trinebeate Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Tror jeg har bestemt meg for et ganske mørkt gulv på stue og kjøkken. I valnøtt kanskje. Men har ikke bestemt meg for om jeg skal ta det matt eller blankt. Innbiller meg kanskje at flekker og støv vises best på blankt, kan det stemme? Hva vil dere anbefale? Vil gjerne ha tips om type gulv også Takk!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Vi har møtkt gulv nå.. Blankt.. Og absolutt alt synes.. Vi har langhåret hund i tilegg så det er en pest og plage hver dag.. Vi skal flytte nå.. Og i det nye huset blir det nok litt lysere gulv og matt.. Og det blir allock gulv vi kommer til og velge mest sannsynligvis.. Det er litt dyerere en andre gulv.. Men riper ikke så lett og er veldig bra mot vannsøl.. Vi trenger det med hund og snart 2 barn i hus.. Vi velger forresten også laminat kontra parkett pga det er lettere for og få riper fort i parkett.. =)
Tirillmor Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Vi har et matt gulv og er veldig fornøyd med det. Du slipper at støvet synes så godt, samt at du slipper gjenskinn ved sterkt sollys. Vi har en type fra Pergo som heter årgangseik, som er litt lysere enn valnøtt, og som gir et veldig fint spill i gulvet. Det blir en mellomting mellom et lyst og et mørkt gulv, noe som gir en "støv-vennlig" farge. Vi har i alle fall fått mye skryt for gulvet vårt!
rima Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Ville absolutt ikke vagt et blankt gulv. Det ser nok sikkert fint ut, men kan gi mye gjenskinn og støv og skitt synes godt. Hjemme har vi halvblank parkett og den er kjempefin. På hytta har vi blankt furugulv og det er altfor mye gjenskinn i den. Neste gang vi lakker skal det halvblank eller matt lakk på, det er helt sikkert!!!!!
Vil Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Hvis jeg skulle velge: Matt. Og ikke mørkebrunt, heller kastanje eller litt lysere.
Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Vi har helt mørkt såkalt skipsgulv, med matt overflate. Og jeg angrer på det valget.... Det er vanskelig å vaske gulvet uten at det blir "skolder" etter vaskekluten. Å det uansett hvor lite vann jeg bruker. Den matte overflaten gjør at bare man går over gulvet blir det merker. Så det ser veldig fort skittent ut, selv om det er nyvasket... Så jeg ønsker meg blankt gulv..., vi ska undersøke om det går ann å lakke det vi har.
smilan Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 Å dette lurte jeg på å. skal slipe og lakke gulvene føre jul.. Men jeg lurer, lakk eller beis.?. eller noe annet?
lille spira Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 Kjenner det kribler når dere snakker om gulv haha... Skal pusse opp huset til våren og er heeelt inne i planleggingen nå Vi kommer til å gå for et halvmørkt, halvblankt gulv (muligens kirsebær), blir det for mørkt så syns absolutt alt av støv. Og jeg er ingen daglig støvsugerkvinne hehe... På to av rommene på loftet skal vi lekke eller beise gulvene mørkere. Så jeg lurer også på om noen har erfaring her. Hva gir et bra resultat? Dette er SÅ GØY ;D
Gorosa Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 Det jeg har vært mest fornøyd med, er et eller to lag med blank lakk, og så to lag silkematt oppå. Viktig å pusse lett mellom lagene!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå