Gå til innhold

Aune, Arne eller Jeppe?

Anbefalte innlegg

Har to barn fra før av som er oppkalt etter meg og min mann...

Gutten vår heter Jone (vestlandsnavn) etter mannen min sin første og siste bokstav Jan Åge.

Datteren vår er oppkalt etter meg med første og siste bokstav like mine, hun heter Alma etter meg som heter Anja.

Hva med tredjemann? Vet det blir gutt (har dobbelsjekka!). Han bør vel også ha A begynnelse eller A slutt etter meg eller J begynnelse eller E slutt etter pappan? Også krav har vært til de andre navnene atr det skal være mindre enn 1000 som heter akkurat det navnet i Norge og det bør være 4 bokstaver. Ser vi må gi etter litt på noen krav, kanskje blir det 5 bokstaver eller mer enn 1000 i Norge som heter det.

HJELP!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138902572-aune-arne-eller-jeppe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så nydelige navn dere har på de to eldste, liker både Jone - men aller mest Alma, det er så utrolig vakkert!

Jeppe er et utrolig sjarmerende og flott navn!

Synes disse kan passe:

Jone, Alma & Jens

Jone, Alma & Noel

Jone, Alma & Niels

Jone, Alma & Samuel

Jone, Alma & Jarle - da får di igjen J-E.

Jone, Alma & Are

Jone, Alma & Arve

Ikke for å være frekk, men nå har dere oppkalt de to eldste, tror ikke jeg ville forsøkt å finne et guttenavn som starter på A og slutter på A, da må det jo nesten bli feminint..

Tusen takk for masse tips!

Navnene kan begynne på J og slutte med A, eller omvendt begynne med A og slutte med E som nettopp Aune og Arne. Etternavnet begynner på S og er langt og vanskelig, foretrekker derfor korte enkle navn. Er litt redd at når gutten blir større blir han fornærma om bare de to eldste er oppkalt?

Sliter virkelig med dette her og er veldi takknemlig for tilbakemelding!

Annonse

Hva synes dere om å bruke Åèn i Åge? Ådne? eller rett og slett Åge som pappa`n? For å unngå vanskelig bokstav og ha fire bokstaver som de to andre: Aage?

Har Æ i etternavnet og har derfor skygget unna Å, men hva synes dere?

Jone, Alma og Åge?

Jone, Alma og Aage?

Jone, Alma og Ådne?

Lillebror min heter Arve, ellers ville det nok blitt det, selv om sambo ikke er så glad i R i navnet??? (Han liker derfor hvertfall ikke Arne; og liker heller ikke noe særlig Aune eller Jeppe),

Eldstemann Jone på 5 år liker godt Jeppe!

Syns sånn bokstavoppkalling blir litt halveis oppkalling, men barna deres har fine navn. Tror ikke lillebror blir langsint dersom han ikke har blitt oppkalt etter første og siste bokstav i navnene deres, hvorfor ikke bruke andre bokstaver i navnene deres?

Ådne ble foreslått, det er fint og mykt som søknenes.

Asle og Atle er fint, men flere enn tusen som heter.

Nils er litt tøft, mange som heter det, men ikke mange barn.

Geir er heller ikke vanlig blant babyer.

Gunnar og Gustav er også fine, men har 6 bokstaver, men har bare to stavelser som søknene.

Amund er mykt og fint.

Eskil er fint og ca 1500 som heter.

Av dine forlsag liker jeg Arne :)

Annonse

Liker Jeppe mye bedre enn Aune og Arne.

Men jeg synes i grunn Ådne var det beste forslaget. Da får alle barna hver sin forbokstav samtidig som dere holder dere til oppkallingen dere ønsker.

Ådne er for øvrig et av mine favorittnavn også!

Tusen takk for mange svar...

Men hjernecellene svirrer fremdeles...

Blir nok ei lista med Aune, Arne, Jeppe og Ådne med på sykehuset så får vi se hva pjokken passer til.

Utrulig så vanskelig det er :-)

Blir vanskeligst å overtale familien, de er heller ikke så begeistret for navnene!

Kjære søster =)

Vet hvor slitsomt navnevalg er nå for tiden ja, sliter med det samme.

Tror bror vår hadde likt å blitt oppigjenkalt, men viss ikke Jan åge liker det er jo det litt dumt.

Eg syns Aune er ganske fint, ikke så mye de to andre navnene =)

Ådne og er fint =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...