Gå til innhold

Forkjøla. Når dra til legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi og jeg har begge vært syke nå i 14 dager. Med rennende nese og hosting. Det er nå først de siste to nettene at snuppa har hosta. Hun har fin almenntilstand, leker og farter rundt. Spiser ikke så mye, men drikker masse, så hun er ikke dehydrert. Virker som vi aldri blir friske igjen...

Så jeg bare lurer på om det er "vits" og dra til legen, siden hun er så oppegående. Det er liksom bare hosten som kan være noe..

Hjelp en førstegangsmamma...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat som vi har hatt det jo! Vi voksne har vært litt verre angrepet enn tulla, men ikke så innmari syke noen av oss. Problemet er at det gir seg liksom aaaaaldri. Snørr, snørr og atter snørr. Og hoste. Ikke blir vi helt bra og ikke blir vi så ille at vi synes det har noen hensikt å gå til legen, sånn midt i mellom omtrent. Har på følelsen at vi har jobbet oss gjennom 2 forskjellige typer forkjølelse nå. Først hadde vi en sånn ganske slimete, hoste-forkjølelse som startet med vondt i halsen og hes stemme. Så da den var i ferd med å gå over så kom snørra.

Jeg vet ikke akkurat når dere bør gå til legen, men synes du hadde en fornuftig og sunn vurdering. God allmenntilstand, drikker nok og er i lek er et tegn på at de har det ålreit synes jeg. Hvis det blir feber over flere dager, stygg hoste eller dårlig allmenntilstand ville jeg gått til lege. Litt snørring og lett hoste en stund er nok ikke så farlig.

Skrevet

Tuppa vår har vore MYKJE plaga med hoste. Når det har gått ei vekes tid med hosting pleier vi å ta ho med til legen for å sjekke at det ikkje er noko som set seg fast nedover i systemet.

Då vi var på barneklinikken med ho pga hoste/tetthet (var 6 veker gamal då) fekk vi beskjed om at babyar kan få lungebetennelse utan å ha noko særleg med feber. Dermed synest vi det er bedre å sjekke for ofte enn for sjeldan.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...