Ildfluå Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Vi ble henvist til fysio da gutten var 3 mnd. Han hadde favoritt side, og en asymmetri. Brukte sinhøyre hånd litt mindre. Dette er gjevnet ut, iallefall det jeg kan se. Likevel holder fysio på oss. Gutten vår er nå 7 mnd, han sitter ikke selv, kun noen sek om gangen, roterer rundt egen akse den ene veien og prøver å komme seg rundt. Han ruller fra rygg til mage. Lurer på hvorfor andre går til fysio, og om andre har inntrykk av at fysi er "strenge". Alt er fy fy, nei sitte vogn, stol, vippestol. Nei hoppe i fang, nei ditt og datt. Han har visst en tendens til å strekke kroppen. Spes i mageleie slapper han ikke helt av i albuene sine, men lager litt stiv kropp og vil opp på strake. Det må vi jobbe med nå.
Håpefull mamma Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 jenta mi har kiss, så er hun veldig sen motorisk. derfor går vi til fysio hver uke. gjort det i ca. 6mnd nå...
Bunnies by night Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Vi har heldigvis en herlig og dyktig fysioterapeut på helsestasjonen - alt med måte sier hun når det kommer til å sitte og hoppe:)
Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Vi går til fysio fordi under fødsel, når legen dro han ut med vakum, måtte hun inn med hånden å hjelpe han ut, og da trykket hun for hardt på skulderen, så det ble en delvis avrevet nerve.... Denne armen klarte han ikke bruke i det hele tatt, det kom seg etterhvert med å løfte men ikke biseps... Nå er han 3 mnd. Det er vi som har trent han hver eneste dag, flere ganger om dagen, for hos fysio sjekker hun kun åssen nerven og armen går seg til..... det er ikke mer annet å gjøre enn å la den gro og trene som vi gjør!!!
1222 Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 Jenta mi har KISS, og er som følger av det stiv på sin venstre side.Vi har gårr til fysio hver 14. dag siden hun var 6 uker, hun er nå snart tre måneder. Jeg opplever at det hjelper henne med å bli bedre - så synes det er bra de er strenge de der fysioterapeutene. Selv om treningen kan være slitsom, er det ingenting som er viktigere enn at lille kroppen blir frisk :-)
Hilde_85 Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Gutten min har kiss, derfor går vi til fysio og manuell terapaut. Men jeg kan ikke si jeg har merka at noen av dem er strenge. Men har jo ikke gått der så lenge da. Gutten min er nå 4 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå