bkatrine med bitteliten spire Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Hei jenter! Så er jeg igang igjen - er det noen som har blitt gravide på 10. eller senere inseminasjon ? :-)) Har ikke lyst til å gå over på IVF selv om dr L og blakstad mener det er veien å gå...har vært gravid før, alt ser ok ut og produserer egg som bare det både med og uten pergo.... Men...syns å huske å ha lest noe om "øko IVF" ?? Noen som kan fortelle hva dette innebærer?? Takker for alle svar og GRATULERER tikll alle som har blitt gravide siden sist jeg var innom:-))
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Hei igjen Kjekt å se at du er igang igjen:-) Håper virkelig det er nå alt klaffer !! Er det noen spesiell grunn til at du er så skeptisk til IVF ? Er det hormonene? Hele greia ? Alle må jo gjøre det som føles rett for dem og hvis IVF ikke er det rette for deg så stå på og fortsett med inseminasjoner. Du lykkes til slutt, når alt ser så bra ut :-) Jeg har jo også vært gravid og kan sikkert bli det igjen med inseminasjon, men jeg ønsker ikke vente og vente..og da ble jeg anbefalt IVF, så da går jeg for det. Starter opp så snart mensen kommer- og den er selvfølgelig forsinket...men blir spennende dette. Lykke til videre:)
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 PS: øko- IVF tror jeg innebærer at du går på pergo, deretter sprøyter noen dager, du får ut flere egg, men gjerne litt færre enn om hadde hatt vanlig regime. Ellers er det vel likt, med uttak og innsett ca to dager senere etc. Jeg skal gå på kort regime, dvs starter med sprøyter dag 2 eller 3, inn på UL etter 6 dgr, for å se utviklingen, vanligvis blir det uttak ca dag 14. Men er sikkert andre her som har mer peiling !!
Storkfrøken69 Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Godt at du er igang igjen ) Hvordan var det nå igjen - har du vært gjennom IVF før? Hvis ikke synes jeg absolutt at du skal hive deg uti det. Det er tross alt større sjanser da. Øko-IVF kan kanskje være et alternativ. Jeg vurderer det, jeg og. Men, det krever at du reagerer positivt på pergo. Har du prøvd det noen gang? Hvordan utviklet i så fall folliklene seg?
bkatrine med bitteliten spire Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2008 Takk for svar! Nei, jeg har ikke vært igjennom IVF før...kun inseminasjoner og 9 av de... Pergo har jeg prøvd, 3 ganger, og bare enkel, men har hatt 3 follikler hver gang, store og fine, og selv uten pergo har jeg 1-2 follikler...det er vel derfor jeg er så skeptisk til ivf siden ingenting er feil med meg...og har vært gravid før (visstnok 5 år siden ....) Jeg tror at grunnen til at jeg er så negativ til ivf er disse hormon greiene...vet jo at sjangsen er mye større....uff..tenke tenke. En ting til, hva koster en øko IVF?
Storkfrøken69 Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Hei igjen Wow, du må jo virkelig være en perfekte øko-ivfkandidat ) Lucky you!!! Nei, det er ikke lett å ta dise valgene. Men, det er mange her som har hatt alt på stell og likevel ikke blitt gravide før de har gått over til ivf. Jeg vet dessverre ikke prisen på øko-ivf, men du kan jo f.eks ringe eller sende en mail til Nordica og spørre. Husk at hormonbehandlingen det er er snakk om her, ikke er i nærheten av det de fleste må gjennom i Norge med nedreguelring. Lykke til med valget. Jeg håper du finner det som er riktig for deg og at du blir fort gravid )
Juli68 Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 Kjenner meg igjen i din prosess og skepsisen til å gå over til Ivf fordi det ikke 'feilet' meg noe og jeg ønsket heller ikke tilskudd av hormoner. Jeg hadde ingen hindringer i kroppen eller med egg produksjonen ved insem. uten hormoner, og responderte bra på hormoner når jeg etterhvert hev meg på den varianten - 4 runder på pergo og et par runder med 3 dg Gonal. Etter 9 insem. uten en eneste positiv test til tross for gode odds (begynte å miste troen) - kjente jeg eneste utvei for meg var å gå over til Ivf. Andre ville nok gått over til Ivf tidligere. Svend, Nordica bidro nok til å få meg på gli til å endre metode, og gjennom det kanskje klare å tenke ny fokus med 'nytt' håp (?). Belastningen blir for tung for oss etter så mange forsøk, så alt som kan hjelpe burde prøves tenker jeg - nesten uansett hva kroppen får i seg. Terskelen for bruk av minst mulig hormoner etc forsvant nok midt i prosessen for min del - det kostet for mye i kroner og i fysisk og psysisk påkjenning etter så mange runder. Noe du kjenner godt på for tiden vil jeg tro... Ikke lett dette, men med dine gode odds vil jeg bare anbefale deg å gå over til Ivf. Etter 1 avbrutt og 2 fullførte Ivf runder sitter jeg nå her med stor mage i uke 28 (se også min profil) Lykke til med avgjørelsen !
bkatrine med bitteliten spire Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2008 Snakket med legen på Nordica i går, og han mente jeg var en prime kandidat til øko ivt, så nå er det dobbel pergo fra dag 3 og 150 enheter med fsh preparat fra dag 7...blakstad på mandag...dette blir spennende. Men si meg....kan man velge å sette inn flere enn ett egg ?
Juli68 Skrevet 17. oktober 2008 #9 Skrevet 17. oktober 2008 Bra for deg ! Du kan nærmest velge hvor mange du vil sette inn, utifra hvor mange du får ut og kvaliteten selvsagt. Jeg fikk satt inn 3 på 1 runde og 2 på andre. De spør deg gjerne hvor mange du ønsker å sette inn, evt de anbefaler deg antallet etter uttaket. Jeg var nok litt mer komfortabel med å sette inn 2 enn 3 - 'heldigvis' er resultatet 1 i magen !
bkatrine med bitteliten spire Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 20. oktober 2008 Ja, da er det øko ivf for meg, snakket med Nordica og prime kandidat til det...var hos blakstad i dag, og fikk med meg en haug med resepter, det blir dobbel pergo fra dag 3 deretter gonal f og orgalutran eller noe...skal tilbake til blakstad neste mandag (får mens slutten av neste uke...) så nå har hun tatt styringen, hun snakker med nordica og de bestemmer løpet heretter...dette blir spennende :-) Får jeg muligheten kommer jeg til å spørre om å få satt inn så mange egg som mulig ;-) Gitte, hvor langt har du kommet i prosessen???
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 21. oktober 2008 #11 Skrevet 21. oktober 2008 Oj, så spennende bkatrine. Da skjer det virkelig noe her !!!! For deg som har holdt på en stund må det jo føles kjempegodt å gjøre noe litt anderledes. Slik føler i hvert fall jeg det (selv om jeg faktisk bare har 3 ins bak meg). Jeg er på 5.sprøytedag idag, går på puregon (som er omtrent det samme som gonal-F) dose 150 IE. Skal inn på UL-sjekk på torsdag. Hvis jeg får muligheten ønsker også jeg å sette inn flere egg. Men er gjerne nok med 2 :-) Vi må holde hverandre oppdatert !!!!
satser & vesla Skrevet 24. november 2008 #12 Skrevet 24. november 2008 Hei bkatrine - gratulerer med de to strekene :-) Jeg har sendt deg en pm :-)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #13 Skrevet 24. november 2008 Koster 8000 hos Nordica + 900 for donorsæd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå