Gå til innhold

Ang morsfølelse...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her var det klikk ved første blikk for å si det sån. Hastesnitt.

Denne gangen blir det planlagt, og vi får se hvordan det blir ;)

Om de store følelsene kommer med en gang eller ikke, tror ikke jeg har så mye å gjøre med om det er ks eller ikke. Det kan ta litt tid før morsfølelsen kommer ved vaginalfødsel og. Men er selvsagt ingen ekspert på området. Men husker jordmor sa det på den siste kontrollen jeg var på at jeg måtte ikke fortvile om følelsen ikke kom med en gang. Det er helt vanlig.

Første gangen fødte jeg med hastesnitt langt uti fødselen, litt dramatikk, og jeg var sliten.. Gutten hadde våte lunger og de tok ham ut før jeg fikk sett ham. De kom til meg med han etter en stund, innpakket og vasket. Jeg kunne ikke brydd meg mindre for å si det sånn. De kunne kommet med hvilken som helst unge, jeg ga blanke. Det må nevnes at jeg hadde kroppen full av medisiner av alle slag, og var veldig sliten av alt dramaet. Jeg gremmes den dag i dag over at jeg ikke følte NOE! Men følelsen kom i løpet av noen dager etter hvert som jeg kom meg litt..

De to andre er født med planlagt snitt, og der har den sittet lenge før de var ute av magen.. =)

Min gutt burde ha kommet med hastesnitt men legen valgte å ikke gjøre det. Babyen lå på intensiven en uke og jeg var ikke meg selv før lenge etter. Morsfølelsen begynte så smått å komme når han var fem uker og jeg fikk det første smilet. Før det gikk alt på autopilot. Men heldigvis spiller ikke akkurat det noen rolle. Følelsene jeg har for ham nå er nesten for sterke :-)

Denne gangen blir det med all sansynlighet planlagt KS og jeg gleder meg til å få babyen på brystet etterpå. Det klarte jeg ikke sist.

Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09*

Samme her. lå tre laange døgn før de endelig tok hastesnittet og ungen var mer eller mindre livløs og havnet på intensiv i 8 døgn.

Grusom opplevelse og kan ikke si jeg følte noe særlig annet enn fortvilelse og engstelse for hva som kunne ha skjedd.

som mooch over sier her og, spiller ingen rolle NÅ fordi nå er de følelsene overveldene!!:)

Denne gang blir det planlagt snitt og jeg GLEDER meg enormt til å mest sansynlig få se og holde babyen med en gang og ikke minst være en av de som kan trille rundt på ungen på barsel og være sammen med ungen helt fra fødselen :)

Annonse

jeg lå til fødsel men pga feil stilling og dårlig hjertlyd ble det valgt keisersnitt..

jeg ble kjempe lei meg for jeg er av den oppfatningen at ett barn og mor har godt av vanlig fødsel pga det er det som er naturlig.. meeen nok om det....

det ble i hvertfall keisersnitt så etter at hun var ute og hvert og tømt lungene så kom de bort å viste meg gullet mitt.. morsfølelsen var ikke der med det samme.. for jeg hadde egentlig nok med å puste.. følte jeg ikke klarte å puste.

men morsfølelsen kommer kjempe fort:D

vops så er du heeelt betatt:D:D:D

kjempe lykke til:D

Tror dette med mors følelse er individuelt, og har ikke noe betydning om man har ks eller ikke, jeg har to akutte, og to planlagte ks, og morsølelse med det samme jeg så barna! Alikevell, jeg har ikke noe garanti for at mosfølelsen kommer denne gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...