WPW Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg er bare 36+1 og har IKKE tenkt på dette enda. Men jeg leste akkurat en annen tråd som diskuterte disse to typene klyster og lakserolje. Lakserolje ser jeg for meg at smaker pyton.. Hva med klyx og microlax?? Og er det sånn at man får diare av det???? Med andre ord: hvordan virker det, og hvordan brukes det?
MintCondition Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Hehe Klyx og microlax skal IKKE drikkes, det er småplastsprøyter med "såpevann" som du sprøyter opp i rompa. Så skal du knipe igjen så LENGE du klarer (tro meg, det er neppe særlig lenge..), og så er det rett på do og få ut det som skal ut.. Ja, du får diaré av det, poenget er jo at det skal tømme tarmen.
WPW Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2008 hehe, takk for svar:D Må le litt av meg selv nå.. Tror kanskje jeg har sett for mange filmer der folk blir lurt til å ta avføringsmiddel eller lignende, så jeg så for meg noe skikkelig grusomt her;) Men et spm til: Fører det til at man får tømt seg så godt at man ikke må gå på do før et par dager etter fødselen??
WPW Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2008 dytter litt for å få svar på siste spm mitt:)
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 Hahaha sorry, men dette var litt morsomt. Det aner meg at om du drikker det, får du nok litt av samme effekten allikevel ;-) Men smaker nok VONDT! Klyx tømmer mer, så da kan man fort slippe dotur de neste dagene. Microlax er kun endetarmen som blir tømt, så da er det fare for dotur igjen dagen etter...
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Men microlaxen går 3 cm opp i rompa, klyx går 8? (Ok, jeg er elendig på øyemål, men ca da!) Så endel synes klyx er skummelt, spes å sette på seg selv... men det skal nå jeg!
MammaTil2Gulljenter Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 man får jo som regel klyster satt på sykehuset, hvor manvirkelig får tømt seg! Jeg har sjeldne doturer, men når de først kommerer det jo som om jeg tømmer hele ryggen så jeg skal iallefall ha klyster;) Mener å huske at JM fra sist svangerskap sa at microlax var mer for å myke opp hard avføring eller når man hadde forstoppelse, mens klyx var mer for å tømme tarmene(da ikke bare endetarmen)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #8 Skrevet 15. oktober 2008 Ang. ditt andre spørsmål. Du får bare tømt den nederste delen av tarmen. Dersom man skal gå inn i litt ufine detaljer så er det ca sånn: Det kommer litt ann på hvilket avføringsmønster du har fra tidligere. Dersom du har avføring daglig så vil du få avføring igjen enten senere samme dag eller neste dag. Dersom du er en av dem som bare har anenhverdag så vil det naturlig nok ta litt lengre tid før det kommer. Vet ikke helt om du forstår hva jeg mener men det jeg vil frem til er at du bare får tømt det som ligger lengst nede og at du ikke får tømt hele tarmen. Kanskje du tenker litt fremover mot fødsel og vil "tømme" tarmen i god tid før. Det er vanskelig å planlegge. Det beste er å få et klyx på sykehuset sånn ca 2 timer før forventet fødsel. Da har du ikke så vondt at du ikke kan sitte på toalettet og du får tømt nok til at det kommer minimalt vedl fødsel. Håper dette var svar på ditt spm.
BlirVi4i2012?! Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 Dette har jeg også lurt på! Så bra at noen spurte! (jeg har enda lengre igjen før jeg egentlig trenger å tenke på det)...
WPW Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 15. oktober 2008 Tusen takk for svar alle sammen!! Dette var klargjørende, og jeg skjønner at overskriften på denne tråden må se helt IDIOTISK ut, hahahaha:D:D Sitter og ler av megselv her :oP
MintCondition Skrevet 15. oktober 2008 #11 Skrevet 15. oktober 2008 Hihi, det er jo ikke noe dumt spørsmål da, om man ikke vet svaret liksom Bedre å spørre enn å gå og bare lure seg grønn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå