Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har til nå vurdert flere navn som begge tilsynelatende har likt - men i dag kom barnefaren med den noe overraksende kommentaren som lød som følgende: "Har jeg i grunn noe jeg skulle sagt i forhold til navnevalg?".

Han har over lengre tid nikket samtykkende når jeg har foreslått Lily, men nå mener han at de andre forslagene er det "bare jeg som liker". Han synes Helene er "helt greit, men kjedelig" - jeg var overbevist om at han likte dette veldig godt.

Uansett, her er hans topp 5 jentenavn i tilfeldig rekkefølge, han klarte ikke helt å rangere dem..

Hanna(h)

Johanne

Helene

Sofie

Jenny

Mine er

Lily

Adele

Olivia

Helene

Leah

Jeg synes Hanna(h) er veldig fint, men er litt "engstelig" for at det er for vanlig. Og nå har barnefaren "ombestemt" seg fullstendig, virker det som. Hvilke navn over liker du best?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138894591-pappaens-topp-5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

God smak mannen din :) Likte egentlig alle forslagene hans, men Johanne liker jeg aller best, deretter Sofie.

Av dine forslag liker jeg Helene og Olivia, de andre er greie nok.

Går litt utfra at dere ønsker dobbelt navn, men siden jeg ikke er så fan av det, tror jeg at jeg lar være å komme med forslag, er ikke så flink å sette navn sammen.

Hannah - liker det

Johanne - kjedelig, men helt greit

Helene - kjedelig, men helt greit

Sofie - kjempe fint

Jenny - liker ikke

Lily- utrolig fint

Adele - fint

Olivia - kjempe fint

Leah - utrolig fint

hva med

Leah Sofie

Hanna Olivia

Lily Sofie (finest)

Hanna(h) - navnetopp (11 plass), kjedelig...

Johanne - pent, og ikke så vanlig

Helene - pent, men litt kjedelig ja... Også navnetopp

Sofie - navnetopp, men klassisk og pent

Jenny - synes det er litt harry... Liker det ikke.

Mine er

Lily - pent

Adele - pent

Olivia - pent

Helene - pent, men kjedelig

Leah - oppbrukt og kjedelig

Sofie og Olivia er vel de navnene jeg ville vurdert, evt. Olivia Sofie :-)

God smak på mannen din, da : )

1.Johanne - vil gjerne bruke selv

2.Helene - vakkert

3.Hanna - flott

4.Sofie - pent og klassisk

5.Jenny - ok

Av dine synes jeg Helene er vakkert, og Leah er fint.

Dobbeltnavnforslag:

Leah Johanne

Leah Helene

Lily Johanne

Jenny Helene

Hanna Olivia

Gjest Siklerotte

Hannah - klassisk pent og fungerer fint internasjonalt - dessverre ganske populært på landsbasis... Men var ikke på topp 20 i Oslo i 2007 da...

Johanne - helt greit, men ville aldri brukt det selv.

Helene - klassisk pent - men kjenner også mange Helene som Hannah.

Sofie - er vel det fineste jentenavnet jeg vet om - men det er jo mange Sophie'r (da gjerne som mellomnavn...)

Jenny - fint, men også ganske vanlig...

Lily - liker det ikke noe særlig. Greit nok.

Adele - fint nok, men litt kjedelig.

Olivia - samme som Adele.

Helene - som sagt.

Leah - greit, men kjedelig.

Annonse

Takker for svar, og har merket meg noen kombinasjoner ;)

Her er min personlige mening om navnene, om jeg er kritisk:

Hannah

Sånn egentlig betyr det mest for oss at navnet fungerer internasjonalt og selvfølgelig er et pent navn vi begge enes om. Hannah er både klassisk og fungerer veldig godt i de fleste land. Kjenner faktisk kun én Hannah under 10 år - hun skriver Hanna, og hun vet jeg kun så vidt hvem er. Kan umulig være navnetopp i Oslo, synes i så fall det da er rart at jeg ikke vet om noen små som bærer dette nydelige navnet.

Helene og Johanne

For all del flotte og vakre navn, men jeg synes egentlig Helene og Johanne er litt kjedelige, men kjenner flere som heter dette, muligens derfor jeg er litt "lei" av navnene. Vet heller ikke om de er perfect match med Ava.

Jenny

Tenker bare "bunny" - koselig navn, men klarer egentlig ikke å like det, aner ikke helt hvorfor.

Sofie

Det navnet er bare utrolig nydelig, noe jeg lett kunne kalt en datter. Kjenner bare en Sophie også - hun er 18.

Adele

Vi har også delvis konkludert med at det nok ikke blir Adele, da vi vil ha forskjellig forbokstav på jentene. Men utrolig flott navn.

Olivia

Et av de nydeligste navnene jeg vet om, men mange har påpekt at Olivia blir for "krunglete" å uttale med Ava,- blir for mye -livia-ava-iva osv.

Leah

Synes det er veldig nydelig, men akk så populært, det kjenner jeg dessuten flere små som heter..

Lily

Er og forblir min store favoritt - synes dessuten det står nærmest best til Ava. Likevel tror jeg dette er et navn som er på vei oppover, og så spørs det om barnefaren slår seg til ro med Lily.

De hotteste kandidatene er nå Lily for bare meg - men så langt vi har enes så langt er Hannah og Sofie høyt på vår felles liste - men ikke lett!

Jeg synes barnefaren har ganske god smak jeg. Liker egentlig alle forslagene hans med unntak av Johanne. Av dine liker jeg Olivia og Helene best. Lily og Leah er også ok. Liker ikke Adele. Tror favoritten min er Sofie av disse, tett etterfulgt av Helene og Hannah

Merkelig det der med hvor vanskelig det er å b li enige. Min mann sier bare nei og absolutt nei til mine forslag, men han har aldri noen forslag selv! Så du e nå heldig som har en som kommer med forslag!

Liker Hanna godt og Johanna, Og er du redd Hanna er for mye brukt kan du gå inn på statistisk sentralbyrå sine sider og slå opp hvor mange som heter akkurat det navnet i Norge, tror nok det er en del 1000 mer som heter Leah!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...