Gå til innhold

Fy f....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ramma på vogna vår knakk i dag... Vi har en Easy Walker sky som vi kjøpte ny for 15 mnd. siden. Den knakk der som ene kalersjen henger. Det er kun garanti ett år så kan vel ikke regne med å få en drit igjen.... Kjenner jeg holder på å klikke!!! Betalte 5000 kr. for en vogn, også er den ødelagt etter så kort tid???!! Noen som har peilig på hva en slik ramme koster ny?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel 5 års reklamasjonsrett eller hva det heter.. Gå og klag! Ta med vogna om du har mulighet til dette! For uansett om du får igjen eller ikke er dette noe produsentene må få vite om!

Skrevet

Siden du har kjøpt vogna for 5000 kr regner jeg med du har kjøpt den i Norge. Ta kontakt med butikken du har kjøpt den i, selv om bare garantien er på 1 år så har du etter forbrukerkjøpsloven krav på retting av feil på vognen i minimum 2 år (men tror det er 5 år på vogner).

Garanti og reklamasjon er to ulike ting.

Ved garanti garanterer produsenten å fikse alle feil som oppstår innen garantitiden ( så sant det ikke er tydelig at det er du som har ødelagt den). Garanti er altså noe produsenten gir.

Ved reklamasjon må man vurdere om dette er en mangel som følger av en svakhet ved vognen eller om det er feilbruk fra din side. Det er en lovpålagt rett du som forbruker har, og ingen kan gi deg dårligere betingelser enn det som følger av loven. Lurer du på mer ang. rettighetene dine finner du forbrukerkjøpsloven på www.lovdata.no + at det er en del info på forbrukerportalen.

Med mindre du har gjort noe helt utrolig dumt med vognen regner jeg med at det er en grei sak for din del. At rammen knekker etter 15 mnd må jo være en svakhet i rammen. Kan ikke skjønne at det kan skyldes feilbruk. Sannsynligvis får du nytt understell.

Husk å ta med kvittering/kjøpsbevis!

Skrevet

Har kjøpt den i USA.... Men koster 5000 kr. her i Norge.

Håper virkelig Easy Walker Norge kan hjelpe meg!!

Takk for svar!:)

Skrevet

hold oss oppdatert : )

har nemlig vært borti samme problematikk med vogn kjøpt i usa og hadde ingen rettigheter i norge.......................

mulig du kan kjøpe en del fra usa og få den rep i norge, men ikke vet jeg......lykke til ihvertfall!!

Skrevet

Du trenger jo ikke si at du har kjøpt den i USA hvis de selger samme vogna i Norge. Produsenten er jo den samme uansett så du har jo selvfølgelig rett på å få den fikset. Man kan jo miste kvittering på vogner kjøpt i Norge også. Jeg har fått vogn i presang og har ikke kvittering. Kom ikke på det engang men ser jo at det ville vært en fordel å ha da...

Skrevet

Det er 2 års reklamasjon på vogner... For å få fikset den gratis (hvis det faktisk ER reklamasjon) må du ha kvittering så verkstedet ser at vognen er under 2 år, ellers må du betale repapasjonen selv... Sånn blir det desverre når man kjøper vogn i utlandet...

Men har du hatt vogna på fly eller no? Den kan jo ikke knekke sånn helt av seg selv...

Skrevet

Så lenge du ikke har kvittering kan du heller ikke bevise hvor gammel vogna er eller i hvilken butikk du har kjøpt den. Da har man ikke krav på hjelp heller.

Og er vogna kjøpt i USA gjelder amerikanske regler og man må ta kontakt med stedet hvor man kjøpte vogna i USA. Vet om flere som har fått god hjelp fra butikker i USA, og som har fått deler sendt til Norge om det har vært noe feil. Så ville aller først tatt kontakt med butikken hvor vogna er kjøpt, uansett hvilket land.

Om de ikke kan/vil hjelpe så hadde jeg tatt kontakt med Easywalker Norge. Godt mulig de vil hjelpe deg. Er jo en ganske alvorlig feil også at rammen brekker. Og for sin egen del er det jo en fordel å gi kunder god service uansett hvor vogna er kjøpt, godt rykte gir flere kunder.

Men noen plikt til å hjelpe tror jeg nok dessverre ikke de har.

Skrevet

Klart man ikke har rett på å få det fikset. Det er over garantien til produsenten, og USA har ingen lovpålagt reklamasjonsrett. Når man handler i utlandet sier man fra seg norske rettigheter, dette valgte man bort for å spare noen kroner, og her ser man ulempen.

Når det gjelder mistet kvittering så blir slike varer ofte registrert i butikkens kundedatabase eller lignende, så jeg ville gått tilbake til butikken og spurt om de kunne fremskaffe denne informasjonen.

Skrevet

Nå gjaldt jo dette en easywalker da men har ikke OTH en policy på at du kan levere vognen til en forhandler her i Norge uansett hvor den er kjøpt? Nå har de jo fått 2008 modellen til Norge også og da ser de jo at vogna er nyere enn 2 år uansett....

Jeg ville nå tatt den med til butikken og spurt fint om de kunne hjelpe i første omgang.

Skrevet

Hvordan klarte du å knekke ramma på vogna egenlig? Har selv en Easywalker sky, og kan ikke forstå hvordan man klarer å knekke ramma.. Må jo ha vært litt harhendt da, eller?

Skrevet

Jeg har sendt mail både til Easy Walker Norge og der jeg kjøpte vogna i USA, ingen kunne hjelpe meg.... Fikk beskjed om å kontakte produsenten i Nederland. Venter nå på svar derifra.

Jeg skjønner heller ikke hvordan dette kunne skje, vogna er pent brukt til ett barn. Har ikke vært utsatt for noe som skulle gjøre at ramma knekker rett av... Den er knekkt der som kalesjen henger, så er nok en produksjonsfeil fikk jeg beskjed om.

Håper virkelig dette ordner seg! Ny ramme koster 4000 kr. og ny vogn koster 5000. Sprøtt!!

Skrevet

Du får "true" med at du går til media med det hvis du ikke får hjelp for det kunne jo gått helt galt hvis du f.eks var i en trapp med barnet oppi vogna. Er jo ikke noe god reklame for vogna akkurat når sånnt skjer.

Skrevet

Da har jeg endelig fått svar... Jeg måtte betale 100 euro og sende vogna inn, da skulle de sende meg en ny ramme. Dette var egentlig greit siden vogna er kjøpt i USA.

Takk til Easy Walker her i Norge, selv om det tok litt tid.

Skrevet

Så bra at det ordnet seg! Selv om du må betale litt så er det iallefall mye bedre enn å måtte kjøpe ny til full pris.

Flott av easywalker at de viser såpass service, når de i utgangspunktet ikke har noen plikt til å hjelpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...