Gå til innhold

Dag 21 og enda ikke EL!! Hva skjer?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. venter på fryseforsøk, men er på dag 21 og har enda ikke fått eggløsning. vanligvis kommer den dag 16-18. Syklusen er vanligvis 32-33 dager, men denne måneden var den 35 dager. Hva skjer? Har jeg ikke el denne måneden, er det noen som får den senere enn dag 21?

håper dere snille jenter vil svare meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første som slo meg var når du hadde siste IVF forsøket?? jeg hadde første forsøk i april. etter dette er syklusene mine lengre og jeg får El på ett senere tidspunkt. til og med temperaturene mine ETTER EL er kjempe lave i forhold til hva de pleier.

Så jeg tror nok disse forsøkene kødder til kroppene våre

Skrevet

hadde innsett i september - frys. men går ikke på noen medisiner på forhånd, har (trodde jeg) el naturlig hver måned. hadde også forsøk i sommer, da kom både mens og el til riktig tid. ikke lett dette

Skrevet

Legen sa til meg at dette er veldig typisk og psykisk. Vi forbereder oss på frys i naturlig og tester og tester, men ingen eggløsnnig. Dette skjedde meg i august og det er visst helt normalt at kroppen kødder med oss. Det er nok bare å vente til neste mnd, selv om jeg godt skjønner at du helst skulle vært gravid nå.

Masse lykke til videre, du finner den nok.

Skrevet

Hei

Nå ble jeg litt nysgjerrig -

Jeg er helt fersk på dette, og lurer nå på: Hvorfor må en ha eggløsning for å sette inn frysegg ? Holder det ikke hvis slimhinna er bra?? Eller er det altså et poeng å ha naturlig el før egget blir satt inn??

Hilsen "uvitende" :-)

Skrevet

Noen setter inn i substituert syklus, da er kroppen regulert med medisiner slik at man ikke får eggløsning. Andre setter inn i naturlig syklus, da følger man kvinnens naturlige syklus og setter inn etter at den natulige eggløsningen har funnet sted.

Snakket med legen min om dette og det viser seg at det blir mer og mer vanlig å sette inn i natulig syklus og at suksess raten ved denne type forsøk er høyere enn ved substituert syklus. Det er noe å tenke på alle damer som skal ha fryseforsøk.

Jeg fikk mast meg til dette og er nå veldig spent på hvordan det går.

Skrevet

Takk for god info Tellefanten

og masse lykke til med forsøket ditt :-)

Skrevet

tusen takk for svar!

j..... irriterenes dette her. Ringte Haugeland, hun sa det var svært sjeldent at noen fikk el etter dag 20, og at jeg måtte belage meg på nytt forsøk neste måned, og da med tabletter. Føler meg snytt for en måned, men det er vel ikke noe å gjøre med.

Bordet er fullt av snop og gotteri, så nå skal jeg trøstespise litt :)))

vet du hvorfor det er større sjangs for suksess ved naturlg syklus? Ikke logsk i mine ører..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...