Gå til innhold

Hva slags klær kjøper dere til den første tida??

Anbefalte innlegg

Og hvor mye av de minste str? Lønner det seg å kjøpe mest ull, siden det er midt på vinteren, eller kjøper dere bomull også?

Har ikke kjøpt så mye klær eller annet utstyr ennå, men er vel på tide å begynne å få kjøpt inn litt snart! :) Har dere alt under kontroll?? Synes tida går veldig fort nå...

Fortsetter under...

Hei!!

Jeg kjøper ikke mye i str 50/56, vet at det får du veldig mye av når du er på sykehuset!

Kjøper noe ull, men endel bomull også. Tror ikke vi kommer til å være så mye ute!;)

Jeg har overhode ikke noe under kontroll jeg- men tenker på at alt burde vært kjøp inn! Kanskje jeg ønsker meg noe til jul også!

Syntes tiden går veldig sakte nå jeg- oktober er en drøy mnd-det samme er novenber..;)

Jeg har kjøpt både ull og bomulls bodyer. Har vel ca 2 ullbodyer i str 50 og 56. og noen fler i bomull. Har kjøpt mest klær i str 50 og 56, og noen få plagg i str 62, da min erfaring er at det er str 62 og 68 som er vanlige å gi i gave.

Liker heller ikke at klærne er for store og må brettes alle veier første tiden, så har også kjøpt så jeg har nok i str 50. Noe er også varierende i str, alt etter merke, så noe kan jeg sikkert bruke "før tiden".

Så alt i alt har jeg:

Ullbodyer: 2 i 50, 2 i 56

Bomullsbodyer: 5 i 50, 6 i 56, 1 i 62

Pyjamas(bomull): 1 i 50, 2 i 56, 2 i 62

Sparkebukse i velour: 2 i 50, 2 i 56, 2 i 62

Sparkedress i velour: 1 i 50,1 i 56

Vanlig bukse i velour: 1 i 56

Jakke i velour: 1 i 50, 1 i 56

Foret dress: 1 i 56

Ellers har jeg 2 strikkesett i str 0-3 mnd, med jakke, lue og sokker. og ett i str 3-6 mnd.

Noen sokker har jeg også i de minste str. Har kjøpt en lue i bomull i tillegg til de strikka, men har kjøpt den i str 35, og er redd den kanskje kan bli for liten. Tror jeg kjøper en større i tilfelle.

Elsker å shoppe til babyen, og jobbet tidligere i barnebutikk, så er innom og "robber" den litt inni mellom, og ser ikke bort i fra at det blir mer av noe jeg bare mååå ha :-). Fikk ikke vite kjønn før nå i uke 27, så har ikke så mye blått, så er godt mulig jeg supplerer litt.

Liker best de tradisjonelle babyklærne i velour, så har derfor bare kjøpt det. Har bilder av noe av det jeg har kjøpt, på profilen min:-)

Satser mest på ulltøy, bodyer og strømpiser i str 56, pysj i 62. Det er litt strekk i ull, så det varer en stund. Noen sparkebukser og jakker og små tøfler også.

Har jo litt bomull også, i tilfelle småen skulle vise seg allergisk mot ull men det har ikke mine to eldste vært, så regner egentlig med det går bra ;) Kjøper lite nytt, har to jenter fra før, så nybabyen har en del pent å arve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...