Olsokmamma Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Lillegullet mitt er 12 uker i dag, i natt og flere netter før har hun vært veldig kald på hendene. Vi har normal sovetempratur på rommet, ikke for kaldt og ikke for varmt. Hendene hennes liksom bare spretter frem fra helseteppet og dynen hele tiden, og jeg prøver så godt jeg kan få dem til å ligge dekt. I natt tok jeg på henne tynne sovevotter og ei nattlue. Det så jo ut til å funke. Hun var ikke kald lengre. Noen flere som bruker lue og evnt votter på sine håpefulle? Hun bruker i tillegg nattdrakt, med body under og ligger på lammeskinn. Det har vært veldig kaldt ute nå da, blåser, og jeg kjenner selv at jeg kroer meg godt under dynen nå i disse tidene.
Erisa* Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Med tanke på risiko for krybbedød er det frarådet å bruke lue på de små inne. Så jeg har ikke gjort det. Hvis barnet er varmt og godt på kroppen, så går det bra om kinnene er litt kalde. Ullbody under pysjen, og kanskje ullpysj, er vel heller å anbefale. Althea var alltid litt kald på hendene i vinter, men det virket ikke som at det gjorde henne noe, ble aldri syk eller noe slikt. Og hun sov veldig godt da.
Olsokmamma Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2008 Tusen takk! Det visste jeg ikke! Blir ikke aktuelt med nattlue igjen her nei! Tusen takk:)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Det anbefales ikke å ha på lue og votter om natta, eller innendørs i det hele tatt. det gjør ikke noe om hun er litt kald på hendene, det er de fleste babyer. hvis hun er passe varm i nakken så er hun passe varm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå