Gå til innhold

Sette inn ett eller to egg? Hva er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de tilfeller man har to fine egg, som har delt seg i fire på innsettingsdag, kontra det å sette inn ett egg (delt i fire) - noen som har kvalifiserte opplysninger om hvilket av de to tilfellene som gir størst sjanse for graviditet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alltså så som jag har fått höra om det, så kan det även bli som så att det inte fäster med två ägg heller, men chansen kan ju vara lite större att åtminstone ett ägg fäster...

Skrevet

Sykehusene mener vel sjansene er større når de setter inn ett egg, men jeg tror sjansene er størst når de setter inn 2 egg. Jeg har satt inn ett egg uten å lukkes flere ganger. Tok mitt 5 IVF forsøk nå i juni hvor de satt inn 2 egg. Ble gravid hvor det ene egget festet seg så nå er jeg gravid med en.. Jeg har ihverfall stor tro på det. Drikk forreseten masse granat eple juice... Et kjerringråd som mange mener skal hjelpe litt!!

Ønsker deg masse lykke til og aldri gi opp håpet!!!

Skrevet

Vi satte inn 2 perfekte egg (4delte) for 3 uker siden.

Og ble gravid, men vet ikkje om det er en eller to der inni enda. Får vite det om 2 uker.

Legen min sa iallfall at en høyner sjansene en del med å sette inn 2..

Og det er jo ganske logisk når eg tenker på det og.

Men en har så klart ikkje dobbel så stor sjanse for å bli gravid.

Men kjenner eg må stålsette meg litt for at det er 2 der inne, så eg ikkje får sjokk på UL, hehe

Skrevet

Det er visstnok litt større sannsynlighet for å bli gravid med to, men det er ikke mye. Dessuten må man ta i betraktning risikoen for flerlingsvangerskap, som for mange, og spesielt av medisinske årsaker ikke nødvendigvis er ønsket.

Jeg har fått inn et egg to ganger og to egg tre ganger. Det gjøres alltid en totalvurdering på innsettingsdagen basert på hvor mange egg som fortsatt er med, kvaliteten på dem, alder og diagnose på kvinnen etc. Som oftest vil legene ha en anbefaling, og hvis den anbefalingen er å sette inn to så må man selv ha tenkt gjennom om man ønsker tvillinger og ikke minst om man ønsker å gå gjennom et risikosvangerskap.

Skrevet

Jeg støtter det MK73 sier. Jeg har fått inn 2 egg fire ganger. Legene mine sier at det gir litt større sjanse for å bli gravid dersom man setter inn to, mens sjansen for å få tvillinger bare øker med 10%. Det gjøres nok, som MK73 sier, en totalvurdering i hvert enkelt tilfelle, der bl.a. eggkvalitet spiller inn, men hovedregelen i følge min lege er at det vanligvis er kvinner som nærnmer seg eller har passert 37 år som får satt inn 2 egg, eller kvinner som har hatt mange forsøk uten å lykkes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...