Gå til innhold

Hun sovner tidligere, men spiser mer på natten - sammenheng? Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er 3 mnd. og har de siste to-tre dagene sovnet rundt kl. 21 i stedet for 22-23 som tidligere. Og hun våkner da også tilsvarende tidligere på morgenen, noe som forsåvidt er greit nok. Men selv om jeg i går ga henne mat ca. kl. 23 og la henne igjen (hun spiser fortsatt ca annenhver time på ettermiddag/kveld og får kun mm og legger fint på seg) så våknet hun først halv tre og så halv seks for mat. Neste måltid halv ni, så det var jo greit. Men da hun sovnet en time senere spiste hun kl. ti, kl. tre-fire og halv syv-syv...

Samtidig har hun begynt med en kort og en ganske lang lur (3-4 t) i løpet av dagen, men ikke noen utover kvelden. Kanskje en halvtime i seks-tiden. Sover hun så lenge den ene luren på dagen at hun får for lite mat i løpet av den tiden? Tanken har slått meg, men hun har så godt av å sove også. Det har jo ikke gått utover nattesøvnen, mer motsatt.

Burde jeg prøve å få til tre i stedet for to lengre lurer og mer mat, eller vil dette jenke seg til når den nye rutinen har festet seg i henne? Må kanskje legge til at det mønsteret som er nå er delvis hennes eget og delvis justert til av oss. Tips noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter opp - lurer veldig her nå og spent på om det blir bedre snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...