Gjest Mamma&gutten Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Min sønn har gulpet siden jeg begynte med mme rett etter fødselen.Han drikker melka uten noen problem,han får rape og alt er ok,MEN etter rapen tar det kun få minutter så kommer halve flaska opp igjen.Veldig frustrerende.Spurte etter hjelp hos HS,men hun sa det var vanlig.Det han ikke klarte å holde på ville komme opp.Dette syntes jeg var rart,for etter så å si hvert eneste flaske måltid kom det opp.Masse melk.Så måtte han få et lite måltid til ikke lenge etterpå,for helt mett var han ikke,men han gulpa da også- Jeg oppdaget Nestargel fra nestle.Kjøpt på apoteket.Dette er et fortykningsmiddel som er helt naturlig.Hvordan man går frem med doseing etc står på boxen,men i korte trekk så koker man opp vann,har i antall skjer pulver og lar dette koke i 1 minutt.Man har da ønsket mengde i flasken når man blander melk,dette gjør melka tykkere(man må prøve seg frem for å få rett tykkelse).Slik at det blir enklere å holde på melka. Vi har fått en helt ny hverdag.Sønnen min drikker som vanlig opp flasken,raper..Og ingen gulp,selv om jeg hører på han at det hadde kommet opp noe hadde ikke melka hvert tykkere.Nå er problemet vårt løst og takk gudene for det. Anbefaler dette til alle dere som har barn som gulper voldsomt.Det er virkelig et vidunder middel.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 He. Brukte Nestargel på førstemann, da han gulpet så mye oghele tiden var for tynn i forhold til lengden. Nestargel fungerte veldig bra, men da vi sluttet og bruke det tok det ca 1/2 år før han klarte å drikke fra kopp/flaske uten at han nesten druknet. Han var jo vant til at han måtte jobbe for å få i seg melka. Når nr to kom og også var en gulper tenkte vi at nå er det på han igjen. Men førs ville vi prøve en annen type mme. Etter å ha prøvd nan, collet, småfolk prøvde vi Hipp. Og snuppa sluttet nesten å gulpe. Så det kan være ett tips å prøve andre typer mme, fø man starter med Nestargel
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Jeg lurer på en ting ang dette, når man gir flaske, hvordan ordnet du det enklest mulig da? syns det virket så tungvint, kokte du opp dette for hvert måltid? og hva gjorde du i forhold til smokkene? de vi har nå tetta seg....
Gjest Mamma&gutten Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Jeg kokte opp nestragel og hadde det i en tett beholder i kjøleskapet.Når jeg laget et flaske hadde jeg i nestragel til slutt,en liten ss ca...Det må du nesten prøve deg frem med,kommer jo helt ann på hvor mye melk du skal gi og hvor tykk du mener den skal være. Jeg brukte tutter med litt store hull i,men trengte ikke gjøre melka SÅ tykk at det ikke rant fint i gjennom hullene.Det skulle ikke mye nestragel i for at det hjalp for min sønn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå