super76 Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Om en drøy uke skal gutten min begynne med grøt, han får nå kun morsmelk. Det jeg har brukt mye tid på i det siste er å titte på de forskjellige grøtboksene i butikkene. Siden han bare har fått melk til nå, skal han da begynne med grøt for babyer 6mnd trinn 2, eller skal han få 4mnd nivå 1? Vil ikke gi gutten min hvete, og da er det jaggu få bokser igjen:-) Er fruktgrøtene tilsatt jern? Synes egentlig det er veldig greit å fore gutten på melk, veldig enkelt og greit!! Takker for all hjelp til en førstegangsfødende som lurer og lurer på dette med mat!:-)
kisselin Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Hei. Jeg har en datter på litt over 6 mnd og hun har fått grøt siden hun var 5 mnd. Begynte med maisgrøt og bruker fortsatt det. Skal være snill mot magen og hun syntes den er kjempegod. Var flere som anbefalte meg maisgrøt når jeg var usikker:)
super76 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2008 Den maisgrøten er for 4mnd bare? Lurt å start med den selv om poden er 6 mnd da?
Isabella12 Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Ja den er helt fint å starte med. Eller risgrøt. Tror forøvrig at det er lurt å innføre hvete mens de enda ammes mye, men jeg gir foreløpig risgrøt og hjemmelaget grønnsaksblanding til min tass som er nesten 6 måneder. Han har spist masse fra første skje og virker veldig glad for å få litt annet enn mm innimellom. Lykke til!
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg ville begynt med 4 mnds grøtene, de er de mildeste for magen og du ønsker at starten skal være myk. Når du har kommet i gang og han spiser full porsjon kan du gå over til 6 mnd. På samme vis introduserer du gluten. Det anbefales å introdusere gluten når du fremdeles ammer, så tenk over det hvis du begynner å trappe ned.
super76 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2008 Takk for svar jenter! Er det gluten i havre? hehe, dette burde jeg visst kjenner jeg! 4 mnd-grøt blir det i hvert fall! Lurer på hvor mye tid i minutter jeg har brukt i grøthylla den siste tiden!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå