Gå til innhold

Hva gir dere barna deres i dåpsgave??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gir dere og evt. hvor mye bruker dere på dåpsgave til barna deres? Lurer også på hva dere ønsker dere fra andre...

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir iallefall penger..Hvor mye vet jeg ikke ennå..Så skal hun få en gave...Vet ikke hva det skal være ennå heller:P

Skrevet

Gir nok ingenting til mitt eget barn, men har begynt å spare til bunad til konfirmasjonen hennes. Så hun får jo egen konto, og pengene etter at bunad er i boks kommer hun til å få. Ellers skal vi ønske akkurat det folk ønsker å gi henne! Men har gitt de ideer som smykker, barnebestikk, rull til å ha dåpsattesten i osv..

Skrevet

Vi ga datteren vaar et fadderbarn for 4 aar siden og tenker vi gjoer det samme igjen. Da faar de bruke ca 200 pr mnd til aa finansiere livet til et nesten like gammelt barn paa andre siden av jordkloden som lever under andre forhold. Det synes jeg er god barneoppdragelse, hyggelig og noe som laerer dem om livet i takt med livet de selv lever.

Ellers synes jeg arvesmykker er hyggelig, moren min ga en soelje til foerstemann og et kors etter hennes mormor til nr 2 - ikke i daapsgave men foedselsgave. Rull til daapsattesten hoertes veldig bra ut og spare til bunad var ogsaa fint synes jeg, det kan hende vi hermer litt der ja.

Ellers handler det jo om aa gi noe som betyr noe, til daapen, i hvert fall i vaar familie. Man gir ikke klaer f.eks, da skal det gjerne vaere noe selvlaget eller noe med litt sjel i, som en spesiell kjole eller noe. Men all respekt til de som gir klaer ogsaa, man har saa forskjellige tradisjoner.

Skrevet

Bokstavsmykke, pengegave og dåpen.

Skrevet

Vi ga et smykkeskrin som kosta 500kr. I tilegg så sparer vi barnetrygden på egen konto til henne.

Bra tips med fadderbarn:-) Vi har et fadderbarn fra før, så hun får 'være' med på det:-)

Skrevet

Vi ga jenta vår et hjertegullanheng til kjede med inngravert navn og dåpsdato bakpå. Et sliket som ikke er et typisk barnesmykke, men som hun kan bruke i alle år fremover. En kompakt gullklump slik at det ikke blir merker om hun biter i det e.l. Kostet vel en tusing ca. Kjøpte lenke i gullduble bare, siden hun fort trenger lengre. Ekte gull-lenke skal hun få senere. I tillegg fikk hun barnesølja som jeg fikk når jeg ble døpt:)

Fra andre ønsket vi oss egentlig ingenting spesielt, ville at de skulle kjøpe det de ønsket å gi.. Resulterte i 4 dåpsattestholdere da, men det var jo bare å bytte;)

Skrevet

Kjøpte ikke gave til våre barn, trodde ikke det var så vanlig jeg

Skrevet

har aldri kjøpt noe til våres barn. Har bare opprettet konto på barna der vi setter inn penger nå å da.:)

Skrevet

Takk for alle svar og gode tips! Jeg tenker ikke på at det trenger å koste så mye, men vil jo gjerne at gullet skal ha et dåpsminne fra mammsen og pappsen!! Har forresten endt opp med avstøpning av hand og fot fra lifestone, veldig fint minne og anbefales virkelig!!

Skrevet

Vi opprettet en høyrentekonto der vi sparer en hundrings i mnd (frem til 18 årsalder), så etter en del år med sparing og renter vil det jo bli til et førerkort + litt til. Som et minne på dåpsdagen gav vi et spesialdesignet barneservise med navnet hans på fra www.babydesign.no. Der kan man jo også få trykt på "En hilsen på dåpsdagen blabla.", som et koselig minne.

Skrevet

vi kjøpte ikke til nr en, men opprettet en konto etter dåpen, og satt inn de pengene han fikk der. også sparer vi til han hver mnd på den kontoen.

nå som nr 2 snart skal døpes kommer vi til å gjøre det samme etter dåpen.

Skrevet

Vi kjøpte serviett-ring i sølv, som vi graverte navnet hans på.

Skrevet

vi kjøpte en sølvkopp som vi graverte inn navn og fødselsdato på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...