Gå til innhold

hvordan er det med baby på 8 mnd. Tåler de noe sol i det hele tatt??

Anbefalte innlegg

Reiser til tunisia til lørdag, og sist det var varmt var tulla 4-5 mnd o kunne ike bevege seg rundt og sov mye mer på dagen.... Nå lurer jeg på om hun tåle mer sol, eller om vi får bytte på å være i skyggen med henne...

Fortsetter under...

SIkkert mange meninger, men jeg fikk beskjed på HS om å holde babyen i skyggen hele det første året. De blir lett dehydrert og skal ikke ha på solfaktor. Ha på lette klær og bytt på å være i skyggen var rådet jeg fikk.

Sommeren i år var jo ganske så varm og flott i perioder her til lands også!

Jeg brukte babysolkrem og hatt som dekker panne og nakke.

I tillegg tynn bomullsbody som går over skuldrene.

Dyppa poden i vannet ganske så ofte, og hadde strandtelt og parasoll slik at han kunne være mest mulig i skyggen.

Babyen tåler selvfølgelig litt sol, men da mener jeg litt! Fem minutter her og fem minutter der. Hold dere unna når solen står høyest!

God tur!

Litt sol tåler de, det samme gjelder solkrem. Men kjøpe en solkrem uten kjemisk filter i. Vi har brukt Babyline, den er i tillegg parfymefri.

Det beste er klart å holde babyen i skyggen, og huske på å gi mye drikke.

Helsesøster sa til oss at babyer tåler sol... og at hun syntes hysteriet nå hadde gått alt for langt. Sol er den viktigste kilden til d-vitamin og babyer skal kunne kose seg i vannet o.l. De fleste har jo vett nok til ikke å ha babyene ute i solen dagen lang;) Hun sa at det var lite som gjorde henne tristere enn å se likbleke babyer etter endt ferie.

Så jeg tenker som alt annet - litt balansegang og sunt folkevett skader ikke:)

Annonse

"...det var lite som gjorde henne tristere enn å se likbleke babyer etter endt ferie."

DEN var litt drøy da...

Vi var i syden i september, og lillegutt var i solen innimllom.

Men han hadde solkrem med høy faktor på, og det siste jeg tenkte på var at han skulle få en fin brunfarge..!

Nei vet du hva, de sier da mye rart disse hs...

Tusen takk for alle svar- Føler at jeg slapper av litt mer nå enn i sommer, som førstegangsmor med liten baby.......babyline faktor 30 er kjøpt inn, og det skal bli deilig med litt sol:o)

Vi får bytte på å ligge å bli brune, og så fine på ting sammen i nærheten av skygge:o)

Hun sa det nok på den måten for å få frem at hun mente at det var ille at man ikke hadde babyen ute i sollyset i det hele tatt. Og som du sa - du hadde lillegutt ute i solen innimellom - og det var nok det hun mente også - men hun følte nok hun måtte legge litt krutt i uttalelsen sin fordi hun opplevde at endel foreldre omtrent stengte babyene sine inne fordi de var redd for solen:) Tror nok ikke hun tenkte på brunfargen nei - hehehehe :)

dere kan jo ikke sammenligne solen i norge med den i tunisia! jeg bor i sydeligere stroek, og fikk beskjed av alle om at solen foer klokken 11 og etter klokken fem er helt ok for smaa barn. ikke dra paa stranden selvom babyen er i skyggen mellom 11 og 5, solen er mye sterkere ved havet. ellers hold babyen i skyggen, barnet faar d-vitamin og farge selvom den holdes i skyggen.

huff, mener ikke aa virke krass i det hele tatt for det gaar fint an aa ha med baby paa ferie til sol og strand, det blir bare litt anderledes! innbyggerne her jeg bor er oppgitt over turistene som ikke beskytter barna sine godt nok, og vi saa alt for mange tilfeller med brente barn i sommer. og de lokale barna her er ikke bleke for det, men de blir utsatt kun for den 'sunne' sola!

du faar kose deg masse paa tur,tunisia hoeres bare fantastisk ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...