Gå til innhold

Noen fra Tønsberg?

Anbefalte innlegg

Har termin første desember og venter ei jente. Er første svangerskapet og begynner å bli veldig spent på den forestående fødselen. Er det andre fra Tønsberg eller andre steder i Vestfold i omtrent samme situasjon?

Er for tiden 40 prosent sykmeldt og sliter med å sove. Sitter derfor her midt på natta for å prøve å bli skikkelig trøtt sånn at jeg får sove:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138897558-noen-fra-t%C3%B8nsberg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har termin 30 nov, og venter ei jente. Det er mitt første svangerskap oxo. Er fra Hof og 100% sykemeldt. Sliter litt med og finne ut hvordan jeg skal sove, men klarer og sovne til slutt (må ligge på magen og det begynner å bli litt ubehagelig, men får ikke sove på noen annen måte).

Føler jeg er inne i en syteperiode i svangerskapet nå. Får ikke sove, har masse halsbrann og magen føles tung og i veien...

Synes det virker lenge å skulle gå over seks uker til. Har ferie denne uke og kjenner jeg ikke har spesielt lyst til å gå tilbake til jobb, men har heller ikke lyst til å være hjemme hele tida. Hvordan får dere tida til å gå når dere er helt sykmeldt?

Er mye jeg gjerne kunne gjort her hjemme, men orker lksom ikke. Mannen min pusser opp to rom slik at vi etter hvert skal få et sted til ungen også og da er det lett for at resten av huset blir litt forsømt.

Er lov og syte litt. jeg går hjemme 100 % sykemeldt og kan ikke gjøre så mye, skal ikke bære ikke vaske. ikke noe tungt arbeid da dette kan sette i gang min fødsel. men får dagene til og gå, med planleggning av jul, handling av julegaver, sitte på nettet. vi driver og bygger og selv om jeg ikke kan hjelpe til, finner jeg alt vi trenger og så drar samboer ut og handler eller de i butikken legger det i bilen for meg.

ellers så er hobbyen min scrapbooking og nå har jeg endlig fått litt tid til dette og ordet album som har måttet vente en stund:)

Vist ikke kan du høre om tilrettelegning på jobben at du jobber det du orker.

Lykke til

Klems

Annonse

siden jeg er 100% sm, så får jeg tid til og ordne julegaver (vil slippe det meste når ungen kommer), baker litt kaker som jeg har til lille mor kommer og folk kommer på besøk som jeg bare kan ta opp fra frysa, bare for å ha noe å by på. ellers så bare pusler jeg rundt her hjemme og bare venter på at den lille skal komme. oxo har jeg begynt og lage bordkort til dåpen for å slippe det stresset rett før jeg trenger det. MEN jeg gjør ikke mer enn jeg orker for ryggen min er ikke helt go.

du kan jo bli 50% sm for da jobber du litt, og har litt fri. jeg begynte med det og det var greit for min del. fikk det tilrettelagt sånn at jeg kunne jobbe lengst mulig. men det å stå og tråkke hele dagen er ikke det beste for meg.

klem

Jeg bor i tønsberg og har termin 2. des. Er 26 år og dette er min første gang som gravid. Jeg har nettopp gått ned til 80% jobb, jeg er så sliten om dagene at jeg ikke fungerer sosialt og jeg får litt fort vondt i bekkenet. Egentlig litt deilig å jobbe og, for da går tida fort. De har vært kjempe flinke til å tilrettelegge for meg på jobben. Jobber i bhg og det er jo en ganske krevende jobb, men for tiden er jeg stort sett bare der, slipper å løfte og skifte bleier, og kan gå å hvile meg hvis jeg trenger det. Jeg er mega spent, har sittet nå en halv time å kikka og sortert litt babytøy. fikk et par poser med tøy fra et vennepar a oss i går. Tutta i magen er for tida veeeldig aktiv og til tider er det lit slitsomt, men hjelper som regel å bytte stilling.

Høres ut som vi har det ganske likt. Jeg er 27 og dette er min første. De har vært flinke til å tilrettelegge for meg også. Jeg er egentlig journalist og er dermed mye på farten. Men siden i sommer har jeg sittet og laget sider i stedet for å skrive det som står på sidene.

Du vet jo litt hva du går til siden du jobber i barnehage. Jeg føler meg helt blank. Tror jeg kan telle antallet bleieskift på ei hånd...

Jeg har også ei veldig aktiv jente i magen som holder meg våken når ikke ubehag og halsbrann gjør det. I natt lå jeg våken til halv fire, jippi.

Tror definitivt to dager med jobb i uka de siste tre ukene er nok...

Hehe... men jeg er jo igrunn ganske blank på hvordan man skal ta vare på et spedbarn da. hakke akkurat så mange a de i bhg. Huff... er så spent på hvordan det blir når tutta kommer ut altså. Både jeg og sambo føler at det er litt "skummelt" at vi skal ta vare på en sånn liten levende ting. Men det går seg nok fort til. Blir nok kanskje litt mer sykmld de siste ukene. Bekkenet har begynt å krangle skikkelig! Er til tider dødsvondt å bevege seg.

Nei, det blir vel litt annerledes med et spebarn. De siste ukene har jeg tenkt en del på hvor mye livet egentlig vil forandre seg om kort tid og hvor mye ansvar det egentlig er å ta vare på et helt lite menneske. Ikke at jeg ikke har tenkt over det før, men nå som tida nærmer seg blir det litt mer virkelig.

Jeg ble sykmeldt 60 prosent nå på fredag så jeg har seks arbeidsdager igjen før jeg går ut i permisjon. Mest fordi jeg sliter sinnsykt med å sove. Er ikke første gangen denne uka at jeg sitter foran pc'en midt på natta. Bekkenet mitt er også ganske vondt. Spesielt hvis jeg er litt mer aktiv enn jeg burde være.

De siste dagene har jeg begynt å få skikkelig vondt nederst i magen. Tror kanskje dette er kynnere, for magen blir stein hard. Av og til er det nesten litt vanskelig å stå oppreist, så jeg må lissom stoppe litt opp. I natt har jeg knapt sovet, hatt litt sånn typ menssmerter, blir nesten litt nervøs, tenker at fødsel nærmer seg mye. Skal til legen på fredag, så vi får se hva han sier ang videre jobb. Kjenner at kreftene begynner å dabbe veldig av. Skal virkelig bli godt med permisjon. Jeg tror jeg har 9 arb dager igjen til min permisjon. Wohoo!

Huff... blir litt klaging dette her, men jeg er bare så klar for at snuppa skal komme ut! En på jobben ble pappa for to uker siden, og han var innom med sin lille engel idag. Så nydelig jente! Blir sååå fint å få se og kose med vår egen! :D

Jeg synes stort sett hele magen gjør vondt til tider. Den blir skikkelig stram og hard av og til. Jeg har også begynt å få følelsen av å ikke få puste skikkelig og det er litt ekkelt, men jeg vet jo at det er normalt. Jeg skal ikke jobbe mer denne uka og har nå fire dager igjen å jobbe. Det føles litt merkelig å ikke skulle jobbe på et helt år. Men jeg kommer jo til å besøke jobben. Dessuten får jeg fulgt med for mannen min og jeg har samme arbeidsplass.

Legen min har vært veldig grei og egentlig sagt at det er opp til meg hvor mye jeg føler jeg orker å jobbe.

Jeg begynner også å bli klar for å få ut min jente. Og jeg tenker at skjer det noe snart så er det helt greit.

Annonse

Var hos legen min i går og han sa at hodet var festa, og disse kynnene kommer bare mer og mer. Har fått beskjed om å ta det enda mer med ro, men jeg har ikke mer sykmelding. Greit denne uka som kommer, for da har jeg bare tre arbeidsdager, så får vi se siste uka før permisjonen. Går jo bra så lenge det er nok folk på jobb ;)

Var også på omvisning på føden på torsdag, og det var igrunn veldig ålreit, trodde jeg skulle få mer angst, men det var faktisk litt betryggende. Så nå er jeg egentlig kjempe klar for fødsel.

Jeg var på omvisning for noen uker siden. Synes også det var bra. Spesielt mannen min ble litt beroliget. Han er ikke spesielt glad i sykehus og var vel forberedt på et rom fullt av slanger, dingser og apparater. Når det ikke var sånn, roet han seg litt mer. Men han tror fortsatt ikke han kommer til å klare å være med på hele fødselen, så mamma skal trå til.

Det eneste som var litt synd var at barselavdelingen var helt full når vi var der, så det fikk vi ikke sett.

Har du fått noen papirer fra sykehuset om at du er registert som fødende? Jeg har ikke det, men trodde kanskje det var noen man fikk, mulig jeg har misforstått.

Har 36 dager igjen til termin nå og begynner å bli sliten og lei, men vil jo egentlig at den lille jenta skal være der så lenge som nødvendig også.

Det var ikke mange på barsel da vi var der. Så vi fikk sett et rom hvertfall. Jeg har ikke fått no papirer på det fra sykehuset nei, Men jeg har jo levert inn no skjema greier med masse opplysninger om oss.

Jeg blir nok mer sykmeldt nå, t o m sjefen min anbefalte det. Huff... jeg er lissom en a de som ikke kan ta det med ro. Jeg sliter meg helt ut og så angrer jeg på det etterpå. Skal snakke med legen min igjen imorra, så får vi høre hva han mener. Noen av mine kollegaer har gitt uttrykk for at jeg burde ta 100 % SM, men jeg vil jo gjerne være litt på jobb om dagen. men sambo sier også at jeg burde kjøre på med 100%. Litt søtt at han er så bekymra. Kanskje jeg rett og slett bare må kaste inn håndkle.

Høres ut som du har samme problemet som meg. Jeg får skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke kan gjøre så mye på jobb og hjemme. Jeg prøver å gjøre noe hjemme siden mannen min bruker mest tid på å pusse opp og ender med å få vondt og bli drittsliten.Får masse kjeft fordi jeg gjør det, men det er ikke lett å bare sitte og se på alt heller. Etter i dag har jeg bare to dager igjen, men jeg burde egentlig ikke jobbet de heller tror jeg. I går hadde jeg en skikkelig kjip kveld etter å ha vært på jobb. Hadde vondt, var kjempetrøtt, men klarte ikke slappe av. Da var det godt med en armkrok og litt trøst:)

Jeg har fått 100% SM idag jeg. Egentlig litt deilig. NÅ kan jeg slappe litt av og få gjort litt hjemme. Sov skikkelig dårlig i natt igjen, og har hatt litt vondt idag. Gikk en tur på butikken da, som ligger 100 m borti gata og var så andpusten da jeg kom hjem. Huff... syns nesten jeg forfaller mer og mer for hver dag jeg. Men men.. godt å kunne ta litt hensyn til seg selv og. Er jo ikke lenge til man ikke lenger kan styre sin egen dag. ;)

Det er bra, høres ut som du trengte det. Du er ikke alene om å føle deg i forfall. Men mannen min oppmuntrer meg så godt han kan. Jeg har vært skikkelig dårlig til å ta hensyn til meg selv, men begynner å bli litt flinkere akkurat nå. I dag har jeg ikke gjort noe annet enn å ligge på sofaen og se på Tv og lese.

Hvor i Tønsberg bor du egentlig? Jeg bor på Tolvsrød.

Ja da bor du vel rett borti gatene her da vesla1980. Jeg bor på gauterød, rett ved Kiwi. Idag har jeg vært helt kaputt. Fikk migreneanfall deluxe. Med flimmer for øynene og greier. Det kom når vi satt i time hos JM. Helt vanvittig ekkelt altså. Tror jeg har arvet det av min far, for han pleier å få det når han virkelig kan slappe av, enten i helger eller ferier . Vi fant ut at anfallet måtte være et resultat av at jeg har blirr SM og endelig kan slappe skikkelig av. Merker nå hvor sliten jeg faktisk er. Merkelig altså.

Planen min er å ligge på sofaen i hele morra, bare slappe av å se på tv evt film.

Hei

Jeg er ikke fra Tønsberg, men Sandefjord. Venter første barnet 3.desember . Vet ikke kjønnet, men alle tror gutt........

Er 100% sykmeldt jeg da og vært det siden 3.september. Kjempe spent på den store dagen. Alt er spennende. hehe..... Jeg kan kun ligge på sidene og helst da kun venstre side pga halsbrann, men tok et glass melk midt på natta og da gikk det strålende. Sliter veldig med urolige bein også. Så det å sove er ikke noen lek nei. Blir endel do besøk også..... Men har lest at dette er med på å forberede kroppen og deg på at når babyen er født, så blir det nok kanskje lange netter med mye våking....

Uff det hørtes skikkelig kjipt ut. Har også hatt en del plager med spenningshodepine og migrene, men heldigvis ikke på lenge. Jeg pleier å bli skikkelig sjuk når jeg får slappe av, men det er som regel ørebetennelse eller influensa. Etter at jeg ble gravid har jeg faktisk bare vært syk en gang. Det var riktignok på vei hjem fra New York i mai, ikke gøy.

Jeg har bodd på Gauterød før, i Mortens vei så jeg er rimelig godt kjent i området. Nå bor jeg rett ved Meny på Tolvsrød. Greit å holde seg i nærheten av matbutikkene:)

Høres ut som en god plan å bare slappe av. Jeg har gjort det i to dager nå, men merker at jeg blir litt rastløs og kjeder meg fort. Men i tillegg er jeg sliten og orker ikke så mye hvis jeg først prøver å gjøre noe.

Skal til jordmor i morgen tidlig, blir spennende å høre om hodet har festet seg. Legen min virker ikke ha så mye peil på sånt.

Håper du slipper mer migrene.

Høres ut som de fleste av oss er 100 prosent hjemme nå. Jeg hadde min siste arbeidsdag i går. Er 60 prosent sykmeldt ut uka og starter permisjonen min på mandag. Rart å tenke på at jeg ikke skal jobbe på ett helt år. Men deilig å bare kunne fokusere på meg selv, mannen min og det lille nurket i magen. Begynner å bli klar til å møte henne nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...