månesol Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Mini her på 6 1/2mnd har de siste dagene her begynt å få grønn vannavføring og slimete grønn avføring...+brun grøtaktig iblandt. Etter at han nå isted satt ca 15min ved middagsbordet, etter avføring, før jeg skiftet på ham, var stumpen ILL-RØD :-(. Det var tydelig veldig vondt bare jeg tok litt vann på det for å vaske rent. Nå sover han utslitt etter gråten, men hva gjør jeg for å få rumpen fin igjen fort!? Jeg har spist chips og drukket litt cola de siste dagene, og han har i tilegg til grøten begynt å få litt skive med smør og leverpostei på. Kan det være noe av dette ham reagerer på? Hva tror dere?
månesol Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2008 Skal det være mye potetmel på? Nå er det snart natt...kan jeg ta det på ham nå til natta og la ham sove over med det på?
anette&tutta mari :) Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg pleier å ta en klype og bare pudre på sånn at det ligger et lite lag. Jeg lar det gjerne ligge på til natta. Men bare pass på å ikke bruke altfor mye, potetmel suger til seg mye fuktighet og de kan fort bli litt for tørre (du bruker engangsbleier?) og sår av den grunn.
månesol Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg bruker engangsbleier ja! har aldri hatt rød rumpe på ham før nå idag og da var det RØDT! Skal ta en tur på butikken og kjøpe potetmel nå!
Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg synes silulen er den beste salven for såre stumper. ås kjøpt på apoteket.
Begooz Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 zink, zink og atter zink. Så fort poden her begynner å minste antydning til rød stump så smører jeg han inn masse med zink.
*LilleTroll + spira Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 INOTYOL Super effektiv på såre rumper. Rødhet kan absolutt være en reaksjon på matvarer.. du får eliminere ting dersom salver og potetmel ikke skulle fungere.
to-store-to-små-en-liten-en Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 Bland vaselin og sinksalve. Sinksalven hjelper på sårheten. Vaselinen gjør at sinksalven holder seg lengre på huden, samtidig som den beskytter huden mot avføring og urinen.
Saltlakris Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 Definitivt INOTYOL.Et vidundermiddel! Fåes på apoteket!
Puddingmama Skrevet 14. oktober 2008 #11 Skrevet 14. oktober 2008 Tror ikke det er noe de har spist. Det samme skjedde her forrige uke, og viss han har diare så kommer det ut magesyre i bæsjen og syre etser. Vips så blir de kjempesåre kjempefort...
Puselure Skrevet 14. oktober 2008 #12 Skrevet 14. oktober 2008 Bruker kun Inotyol og da forsvinner utslettet over natten. Har prøvd mye annet, men dette er best:)
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 14. oktober 2008 #13 Skrevet 14. oktober 2008 Potetmel er kjempebra mot såre stomper. Det er det eneste jeg bruker. Vi hadde en dag med 10 bæsjebleier og han ble sår (for første gang 6mnd) men med litt potetmel så ble det helt fint igjen over natta Tar på en god klype og lar han sove med det og det hjelper! Men det er viktig at stumpen er helt tørr når du tar det på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå