Propellmamma til 2 Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Huff, nå er jeg så usikker. Trodde vinterdressen til lillegutt var i boks. Han skal begynne i barnehage om to uker. Han arver storesøster sin røde Reimadress. Han er ett år og lang gutt, 81 cm. Dressen er str 92. Prøvde den i stad og han DRUKNER jo i den!! Videre er det kanskje litt tidlig å bruke vinterdress? Her på østlandet er det jo fortsatt 10 grader +/- Hva hadde dere gjort/gjør dere? Må jeg kjøpe to nye dresser nå plutselig?? Tenkte litt på å kjøpe Troll da (vi har alltid brukt Reima) for jeg har skjønt at den er som to dresser i ett? Hvilken str har dere kjøpt til deres 1-åringer?
Snupi27 Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 emilie bruker ikke vinterdress enda men en høstdress fra reflex eller en annen som er tynnere (parkdress) vi bor oxo på østlandet.. jeg tror ikke jeg ville brukt vinterdressen på han enda.. men det finnes da billigere dresser du kan bruke den lille perioden fram til vinteren? er det så viktig med merke..? de har da f.eks på bogerud eller hennes&mauritz.. brukbare de og!
Propellmamma til 2 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2008 Nei, merket har ingen betydning. Men bevegelighet og varme/vanntetthet betyr veldig mye. Og jeg føler vel ikke at han kan bruke den svære Reimadressen til vinteren, så derfor tenkte jeg på Troll (to dresser i en)
Snupi27 Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 ja, om ikke vinterdressen du hadde tenkt på ikke kommer til å passe så hadde jeg nok gått for troll =) da skjønner jeg at du vil ha kvalitet på den osv.. jeg trodde kanskje du bare skulle bruke den i noen får uker skjønner du. hehe
Propellmamma til 2 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2008 Ja, skjønner :-D hehe, nei det hadde ikke vært så nøye! Men er fortsatt veldig usikker på akkurat det. Det er vel ikke behagelig for dem å bruke en dress som er stor...
Snupi27 Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 kan tenke med selv hvordan det er å gå i for stor dress.. emilie bruker 74 i alle klær bortsett fra body og utetøy. da bruker hun 80. kjøpte litt stor dress så den ikke skulle passe akkurat
Propellmamma til 2 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. oktober 2008 Hvilken str kjøpte du i dress da? Hvor lang er hun? Daniel bruker str 86 i klær, så sånn sett skulle kanskje 92 være greit, men den er virkelig lang. Armene hans rekker bare halvveis ut osv.
Snupi27 Skrevet 13. oktober 2008 #8 Skrevet 13. oktober 2008 emilie er 74 cm og bruker 80 i dress. den er for stor på armene men vi bretter den litt opp =)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 Vi har kjøpt reima str 92 til datteren som er 81 cm lang, 11 kg og 15 mndr. Prøvde dresser i butikken, og fant ut at vi måtte ha såpass. Butikkdamen på barnas hus mente også at vi burde kjøpe 92. Den skal jo holde en stund. Den må brettes godt opp på armene, men føttene går greit når hun har sko på. Hun har ikke begynt å bruke den enda, bruker vindjakke/bukse eller regntøy.
Super-Langbein Skrevet 13. oktober 2008 #10 Skrevet 13. oktober 2008 Har Troll sin todelte dress og den er super nå! Bruker ulldressen som sovedress, bildress og til og fra bhg. Når vi kommer dit er det bare å hoppe i ytterdressen. Når det blir ekstra kaldt er det bare å ha på mere under. Gutten her er like lang som din og vi har str. 80, men tviler på at den varer over jul. Du kan jo kanskje prøve den i 92, så kan du stramme den maks inn i livet for da blir beina kortere? Den er jo ganske dyr, men sapass lett å bevege seg i at det går fint med oppbrett og innstramming..
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. oktober 2008 #11 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har kjøpt str. 86 i reima og reflex sine dresser til lillebror som bruker str. 86 i alt annet enn bodyer. Men dressene er store og gode til han Vil også svare på det som du skrev ang temp og vinterdress. Sist uke spurte jeg i bhg om jeg ikke trengte sende med vårdressen til lillebror (fikk bare tak i en siden han litt plutselig begynte i bhg i vår) og de sa nei. Men da jeg kom i bhg idag, var det 12,5 grader ute og jeg var litt bekymret for at jeg ikke hadde vårdressen med. Men de ville ikke bruke vårdressen lenger, de tok på han vinterdressen til reima med ulltrøye og bukse under, og han var akkurat passe når jeg hentet ham. Men nå er det heller ikke noe godt innerlag i reflex sin vårdress heller, sånn som i reima sin.
Bebés'ilvousplâit Skrevet 13. oktober 2008 #12 Skrevet 13. oktober 2008 Min jente er 11 måneder, da, og vi har kjøpt henne ny Reimadress i str. 74. Den er fortsatt hakket for stor, men vil nok bli helt fin til henne når vinteren setter inn om (formodentlig) en måneds tid. Kan godt skjønne at 92 ble for stort, ja, for Reima er jo kjent for å være store i størrelsen. Gutten din skulle hatt en høstdress/parkdress i og med at det fortsatt er såpass mange plussgrader der dere bor. Heller bruke en ull- eller fleecedress inni for å gjøre den varmere.Jeg vil tipse om at det finnes mange pent brukte dresser - eller til og med helt nye dresser - på FINN. Jeg ser at det er endel som liker Reflexdresser, men de må jeg si at jeg har dårlig erfaring med. 5-åringen min har hatt et par slike og det går hull i dem for et godt ord, om ungen er aktiv. Helly Hansen har veldig slitesterke parkdresser og er ikke minst billigere enn Reima, særlig om du kjøper den på f. eks. Obs! Ellers synes jeg at det er Reima som gjelder til vinteren, og hvem vet - kanskje han skyter i været innen den tid kommer og smetter rett inn i arvedressen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå