Gå til innhold

havregrynsgrøt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann jenter,min sønn er nå 9 1/2 mnd gammel,alltid spist godt og aldri hatt prob med magen. lurte på om det er noen her som gir vanlig havregryngrøt (type AXA Bjørn havregryn) til nurkene deres? storesøster på snart 5 elsker jo denne til kvelds og syns det hadde vært litt kos hvis de kunne få det begge to til kveldskosen... noen som vet? evt. hvor mye gir dere? thanx ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har gitt havregrynsgøt til vesletulla mi frå ca 11 mnd alder. Kunne sikkert gjort det tidlegare, men tanken slo meg først då. Ho er ikkje så veldig glad i smaken i tilleggg til at den er litt vanskeligare å få ned, så eg blander som regel litt vanlig barnegrøt saman med havregrynsgrøten.

Skrevet

Hei.

jeg har såvidt prøvd med vanlig havregrøt til min sønn på 6,5 mnd. lager den ganske tynn da..

har forstått det slik at grunnen til at de anbefaler kjøpegrøt til babyer er pga jerninnholdet, som er mye høyere i disse enn i hjemmelagd. men jeg tenker at han spiser stort sett kjøpegrøt to ganger om dagen, så om jeg varierer litt med havregrøt innimellom så får han sikkert i seg nok jern uansett.

din er jo enda noen mnd eldre så skulle tro det går helt fint:)

Skrevet

takker for svar,da blir det havregryngrøt i morra kveld på begge nurkene ;)))

Skrevet

Hei hei:)

Gutten min er straks 9 mnd, og jeg gir havregrøt! Lager den av den lettkokte varianten. Blander med most banan og bittelitt kanel. Han elsker det! Langt mer gira på havregrøt enn de ferdigproduserte babygrøtene:)

Skrevet

men lager dere da havregrynsgrøt av vanlig melk eller bare vann?

Skrevet

Jeg bruker bare vann, og ikke noe salt:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...