2.gangs Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Kan det være redsel for at jeg skal bli borte? Han har til nå ikke vært redd fremmede, og jeg har også fint kunne gå ut av rommet mens han leker. Vi var borte nå i helga, og søsteren min satt barnevakt. Det gikk veldig fint, men det har vært endel surving fra vi kom hjem igår og idag. Han pleier aldri gråte, men nå gråter han når jeg prøver å legge han, når han ligger alene osv. Kan det være redsel for at jeg blir borte igjen? De fire siste nettene har han vært våken fra 3-halv 5, og roer seg bare når han blir båret. Er det noe spesielt vi som foreldre bør gjøre, annet enn å være mye nær han? Nå er han jo kjempetrøtt, men bare griner hvis jeg legger han i senga eller vogna...
jente08ogspire:) Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Hei! Kan rett og slett hende at han er redd for at du skal bli borte igjen. Ettersom dere var borte i helga, så er kanskje redd for at det skal skje igjen. De har jo også en fase der de er redde for at mamma og pappa ikke skal komme igjen hvis de er ute av syne et lite øyeblikk Har selv ei jente på snart 7 mnd, skal jeg bare på badet en liten tur og hun ikke ser meg begynner hun å gråte, fordi mamma blir borte.
2.gangs Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2008 Andre som har erfaringer? Hvor lenge sånn ca varer frykten?
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Jenta mi på 7 mnd. er på akkurat samme måten. Hun har aldri hatt problemer med å roe seg i senga før men etter at jeg var vekke fra henne et par timer en kveld( hun våknet mens jeg var borte) så hyler hun når jeg legger henne i senga. I tillegg så våkner hun hver natt og er urolig i flere timer visst vi ikke tar henne opp....Dette begynner å bli veldig slitsomt merker jeg..og jeg tar også gjerne i mot råd. Det vi prøver litt på nå er at pappaen trøster henne mer om natten sånn at hun ikke kun er vant til at det er jeg som kommer hele tiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå