Gå til innhold

Baby med tørr hodebunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppelina på 7 uker har veldig tørr hodebunn, litt flassete/skjellaktig, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare.. Noen tips? Vi bader i oljebad annenhver dag. Har bare hatt rent vann i håret inntil de 4-5 siste gangene, da har vi hatt oljevann i håret også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener sikkert skurv ( eller hva det nå heter igjen )..:P

Men det som funket her var lusekam og olje.

Tok olje rett på hodebunnen, venta litt, kammet over med lusekam.

Borte var det!

Så kanskje verdt forsøket på jenta de?

Lusekam får du kjøpt på apoteket :)

Skrevet

Takk for tipset! :)

Skrevet

Jeg fikk nettopp råd fra hs om å kjøpe salisylvaselin på apoteket og ha over natta. Funka som bare rakkern på gutten vår, han hadde ganske mye skurv. Noe dritt å få ut av håret igjen, den vaselinen, men absolutt verdt det. Med lusekam hadde det nok vært enda enklere å få bort skurven. De hadde også noe som het salisylolje, som de sa var bra om det ikke var snakk om så voldsomt mye, kanskje til og med forebyggende? Spør på apoteket!

Skrevet

Vi har også det problemet og prøvde olje, men jeg synes lillegutt ble veldig rød i hodebunn etter dette! ikke gikk skurvet bort heller! Så vi kjøpte en salve som heter borago...spesiellt lage til nettopp "mjølkskorv og bløjirritation". Skal påsmøres tre ganger daglig i 8-10 dager og deretter to-tre ganger i uka. Har brukt det i 6 dager nå, og det er så godt som borte:) ikke er han rød lenger heller:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...