Surrehaude med to tette Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Gubben savner slik pizza snurrer at jeg tenkte jeg skulle prøve å bake til han. Men deigene jeg har prøvd er fryktelig klissete og rennende. Får ikke formet det til noe. Hvordan lager dere pizza snurrer som smaker godt? Har prøvd å blande fyllet i deigen , men syns ikke de ble noe gode. Det var med finax melmix. Jeg er elendig på å bake bare så det er sagt så ikke noe hokkus pokkus hihi:)
It's all about me Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har ennå ikke prøvd meg på Pizzasnurrer da jeg sliter nok med å få til boller og brød. Men prøv med Semper sitt mel istedetfor, mange har mere hell kmed det. Og har du i Fiber Husk? Det skal gjøre deigen lettere å ha med å gjøre. Ikke det at jeg har merket så mye til det ennå, men jeg er ennå i lærefasen jeg også, he he. Skal melde meg på bakekurs gjennom cøliakiforbundet til våren.
Surrehaude med to tette Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2008 Ja må ha meg på ett bakekurs jeg også hehe. Jeg er talentløs. Middager er helt greit og få til fra bunnen av men melet blir alltid så klissete. Ett godt tips til bollene er at du kjøper slike store non stick muffins brett, så heller du bolledeigen oppi de også pensler du med egg. Blir kjempe gode her:) Prøvde bare å blande pizzafyllet oppi deigen men fikk aldri deigen til å bli skikkelig stekt.. Og fikk tips omen kake, verdens beste (kvefjordkake) blir faktisk best med toro sitt glutenfrie kakemel. Så det må jeg prøve. Må sikkert prøve 20 ganger da men hehe.
It's all about me Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har kjøpt slike former, men det var deigen som smakte dritt. Kjentes som om noen hadde helt sand i dem, ha ha ha. Men kan jeg å oppskriften du bruker på boller? Så skal jeg teste igjen. Har så lyst til å gi guttungen gode boller, det har han aldri smakt.
Surrehaude med to tette Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har igrunn bare brukt toro sin fine kakemix jeg. Så har jeg brukt litt melk og vispet inn noen egg. Hatt i litt xtra sukker siden det er så smakløst. Brukte litt xtra gjær også. Har du sett på allergimat.no? Min mann elsker de bollene de selger der. De har med og uten sesamfrø. I sommer brukte han dem som hamburgerbrød. Og de er så kjekke og ha med når vi skal på tur. Samt ciabatta og pitabrødene der er kjempe gode:) Prøver meg på noen pizza snurrer nå men får de søren med ikke ut av formen jo... arghhh..
It's all about me Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Takk takk, da skal jeg teste det i løpet av uken.....etter hundre-og-ørten misslykkede forsøk må jeg føle meg inspirert, he he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå