Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Skriker og vrier seg unna. Vi bør helst være to stk for å skifte på henne. Om det er en bæsjbleie er hun jo nødt til å ligge litt stille! Vi prøver å underholde henne med leker og sang, men hun er helt HYSTERISK på stellebordet. Hun er 15 mnd, er dette en fase eller må vi finne en annen løsning? Tips?
En liten mamma Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Vil anbefale å la henne stå når dere tar bleieskiftet! Bæsjebleiene er nok greiest å ta på stellebordet, men hvis ho får stå når det bare er tissebleie så reduserer dere jo iallefall antallet ganger på stellebordet!
MathildeC Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Det går mot samme situasjon hos oss også, hun er 15 mnd. Før eeelsket hun å ligge på stellebordet, men hvis jeg nå sier "nå må vi skifte bleie" begynner hun å vri seg unna/krabbe unna og sier "nei!". Jeg synes jo enn så lenge det er litt morsomt da :-). Men hun ligger som regel LITT i ro da, er ikke 100% krakilsk ennå. Har ingen gode råd, det kan hjelpe om vi synger eller gir henne noe å undersøke, men ikke alltid det hjelper.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Tror at dette bare er en fase. Lillemann var også slik en kort periode....
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Ja takk, her har det vært sånn helt fra han klarte å snu seg rundt i 5 mnd-alderen, og nå er han 16 mnd... Er et slit uten like, og sterk er han og.. Er ikke noe alternativ her å prøve å la ham stå, da bare setter han seg på kne, vrir seg unna etc. Så alt i alt har jeg ingen råd, men ville bare si ifra at vi er flere om problemet...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg vil anbefale dere å ikke ta stellet på stellebordet..., flytt stellet til gulvet, kjøkkenbordet, eller andre steder som ikke er stellebordet. ...det har funket her :-)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 Vi hadde det sånn en liten periode akkurat i det hun lærte å snu seg, men nå elsker hun å ligge på stellebordet igjen. Vi har det morsomt på stellebordet, har helt siden hun var nyfødt dullet litt ekstra med henne der, lekt med føttene, kilt med håret osv. Er ikke sikkert det er for sent for dere å prøve det, men kanskje en periode prøve å stelle på gulvet og ta tissebleiende stående. Jenta mi også bestemmer seg for ting hun ikke vil, og da er det bare å avlede litt i en periode, gjøre tingen på en annen måte, jenta mi er ihverfall sånn at hvis vi presser så blir det enda værre. Men barn er så ulike og jeg kjenner mange som har kutta ut stellebordet tidlig fordi barnet nekter, så du er nok ikke alene, men skønner at det er slitsomt, det å skifte bleier er jo noe man bare må gjøre uansett...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 Vi opplevde problemer med dette da vi var borte hjemmefra i noen uker og hadde ikke tilgang til stellebord. Han var HELT hysterisk når vi kom hjem og NEKTET å ligge. Vet ikke hvorfor men det var bare skriking og gråt. Et mareritt! Han var 1 år da. Men jeg ville ikke gi opp. Ryggen min tåler ikke skift på golvet eller senga. Så vi prövde å avlede oppmerksomhet med lek, sang, gi han tannbörste leke med. Det funka iallefall.. Merkelig det der..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 Er bare en fase... største var slik i en hel mnd, mens lille har vært slik i nå 3 mnd... begynner å bli myyyye bedre nå =)) Så det går over... Men vil også gi samme tips som hun ene her, med å flytte stelle sted. Legg stellematta på gulvet, eller et annet praktisk sted =))
Snupi27 Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 vi pleier som regel å gi henne et eller annet hun kan se på imens. f.eks en q-tips eller noe hun ellers aldri får ha. det pleier å hjelpe her. bruk av up&go er oxo mye lettere for da kan hun stå mens vi tar på bleia. vi pleier å ta av bleia og vaske henne så tar vi henne ned av stellebordet så hun ikke ligger der så lenge! det er lettere for oss å skifte på stellebordet enn gulvet. på gulvet skal hun bare reise seg å gå.. hehe
mamman til to gutter Skrevet 14. oktober 2008 #11 Skrevet 14. oktober 2008 Vi ga opp stellebordet når han begynte å reise seg opp når han var ca10mnd. Etter det har vi skiftet alle bleier med han stående på gulvet. Har funnet ut at det letteste ved bæsjebleier er å ta a han bleia stående og så holde han over vasken og skylle han der, da løper han ikke rundt så hele badet må vaskes etter bleieskift. I tillegg bruker vi bare up&go så han lett kan stå når vi tar bleia på igjen. I barnehagen ligger han uten å krangle, så mulig vi kunne fått han til å gjøre det igjen hjemme også hvis vi hadde prøvd igjen, men syns det fungerer bra uten, så vi fortsetter nok bare som vi gjør nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå