Gå til innhold

Hm... er i tvil nå, dumt av meg å ha kjøpt oth til bruk i hele vognperioden?

Anbefalte innlegg

Det jeg ser inne på siden her at mange skriver at de ikke ville brukt oth før barnet er rundt året. Har kjøpt oth med bag, og har ikke lyst, plass eller råd å ha kjempemange vogner stående her. Har og fått vogna i gave så føler ikke jeg nå kan kjøpe en ny en. Går det greit å ha barnet vendt fra meg i denne alderen? Barnet skal jo ikke sitte i vogne hele dagen, og er det barnet eller mors behov som gjør at mange ikke vil ha barnet vendt fra seg?

Fortsetter under...

Jeg tror det er mest mors behov. Små barn er nysgjerrige og vil se hva som foregår og det gjør de best forovervendt. Babyen vet jo at du er rett bak så tryggheten har han jo der uansett. Ville beholdt vogna jeg og ikke bekymret meg for det. Jeg har bare gode erfaringer med vogna.

Jeg har hatt lyst til å ha barnet mot meg, men har ikke hatt noen problemer med å bruke OTH hele vognperioden. Vær takknemlig for gaven din, det er en kjempeflott vogn, og ikke tenk på de som sier de ikke ville brukt den før året.

Nei for all del. Vogna er den beste jeg har hatt, men hadde likt den enda mer om jeg kunne se gutten min når jeg triller. Men ville ikke byttet den ut for noe i verden. litt lite lun i bagen men det fikser du med et stormtrekk av noe slag.

grunnen til å ha barnet vendt mot deg er at det hele tiden leser ditt ansikt og kroppsspråk i møte med nye erfaringer, når barnet ikke ser deg kan det ikke bruke deg som referanse iforhold til omgivelsene.

til anonym 13:53 : Nei, så lenge babyen ikke ser deg aner den faktisk ikke hvor du er.........den evnen kommer mye senere : )

Må bare først få si gratulerer med å ha fått en så flott gave! Vogna har fort blitt en hit her til lands- og det for en god grunn. Den er veldig lett, god å trille og har et stilrent og sporty utseende! :-)

Hvis du ikke har økonomi eller plass til en ny vogn nå uansett ville jeg ikke tenkt mer på det og heller gjort det beste ut av bruken på den du nå har. Det kan jo tenkes at det blir økonomisk rom for å kjøpe en når du kommer til den kjente overgangsperioden (6-12 mnd)? Trenger jo ikke å kjøpe helt ny- har sett flere finn-annonser hvor man får kjøpt 06-07 modeller til langt under halv pris. Og du har jo fortsatt god tid på å "jakte" etter et kupp! :-) Og er du heldig kan du selge vogna videre et halvt år etter uten betydelig tap.

Hvis ikke du har lyst til å bruke penger til en vogn nr. 2 ville jeg tenkt alternativt; har du en veninne, familie eller en god nabo med barn som kunne tenkt seg å byttelåne vogn for en 6-mnd. periode f. eks.? Selvsagt med forbehold om at du stoler på dem og vet at de bruker sakene pent og evt. gjør opp for seg ved et evt.uhell.

Hvis du hadde fått til en sånn byttehandel ville du ikke brukt en ekstra krone, samtidig som du kun har en vogn av gangen som tar opp plass.

Men hvis vi skal drømme oss litt bort... og tenke oss at du hadde bodd større og hatt masse penger stående på "vognkontoen"... ;-) Da ville jeg anbefalt deg å ha en ekstra vogn. F. eks. en Simo duo e.l. hvor du har mulighet for å bruke bagvogn opp til 1 år, og videre kunne bruke sportsvogn-delen begge veier.

Jeg har prøvd mange vogner til min nå to år gamle datter. I alt 11 stk. (vet ikke om jeg skal juble eller skjemmes... hehe). Men nå har jeg endelig funnet den perfekte kombinasjonen. Har en OTH (2008 mod. sportsvogn+bag, begge i brunt) samt en Simo kombi (2007 mod. i sand) og en stor dansk dypvogn, Basson Grande, (2006 mod. i sort/grå) som lillesnupp har som sovevogn i barnehagen. Før dette har jeg prøvd flere Simo, Emmaljunga, Quinny, OTH'er... OTH'en er min store favoritt, men bruker også Simo'en når vi skal på søndagstrilletur og vil prate med lillejenta vår mens vi triller. Så jeg sier ja takk- begge deler. (Hvis man har råd og plass selvsagt.)

Annonse

Enig, ja takk begge deler. Men som du nevner over her at det går an å få mye bra på finn. Har også OTH og syns fortsatt det er litt trist å ha han fra meg, men når jeg triller langtur så er den jo så overlegen i forhold til alle andre vogner jeg har hatt at det veier opp. stopper jo opp og ser på han og vi snakker sammen uansett. så lykke til. hvis det blir feil for deg er det bare å selge den, den er veldig lettsolgt og poppis

kan jo evt kjøpe en brukt en på finn ja. vi skal til syden i april og gutten vår er da 7 mnd, og har ikke lyst å ha OTH vognen med da, så kanskje jeg kan kjøpe en brukt til den turen. Har fått vognen av foreldrene mine og mamma var skeptisk til at vognen var framovervent og kunne ikke skjønne at det var ideelt, men jeg var jo helt frelst på denne vognen og så ingen andre løsninger. Kjøpte den på biteringen i bergen og han mannen der er jo en så ivrig selger og greide å overbeviste om at titteluken var tilstrekkelig. Hadde engentlig bestemt meg for spirit s3 men den anbefalte han ikke. men vi får prøve oss fram... har jo lyst på en til om ikke så lenge så må kanskje ha to vogner ettehvert.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...