokk. De siste nettene har han i tillegg begynt å våkne skikkelig, vi brukte i natt nesten 2 timer på å få han til å sovne igjen. Han er blid som ei sol, det er han på dagen også. Bare blid og god :-) Sover 3 dupper av ca 1 time på dagtid, den siste ikke etter 17. Off, kjenner jeg begynner å få nok. Vi har jo tenkt på å flytte han på eget rom, han er veldig vàr for lyder, men dette er ikke klart enda, da vi holder på å pusse opp. Noen med råd og erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pusser også opp. Puttet lillegull i senga på et rom vi bruker til laging. Masse rot der, men det bryr ikke hun seg om;-) Babyer bryr seg ikke om rommet er ferdig eller ikke. Sps hyggelig for oss voksne er det jo ikke, vil jo at ting skal være fint. Men nattesøvn er viktigst;-)

Skrevet

Mitt råd: Få fart på oppussinga av rommet hans og flytt han på eget rom igår.

Begge mine har gått fra mange oppvåkninger om natten til å sove igjennom og litt til i løpet av de første par nettene på eget rom.

Mange barn klarer bare rett og slett ikke å finne en dyp søvn når de sover inne hos foreldrene. Vekkes hele tiden av lyden av dem og lukten til mamma.

Skrevet

Mitt råd er også eget rom. Her halverte vi antall nattmåltider ved å flytte henne på eget rom.

Skrevet

akkurat som jeg skulle skrevet det selv...bortsett fra at gutten min er 6 1/2 mnd...og de 3 duppene er på 1/2 time hver gang..

sånn har vi hele tiden hatt det...flyttet han på eget rom da han var litt over 4 mnd, men har det fortsatt sånn....!!

Skrevet

har det akkuratt som deg! fikk beskjed av helsesøster i går at jeg skulle venne av med nattamminga. så det skal vi gjøre nå! di såver visst bedre da etter en stund

Skrevet

Har faktisk den samme problemstillingen som deg. Min sønn er snart 7 mnd. Blir gal av å ikke få sammenhengende søvn snart. Både lege og helsesøster har sagt at vi burde gi han et eget rom. skjønner ikke helt hvordan han vil sove natta gjennom da. men det er vel mammas lukt og lydene som vekker han sikkert. skal pusse opp rommet, som får ha eget rom.

Skrevet

Vi har akkurat avvent gutten vår på 7 mnd. Han spiser ikke noe mat, vil rett og slett ikke ha noe som helst. Bare pupp her i gården! Men uansett, det gikk veldig bra å avvenne han. Han spiste annenhver time på natten og jeg orka rett og slett ikke mer. Første natten vræla han en del, men fikk roa han med smokken. Allerede andre natten var det bedre. Nå er det 6. natten i natt, og hittil må vi kun stå opp et par ganger og gi han smokken og så sovner han igjen. Vi driver også å pusser opp, så gutten vår må sove hos oss en stund til. Det er litt dumt, men vi har ingen annen mulighet nå. Vi brukte Sove-Karins (Naphaug) hysj-metode. Det funket bra. Når han skrek så sto mannen min ved siden av og hysjet og ga smokk. Da føler de ikke at de er alene og sånn...... Vi bare hoppet i det og angrer ikke et sekund. Ble ikke så ille som vi trodde. :) Deilig å få sovet litt mer igjen. Helt utrolig. Lykke til. :)

Skrevet

Vi har også hatt det samme problemet. Flyttet pjokken ut av rommet vårt, samt sluttet med nattamming - Det hender fortsatt at han våkner om natta og da sovner han med en gang om han får smokk eller evt vannflaska.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...