Gå til innhold

Mamma for første gang. Anbefalinger settes pris på :)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har termin 3.desember og er altså da 33 uker på vei. Det jeg lurer på bl.a er om det lønner seg for meg å kjøpe bl.a ammepute og brystpumpe nå? Og isåfall hvilken type brystpumpe anbefales? Hørt endel har skryti av Dr.Brown (mener det var navnet) tåteflaskene, men jeg har jo ikke peiling. Finnes isåfall Dr. Brown også som brystpumpe?

Håper noen kan gi meg noen råd :)

På forhånd takk :)

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har en jente på 1 år nå..

Jeg kjøpte ikke ammepute, men hadde virkelig hatt brukt for det.. Men jeg lå å ammet i begynnelsen (klarte ikke sitte..) Men etterhvert som jeg klarte å sitte brukte jeg dynen til jenta som ammepute.. Så det anbefaler jeg virkelig..

Jeg har ikke brukt brystpumpe, men skulle nok hatt det og.. he he.. Hadde/ har så enormt med melk, at det rant hele tiden..( Så det hadde vært lurt med en pumpe, Advent sin pumpe skal være bra, ( fås kjøpt på apotek.)

Anbefaler også ull ammeinnlegg, de er god å ha på vinteren.. :)

Ammeputa har vi brukt masse!! Også pappa`n brukte den mye når han skulle ha lillegutt i armkroken:) Men ikke kjøp en som er for stor og for hardt fylt. Jeg lånte en liten og ganske "dvask" en, av ei venninne og den ble jeg supergla i, mens den på helsestasjonen var stor og hardt fylt - slik at det var vanskelig å forme den etter kroppen.

Jeg kjøpte en elektrisk brystpumpe av ei venninne, men hadde ikke så sinnsykt med melk, men den var kjekk å ha innimellom - men hadde jeg vært deg hadde jeg ventet å sett det an - ikke alle som trenger det.

Lykke til:)

*husker den spenningen det var å orientere seg i utstyrsjungelen - og ta alle valgene:)*

Jeg kjøpte ammepute, men brukte den aldri. Likte ikke ha den liggende og siden vi har puter i sofaen, var det disse jeg brukte. Det gikk helt fint.

Jeg lurte også på det der med brystpumpe og spurte bl.a. jordmor om dette. Hun mente at jeg godt kunne vente å se. Nå ble det til at jeg fant en på finn.no jeg da. Fikk den til halv pris, meget lite brukt og med garanti. Jeg har knapt brukt den, men den helga uka etter fødselen da jeg fikk brystbetennelse var den veldig fin å ha! Dette var nyttårshelga og hadde jeg ikke hatt den liggende, hadde jeg hatt store problemer siden ingen butikker var oppe da.

Jeg kjøpte Avent sin elektriske. Den er kjekk fordi du kan pumpe melka rett i flaskene. Har hørt mange angrer på kjøp av manuelle pumper, får senebetennelse ganske kjapt da!

Hei Mamma for første gang!

Anbefaller ammepute, min sønn er snart 2 mnd og jeg har brukt den masse! Kjøpte en billig fra KID, den er sånn myk og ikke stappfull, slik ei her påpeker er best. Den fungerer kjempefint!

Jeg har brukt min AVENT håndpumpe masse! Pumper ofte ut om morgenen og gir på kvelden, for jeg har masse melk tidlig, men ikke seint på dagen. Synes det fungerer veldig greit m manuell pumpe, -gjør det på det ene brystet mens han suger på det andre, og melka renner nesten av seg selv:) Men her er det sikkert store forskjeller. Jeg er i allefall imponert over AVENT systemet, og jeg bruker VIA serien for oppebevaring- genialt! (høres ut som jeg får prosenter her, men det gjør jeg ikke :)

Jeg fikk låne pumpen av veninnen min den første tiden, for å se om jeg fikk det til. Greit å sjekke det ut i praksis før man kjøper. Jeg er veldig fornøyd i alle fall. Veldig deilig å ha muligheten til å være borte fra bebien noen timer også ved at man kan pumpe ut mat til den.

Lykke til videre!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...