Gå til innhold

vi kaller jenta i magen for et navn som vi egentlig har bestemt oss for, men nå som det bare er 11 ukerigjen så begynner jeg å tvile sterkt

Anbefalte innlegg

jeg vil ikke ha det navnet lengre.. mellomnavnet må vi nesten ha siden det er familiært. å det skal være en overaskelse til svigermor når hun får høre det..

men jeg heller mer over på et anna navn jeg nå.. det passer til mellomnavnet også..

samboer er fryktelig sta da. alt skal jo være norskt norskt norskt.

alle guttenavnene jeg forslo ble avfeid. kun et som var norsk var greit.

føler nesten at det er opp til han hva barnet vårt skal hete.. selvom jeg har sagt meg enig..

så jeg tror vi må ha en rematch

Fortsetter under...

Norske navn er jo mye mer eksotiske enn utenlandske poppisnavn.

Men du ber ikke om råd eller forslag, så det er vanskelig å vite hva du vil.

litt for å lette på tankene da.. jeg er ikke noe glad i disse habla habla hjemmesnekra navnene da.. så det blir sånn enkle navn..

han kom hjem nå å sa det var det samme for han.. så det blir nok det navnet jeg helst vil ha.. det er også helnorskt tror jeg..

snakket med broren hans og dama.. de syns også at det var mye bedre :D

nysgjerrig? hihi..

det vi egentlig hadde bestemt oss for var ilja torine (torine er mellomnavnet til mora så det må vi ha uansett)

men så har jeg tenkt sååå på Sarah. å Sarah Torine går jo sammen med det også..

sambo bare lo av meg da jeg følte det ikke var noen ilja i magen :S

men jeg må faktisk si det at sarah føles mer riktig..

Jeg kan jo ikke løse dilemmaet deres, men jeg synes iallfall at Sarah er mye finere enn Ilja!

Sarah Torine - kjempestilig navn: )

Annonse

har kringkasta det rundt til familien nå da hehe.. så det blir sarah torine :) må bare venne meg til å kalle magen for sarah nå da hehe..

det kan jo ta litt tid..

tenkte også at sarah kansje var temmelig brukt, men så føler jeg det bare er veldig riktig så da tenker jeg at det er det samme om det er litt brukt :)

jeg liker sånne standard navn.. er jo egentlig veldig glad i eva,heidi,mia osv osv osv.. men så kjenner sambo gud og hvermann å da assosierer han de navnene med alle andre. så da gikk ikke det hehe..

Likte ikke Ilja heller, hva med Lilja eller Vilja? Nydelige og litt originale navn. Sarah er temmelig oppbrukt.

Når det er sagt er Sarah mye bedre enn Ilja.

er ganske lei av sånne navn som skal være så utrolig spesielle.. å jeg har veldig gode assosiasjoner til navnet sarah. ville også ha Mathilde. men det passer ikke til torine. pluss at kusina mi heter martine. å det ville blitt for like navn for mormor som blander navn heeeleee tiden

Du er lei av navn som skal være så spesielle, men kaller jenta i magen din for Ilja?

Uansett, Sarah er et nydelig og veldig pent navn :-) Godt valg!

da vi hadde bestemt oss for ilja så var det ikke sååå in med spesse navn.. men nå føler jeg det har tatt så av at jeg har mista sansen for hele navnet.

å jeg liker rene navn.. sittet med følelsen at ilja kan bli litt tungt også...

Annonse

ja,ikke sant.. så tenker jeg litt på at det er greit om det kan uttales på flere språk. prøv å si ilja på engelsk. høres jo ut som noe polske pølser hehe..

nå må vi bare venne oss til det nye navnet.. derfor jeg kom frem til at jeg ikke ville ha ilja til henne.. pga jo mer jeg sa det jo mer feil ble det.

Sarah fungerer jo uansett hvor du drar i verden :) Kan jeg få spørre hvorfor dere velger å skrive Sarah med -h på slutten? :)

Angående dette med spesielle navn; er i grunn litt enig. Da vi valgte Ava (+ et navn til) til datteren vår høsten 2006, var det langt fra så "in" med sjeldne og nærmest "hjemmekonstruerte" navn, i alle fall så vidt jeg har fått med meg.

Vurderer derfor et langt vanligere navn til jenta i magen, selv om jeg er veldig fornøyd med navnet til eldstemann også :)

Ava er knallfint syns jeg :)

er veldig fan av sånne standard navn jeg :)

vet ikke helt hvorfor med h hehe.. si det.. har ikke bestemt oss for noe enda.. typen har så vidt fått dette med seg da hihihi.

kutter vel bare ut det.. kan jo bli irriterende visst folk glemmer å skrive det hver gang hehe..

har dere tenkt på noe navn til knerten da?

Sara/Sarah var det mest brukte jentenavnet i fjor. Fint navn, men altså veldig populært for tida.

Ilja har jeg aldri hørt før. Ble litt forundret når jeg leste nedover tråden og kom til navnet etter å ha hørt at dere ville ha et helnorsk navn. Vilja eller Silja er mye finere enn Ilja synes jeg. Hva med Silja Torine?

Torine var et morsomt navn. Hva med å bare bruke Torine?

Men uansett trenger dere ikke å bestemme dere endelig nå. Når jenta kommer ut, merker dere raskt om det er riktig å kalle henne Sara eller Ilja. Vent å se, er mitt råd.

Hiver meg på bølgen av kommentarer her og sier meg enig med Vinterstjerne. Likte ikke Ilja og Sarah er et fint navn, men ettersom så mange har brukt det, blir det uten identitet.

Torine alene var fint, men Silja Torine var også veldig flott!!

Lykke til!

Ilja var litt søtt men mest rart... er heller ikke noe glad i disse, rare og merkelige nye og rare navnene jeg heller... begge jentene mine har tradisjonelle NORSKE navn, så jeg holder meg til det;-) Sarah er kjempeflott, begynner og like det best med h på slutten jeg også:):) Torine var jo et kjempe morsomt navn da!:-)

Lykke til med tulla:D

Har tenkt på navn til prinsessa i magen, ja:

Står nå mellom Olivia, Lily og Sofie (Aurora). Jeg liker også Leah godt, men det liker ikke faren.

leah er jo også desverre blitt et poppis navn :( vi tenkte også på det, men da jeg så her inne at så mange skulle hete det så droppa vi fort det..

jeg begynner faktisk å lure på om vi skal bruke torine alene. hun skal jo ha to etternavn. så det kan jo bli litt mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...