lizaloo Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Hei. Hvor mye mme skal en baby ha i døgnet? Har ei lita ei på to mnd og ca 5 kg og hun drikker ca 600-650 ml i døgnet. Problemet er at det er fordelt på 9-10 måltider og hun drikker rundt 60ml pr måltid og ofte går det bare to timer mellom hver gang. Hvordan skal jeg få henne til å være mer effektiv? Eller vil dette gå seg til? Slik det er nå vil hun gjerne ha flasken når hun har magevondt, er trøtt og må bæsje(ja hun har smokk) Jeg kan trille tur og noen ganger går det 3.4 t mellom måltidet og da kan hun spise over 100ml, for så å vil ha mat igjen om 2t og da spise 40-50ml. Ganske frustrerende dette syns jeg:) Om netten kan det gå tre timer og hun spiser nesten mer på natten, Hva kan jeg gjøre med dette? Skal jeg bare vente å se eller? Takknemlig for råd og innspill:)
Ophelia & Jr. Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Been there... Var en stund jeg trodde jeg skulle bli gal. Men hos oss har det gått seg til av seg selv. Gutten vår er nå tre mnd og spiser hver 3.-4. time. (Han får bittelitt pupp dagtid, men mest for kos og nærhet. Er ikke så mye mat å hente der...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå