Gå til innhold

Raskere fødsel for hver gang?

Juni-mor en gang til!

Anbefalte innlegg

Hei. Førstemann kom på 24 timer fra første antydning til alt var over. Dette var setefødsel, med epidural, så jeg tenkte at denne ikke var representativ for hvor raske fødsler som er min "normal". Vet at alle fødsler er forskjellige, men kan ikke unngå å se et visst mønster hos mange. Nummer to kom med hodet først og alt i alt mye raskere. 12 timer totalt, men bare tre timer fra 2 cm til alt var overstått. Bor ganske langt fra sykehus, så jeg klarer ikke å la være å spekulere i om nummer tre kommer enda raskere... I tillegg er blir det bare 13 mnd mellom de to siste. Er veldig interessert i å høre fra dere som har erfaring!

Fortsetter under...

med nr 1 tok det ca 6 timer fra første ri til det var over

med nr 2 tok det 4 timer fra første ri til det var over

med nr 3 tok det rett under 4 timer fra første ri til det var over

med nr 4 tok det 7-8 timer fra første ri til det var over..

så det er ikke sikkert det går så mye fortere neste gang ;)

Er spent på hvordan det blir nå med nr 5. spes siden det bare blir 11 mnd mellom disse to siste fødslene....

Tid regnet fra første gang jeg sa AU :)

Nr 1 - 12 timer

Nr 2 - 6 timer

Nr 3 - 2 timer

Men med nr 3 visste jeg at hun ville komme i løpet av dagen, jeg kjente det på kroppen at vi var klar. Selv om jeg ikke hadde rier eller noen typiske fysiske tegn på at fødselen var igang, bare visste jeg det.

Jeg hindret mannen min i å gå på jobb den dagen, noe han ikke kunne forstå vitsen med... Men da fødselen satte igang, gikk det unna. Hvis han ikke hadde vært hjemme, ville babyen ha kommet før vi nådde sykehuset.

• 2 uker senere...

jeg fødte min første på 8timer fra jeg kjente noe til hun var ute..nr 2 kom på 25min(i ambulanse)..da jeg våknet midt på natta og måtte ringe ambulansen ijen når nr3 kom så rakk vi sjukehuset.men d tok 45min alt i alt.jeg var naturligt redd for nok en styrtfødsel når eg skulle ha nr 4....men d tok plutselig 6timer:) alle hadde ca samme fødselsvekt og alle er jenter.

Annonse

Med førstemann varte fødselen fra første rie til han var ute ca. 13 timer. Så jeg så fram til en litt kortere fødsel m nr 2.. Desverre trakk den litt ut, og jeg holdt på over 30 timer m henne. Litt skuffende. Ser ut som mine fødsler går andre veien, og er rimelig spent på den 3 som er i ovnen akkurat nå..

dette er en ting jeg har lurt veldig på også... med førstemann tok jeg planlagt keiser snitt. Nr 2 kom 1 uke etter terminen,men når jeg ankom sykehuset var det 9cm åpning,og det tok ca 1,5time...og var ikke smertefull i det hele tatt..og jeg rakk ikke bedøvelse...

Nr 3 kom 3,5uke før tiden,og når jeg kom til sykehuset var det full åpning...tok da 30 minutter til han var ute,men det var sååååå vondt,selv om han var liten.. (2500gr) det gikk for fort liksom....

er nå fravid i uke 28 med nr 4...hva om det skjer enda fortere? det tar jo 30 min til sykehuset....og er kjangsen stor for at jeg føder før tiden neste gang også? noen som vet?

hei mine fødsler har gått kjappere og kjappere

nr 1 tok 5 timer fra første rie til det var over

nr 2 tok 4 timer fra første rie til det var over

nr 3 tok 3 timer og 12 min fra første rie til det var over

er nå gravid med nr 4 så lurer veldig på om det skal gå ennå kjappere neste gang.. Må også få med att minste mann er bare 5 måneder nå så blir 12 måneder i mellom bare . vet ikke om det har noe og si på hvor lang tid fødselen vil ta

Ja, jeg er også veldig spent på dette. Med min førstemann fikk jeg kommentar fra en jordmor på avdelingen at " ja, dette var ikke førstemann!" - jo -sier jeg spakt og lurer på hvordan det skal gå neste gang.

1.jente kom på under 2t og 45 min. kun 7 min til sykehus den gangen, - pressriene begynnte når jeg gikk ut av bilen på sykehuset... 10 dgr f.termin

2.jente kom på ca samme tid fra det startet (men da gikk vannet først og så skjedde niks på 2 timer før det startet) 3 uker f.termin

venter nå 3 baby til sommeren. Er jo litt bekymret for at den både skal komme veldig tidlig og veldig rakt - bor nå 25 min fra sykehuset....

Det går nok greit.

Får jo bare ta det hjemme visst ikke ...he he

• 1 måned senere...

Gjett om jeg og er spent på dette..

Min flrste fødsel tok fire timer, andre en halv time. Men jordmor mener tredjemann er en luring så det er bare å vente og se tenker jeg..

Men hun skremmer meg litt Jeg VIL jo gjerne føde fort denne gangen og! Det er jo det jeg kan!!

Min første fødsel tok 10 timer fra jeg skjønte noe var på gang til han var ute, med nr to tok det 3 timer. Det er 1,5 år mellom de.

Begge kom 5 dager på overtid.

Nå som det er 12 dager til termin med tredjemann er jeg veldig nervøs, sykehuset innen 15 min om det ikke er noe kø noen plass, men hva med barnevakt til de to på 3 og 5 år?

Ingen familie i nærheten og venner naboer er bortreist i julen, håper jeg går over terminen denne gangen også!

Og fødselen kan godt være kort så jeg kommer fort hjem igjen, men ikke så fort at pappa`n og de to små må sitte på gangen fordi vi ikke rakk finne barnevakt!

Hjelp så vanskelig alt skulle bli!

Spennende å høre det er de som tar lenger tid for hver baby også.

Lykke til alle!

Annonse

Hei. Det ser ut til at flertallet her opplever raskere fødsler, som du og jeg, om ikke tredjemann blir en overraskelse. Det nærmer seg for deg, bra du bor nær sykehus. Håper dere finner noen dere kan ha barnevakt-avtale med. Man trenger jo ikke flere bekymringer enn nødvendig når alvoret er i gang. Ønsker deg lykke til!

jeg synes dere alle har hatt raske fødsler jeg ;p

med nr 1 brukte jeg 24 timer fra første ri til han var ute.

mer nr 2 brukte jeg 21 timer fraq første ri til ho var ute... men jeg har hatt lang åpningsfase begge ganger da, og fått en del pauser mellom, så jeg håper virkelig at nr 3 er litt raskere!

Eg har bare født en gang da, men da gikk det fort.. Fra vannet gikk t jenta var ute gikk det 4,5 time, 3 rier før vannet gikk... Den gang hadde eg kort vei t sykehuset... Fødte 4+1 uke før tida..

Håpe det går fort denne gangen også, men håper eg rekke fram (ca 30-40 min kjøring).

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Raskere og raskere. Eller så var det jeg som venter lenger og lenger hjemme. Nr 2 gikk utrolig raskt. Så med nr 3 hadde jeg bestemt meg for å ha gooood tid. Ja, ja. Store planer på forhånd var bare å glemme. Nok en gang ventet jeg for lenge hjemme. Selv om da jeg kom til sykehuset var det kun 5 cm. Men så gikk det kun 10 min etter at vi ankom sykehuset til babyen var ute! Voldsomt. Utrolig voldsomt. Og jeg som hadde planlagt gooood tid.

Tør nesten ikke tenke på en neste gang...

• 2 måneder senere...

Førstemann: 9 timer

Andremann: 2 timer

Tredjemann 2 timer

Med førstemann ble jeg igangsatt 6 dager over termin p.g.a. blødning og misfarget fostervann. Jeg tror det er grunnen til at den tok så lang tid.

Med andremann kjente jeg svake rier/kynnere med 15 min. mellomrom fra morgenen av. Klokken to ble de sterke og regelmessige, og klokken fire var gutten ute, en dag over termin.

Med tredjemann kjente jeg svake kynnere uregelmessig fra termin. Klokken halv ni om morgenen tre dager over termin ble det regelmessige og sterkere rier, og gutten var ute klokken halv elleve.

Vet ikke helt hvordan det skal gå med fjerdemann.

Vi har en times reisevei til sykehuset, og tre små barn (nesten 6, 3 og nesten 2 år ved termin) som trenger barnevakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...