Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg fødte en gutt for 3 dager siden og han har nesten ikke sovet etter han ble født.Kansje pga at melken ikke hadde kommet igang og han var sulten.I dag kom melken han har sovet nesten i hele dag.Hvor mye skal en nyfødt sove?.Han sover sikkert bedre nå pga at han er god og mett.Jeg har synes at amming har vært slitsomt nå pga at han ikke sov i mellom men håper det blir bedre nå
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Hehe... Kjenner meg igjen her ja.. Nå når melken akkurat kommer så er det som å drikke fløte...Min prinsesse sov i 7 timer i strekk når jeg først fikk melk. Jordmor sier at når den første melken kommer er det som å gi barn sovemedisin et par dager før den skikkelige melken kommer.
Ranveig R Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Førstemann sov det første døgnet, og skreik dei 2-3 neste fram til melka kom. Men han sov ikkje meir når han fekk mat... Sov så å seie aldri meir enn 30min i strekk på dagtid (bortsett frå ein liten periode i 1-årsalderen). Lilletuppa sov ca 22t i døgnet den første veka (hadde litt gulsott), og så ca 20t i døgnet dei neste 2 mnd. Snittet for nyfødtsoving er visst ca 16t i døgnet, men alt mellom 12 og 20t er normalt. Mine har i gjennomsnitt vore veldig gjennomsnittlege ;o) Gratulerer med "fersk" baby og lykke til vidare. Amminga går seg som regel veldig greitt til når melka først kjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå