Trulte76 Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 hvordan få en på 8 mnd til å sove når han er trøtt. han finner sjeldent søvnen selv..har skjedd, men sjeldent. han kan sovne i fanget for så å våkne igjenn etter 5 min når jeg legger han i senga si. men innen halv et så har jeg greid å få han til å sove viere. men han er tydelig trøtt i 9-10 tiden. kan sovne i fangey, men våkner når jeg legger han. har skjedd han har tatt natta da også har prøvd å legge han våken, men det går ikke.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg tar også gjerne i mot tips ang dette. Jenta er 7 uker og er begynt å bli urolig på kveldene. De siste kveldene har jeg måttet gi flaske med utpumpet mm for å roe henne. Da sovner hun. Puppen er visst ikke god nok om kvelden Slet i mange timer i går kveld, hun sovnet ca halv ett, tydelig overtrøtt.
Trulte76 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2008 min sover nå la han to ganger en gang kl 22 og engang litt før tolv, men våknet opp igjenn. Så nå siste gang ammet jeg han på rommet etter jeg tok han opp igjenn, så sovnet han med engang og virker som han har tatt natta nå. tolv-halv et så sover han som regel videre i senga si. Men ikke før uansett om han er sur og trøtt. Bra vi skal stille klokka en time tilbake da hehe og ikke frem.. Har prøvd å sitte på rommet før også å amme han og så legge han, men det har ikke gått..klokka må visst nok nære seg tolv-halv et hehe. Snodig
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Samme her, her starter også kvelden tolv-halv ett. Passer egentlig godt for min døgnrytme, men ikke for pappa'n. Hehe. Etter mye hyling og vondt i magen i går kveld sov snuppa fra halv ett til seks i natt. Hurra!
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Man kan desverre ikke forvente at babyer klarer å sovne av seg selv før de er mellom 3 og 6 mnd. Så små babyer som dere har er det veldig vanlig å måtte vugge for å få til å sove. Men sove-Karins hysj metode er for så små babyer, kan jo evt prøve det?? Søk på 'hysj metoden karin' her på dib, så finner dere mange tråder om den. Kos dere og så ordner det seg etterhvert;-)
Trulte76 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2008 det som er med min da..han sovner av seg selv på natta..jeg ammer han i senga, han kan sovne da..så får jeg han til å rape og så legge han i sin egen seng. og da er det ofte han slår opp øynene. Hører han makker og kaver litt for så å bli helt stille. Da sovner han selv. Men på kvelden når han er trøtt og sur..nei. eller våkner opp igjenn når jeg legger han. Men det går seg vel til etter hver tenker jeg I kveld tok han kvelden på 1. forsøk..kl 10 Og sover enda
Linda 1975 Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 Jag gav min son mme på kvællen. Då somnande han vældigt gott och kunde sova i många timmar. Det ær ofta att man har mindre mjølk på kvællen och dærfør vill barnen amma oftare, så prøva att ge honom mme på kvællen, sa helsesøster till mig. Och det hjælpte.
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #9 Skrevet 17. oktober 2008 Signerer trøtta&snuppa. I 3 mnd alderen begynte mini å finne søvnen selv og mange babyer er mye eldre før de klarer det. Hos oss var det byssing,byssing og byssing...Legg h*n tett inntil brystet ditt. Kan godt ta et teppe litt stramt rundt babyen og byss i vei. Tror enkelte babyer(vår inkludert) har sensor for å bli lagt ned...Lønner seg da å sitte med de til de virkelig sover godt. Mini sov aller best om han fikk sove på fanget...Men kan jo bli litt slitsomt og man har jo ofte andre ting å gjør også... En annen ting er å hjelpe babyen i søvn når h*n er trett, blir de overtrette er plutselig alt mye vanskeligere og mer hyl og skrik. Lykke til!
Trulte76 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. oktober 2008 Mitt problem er vel at han sovner på fanget mitt, men når jeg legger han i senga så våkner han etter 5 min og vil opp..kan legge han sånn 2-3 ganger før han tar natta. Men han er sur og grinete mellom hver gang han sovner til igjenn. Kan begynne i 9 tiden for så å endelig ta natta kl halv et.. Men siste uka så har han faktisk sovnet 2 ganger kl 10 Så kan virke som det begynner å rette seg. Jeg ga tilegg i går, men det er for å venne han til flaske å erstatning bare. For jeg har nok melk om kvelden Så jeg gir tilegg sånn ca 1-2 ganger i uka bare for at han skal ta flaske (mine to eldste gjorde ikke det..så jeg skal holde det ved like nå tenkte jeg) Men de andre gangene jeg har gitt tilegg så har han ikke sovnet før halv et da heller.. Men det ser ut til å begynne å rette seg litt.. Men om natta finner han heldigvis søvene selv igjenn Ammer han og så lar han rape og legger ha. Og da kan han være sånn halveis våken , men sovner igjenn Heldigvis
2 hjertegull :) Skrevet 17. oktober 2008 #11 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg vil i motsetning til Linda 1975 sterkt fraråde dere å gi mme på kvelden hvis dere ikke MÅ! Greit nok at man har mindre melk på kvelden, men da får man jobbe litt for å få opp produksjonen og den får du ikke opp om ungen får mme! Ta en ettermiddagslur hvis dere har mulighet, gjør underverker for produksjonen.. Men som jeg forsto så virket det ikke som om ammingen var problemet? Hvordan er sengen til babyene deres? Har dere laget et lite rede til dem? Det anbefales, og vi har bare gode erfaringer med det.. De kommer jo stakkars fra den trangeste hula i magen, også skal de ut i verden hvor alt er så stort og åpent.. Er nok litt tryggere å ligge litt trangt da.. Det er jo det de er vant med... Rull et helseteppe og legg i hodeenden på senga Ellers vet jeg ikke hva jeg skal råde til.. Mia hadde godt sovehjerte da hun var helt liten, så vi hadde ikke noe problemer med det.. Men nå derimot.. Min lille skatt på 8 mnd som jeg forguder over alt i verden, kan være en skikkelig terrorist om natta :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå