Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er dyrt å reise fra midt-norge til københavn, særlig når man reiser på så kort varsel. Og så vil vi gjerne dra dit begge to, vi er jo sammen om familieprosjektet vårt. Eggløsningstesten ble positiv klokka 18 mandag kveld for to uker siden, og på under en time hadde vi pakket, bestilt flybillett og var på vei avgårde med flybussen til Værnes. Sommerfugler i magen - kanskje var det denne gangen det skulle skje? Overnatta hos foreldra mine i Oslo, de var like spente som oss. Tok flyet til Køben tidlig tirsdag morgen, ringte Stork på flyplassen med én gang klokka ble åtte. " Hva var navnet igjen? Hm...vi finner ikke journalen din!" Supernervøse måtte vi bare sette oss på flyet uten å vite om de hadde journalen vår eller ikke. Heldigvis fant de den før vi kom fram, og klokka ett var det tid for inseminasjon. En veldig snill svensk jordmor var med oss, lot meg få trykke inn sprøyta med babyfrø som kanskje skulle bli til noe... Vi hadde en så utrolig fin dag! Rakk innom yndlingstebutikken vår, var på kafé og småprata med sommerfugler i magen. Hadde en skikkelig god følelse inni meg da vi satt på flyet hjemover, utslitt etter et hektisk døgn. Og så to uker med venting, prøvde å ikke si det til noen, men det var vanskelig når det var det eneste jeg tenkte på... Kona hadde murringer i magen, tempen var stabil, ømme pupper, uff, nei, dette gikk visst ikke denne gangen heller. Men allikevel - et bittelite håp. Fram til i dag. Faen. Det gikk ikke.

Hva gjør vi nå? Skjønner ikke hvordan vi skal klare å vente, men vi må nesten det når vi ikke har råd igjen før om et halvt år. Skal vi ta opp lån, liksom? Er vi så desperate? Uff...det ble rotete dette her, men måtte bare få det ut...er så skuffa akkurat nå:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff og uff

Har også funnet ut at turen denne mnd var bortkastet. Skjønner veldig godt at dere er fortvilte. Jeg bor i nord norge og vet hva det vil si og ikke bo i oslo. Det er sinnsykt dyre billetter og for et stress for å komme seg nedover. Da og vite at man ikke har råd er helt forferderlig. Har faktisk vurdert muligheten for å ta opp lån selv. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få råd ellers. Hadde håpet jeg skulle være gravid når jeg egentlig hadde termin på den jeg mistet men det klarer jeg ikke nå.

Håper dere finner ut av det og at dere snart lykkes.

Skrevet

Om ikke man har så stort boliglån og har råd til å betale mer kan man jo alltids søke om refinansiering - si man skal pusse opp:) men det er jo viktig å vite at det ikke gjør at en får betalingsproblemer senere. Er dyrt når barnet kommer også!

Samboeren min og jeg reiste kun sammen første gangen. Var fint at han var med og fikk en inngående opplevelse av det som skjedde. På de neste forsøkene har jeg reist alene. det blir billigere samtidig som det er enklere for en å stikke av fra jobb på kort varsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...