vipsen*en av hver* Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 spiser de???? Og hvor gammel??? Takknemlig for svar??
gullhøna & spire juli Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Skulle veldig gjerne hatt svar på dette jeg også.. for jeg har ei tulle på 7 mnd som er veldig finspist. Har både laget middag og brukt glass. Spiser ikke mer enn max 1/4 glass. Sikkert ikke det engang.. Og har noen gode tips for å få i de mat er jeg veldig takknemlig..
Linn og gullet Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 gullet er 7mnd og spiser 3/4 til hele glasset. Han spiser kun hipp, før vi prøvde den, var det ikke mulig å få i han noe serlig.. Han har fått grøt siden han var 4mnd og begynte med middag for en mnd siden, så han var vant med fastere føde når vi begynte med middag.
gullhøna & spire juli Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Det høres jo bare fantastisk ut. Er redd tulla mi spiser altfor lite fast føde... Hun nekter å spise grøt også, men begynte med skiver i går og det er hun foreløbig positiv til.. Men kanskje jeg skal prøve et hippglass. Alt er verdt et forsøk
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Jenta mi blir 9 månder på torsdag, og hun spiser to brødskiver uten skorpe til frokost, et helt middagsglagg eller tilsvarende mengde med hjemmelaget til middag, og en porsjon med grøt til kvelds. Har helt siden hun begynte med middag spist så mye middag. Begynte med brød da hun var rundt 7-7 1/2 månder gammel, begynte med en, og har nå økt til 2 skiver. En porsjon grøt har hun spist siden hun var 6 månder. Men så er hun stor da.. Hun var 4000gr og 53 cm da hun ble født. Og var nesten 9,5 kg og 71,5cm på 8 månders kontrollen. Så lenge de legger på seg normalt mellom kontrollene iforhold til størrelse så er det vel greit...
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Min gutt på 7,5 mnd, spiser som oftest ett helt 6 mnd Hipp glass til middag. Veldig glad i Pasta penne og den med skinke, nudler og grønnsaker.(HIPP altså) Han har tydeligvis blitt veldig komfortabel med fast føde, for får ikke i han noe melk i løpet av dagen (mme), bare på natten:) Er jo mme i grøten som han får to ganger om dagen da.
prego Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 6,5 mnd og kan ikke fordra middagsglass.. så det blir en øøørliten skje.. prøver nå på hjemmelaget, men stresser ikke for det virker ikke som hun trenger det enda..
vipsen*en av hver* Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. oktober 2008 jeg fikk beskjed på at 1/2 middagsglass var nok.... Jenta mi er snart 7 mnd(23.okt) og veide 9600 g på 6 mnd kontroll for en uke siden... jeg sa ho spiste et helt glass og fikk beskjed at dette er for mye.. Jeg prøvde med et halv glass og da skrek ho etterpå... så har økt til 3/4 del av glasset...
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 hvordan kan en helsesøster fortelle deg at det var for mye? regner med hun ikke kjenner barnet? herlighet, barna er jo forskjellig, hvorfor skal HS følge boka til punkt og prikke? babyen min krevde mere mat når han var 5 mnd, men helsesøster nektet meg å gi grøt, han skulle være minst 6 mnd før han fikk noe, å dessuten la han godt på seg med bare mme.... stakkar gutten min gråt konstant i 4 dager han, jeg ga han tilslutt grøt- nå har vi fått en helt ny gutt i heimen, han er blid og fornøyd, og ikke minst METT!!! hvis banret ditt krever mere enn halve glasset, la den få til den er mett, det er min erfaring. samme hva helsesøster sier. jeg regner med du vil ha en god og mett unge?
2 hjertegull :) Skrevet 15. oktober 2008 #10 Skrevet 15. oktober 2008 Vet du hva, jeg er så enig med deg anonym i dag også! Du skal ikke slanke babyer! Det er vondt å være sulten.. Hvorfor skal babyene som ikke kan si noe heller være sulten? Nei, fy F**N! Babyer og småbarn som kan si noe skal heller ikke være sluten for den sags skyld! Åh, kjenner jeg blir sint.. Skulle ungen etterhvert bli "stor", så får man ta det seinere, og da gjøre det på en annen måte enn at de skal være sultne.. Da tenker jeg "morsjon" i form av utelek, sunne matvaner o.l... Mia spiser ca et halvt glass med HIPP middag, av og til litt mer.. Hun er 7,5 mnd.. Skulle hun ville ha mer, så kan du være sikker på at hun får det.. Alle barn er forskjellig, og selv om et halvt glass holder for den ene, så må det kanskje et helt glass til for den andre, og ingen HS i verden kan vite hva DITT barn trenger.. De verken mater dem eller omgåes dem i det daglige, og å bare følge med på pc'en sin holder ikke til å si at "du får ikke gi babyen din mer mat"... Æsj, orker ikke skrive mer, blir bare sint...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå