Gå til innhold

Mme til kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som har erfaring med å gi morsmelkerstatning i tillegg til morsmelk for at babyen skal sove lengre på natten? Hvor mye mme gir dere i tillegg? Sov barnet mye lengre? Håper på svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir kun mme så kan nok ikke egentlig svare, men et vennepar ga i en periode en flaske mme på kvelden. Ikke for at babyen skulle sove lenger. Han var bare sulten.

Det er ikke gitt at babyen kommer til å sove lenger fordi den får mme, det er en misoppfatning. Amme som du pleier, og har han behov for mer mat fordi han er sulten, så gi han det, men hvis han ikke virker sulten trenger han nok ikke noe tillegg :o)

Skrevet

Jeg prøvde å gi så en flaske (200 ml), men han sov ikke lenger. Men det er sikkert forskjellig fra barn til barn, kan jo være verdt et forsøk.

Skrevet

Heisann. Jeg har en 7 uker gammel gutt som får mme på kvelden. Jeg ammer resten av døgnet og har ikke nok til kvelden noen ganger. De gangene han får mme sover han lange økter. Igår f.eks. sov han i 7 timer i strekk! Det er rekord.

Gjest Lindus:) med lille Jesper
Skrevet

Jeg har en gutt på 5 uker, og han også får mme på kvelden i tillegg til morsmelk. Han er så sinnsykt sulten på kvelden og da har jeg ikke nok melk til han...derfor får han en flaske med 130-150 ml i tillegg til det han får av meg. Han sover bra om natten, som regel fra midnatt til kl 06-07....og det er veldig deilig :)

Skrevet

Jeg gir flaske til jenta mi (10 uker) stort sett hver kveld. Har ikke nok melk selv, så amming holder ikke. Varierer hvor mye hun vil ha, alt ifra 60 ml til 150! Men de kveldene hun trenger mme, sover hun allefall 5 timer sammenhengende. Uten mme, sover hun 3 timer.

Skrevet

Heisann... Jenta mi er 10 uker nå. jeg gir mme 90ml på flaske så har jeg oppi 1tskje m grøt(velling) hun sover fra kl 20 til kl 10 neste morgen:) kan hende hun våkner kl 6, å da får hun pupp.. uten mme og velling våknet hun kl 2-5 og kl 8på natten...!Resten av dagen ammer jeg henne. Jeg er meget fornøyd med tulla mi nå:)

Skrevet

Har også lurt på dette med mme om kvelden. Har ei tulle på 7 uker og fullammer. Hun spiser ca hver 2,5 - 3 time, og føler at jeg har nok melk på dagen. På ettermiddagen/kvelden, kan jeg amme hver time nesten og da er det ofte at hun spiser godt i 5 min, så begynner hunå kave. Føler meg litt dum nå, men hvordan vet dere at dere ikke har nok mm??! Har lurt på om det er derfor hun blir så urolig.. Hun sover rundt kl 23 - 01 og våkner med ca 3 timers mellomrom gjennom natten og skal ha mat.. Høres det ut som hun får lite mm?

Hvilken mme gir dere? Jeg har hørt at de skal ha laktosefri.. Og hvem anbefalte mme? Helsestasjonen? Eller bare fant dere ut selv at dere skulle gi?

Setter pris på svar fordi jeg er litt bekymret for at hun ikke får nok.. Veide henne forresten for 2 uker siden og da hadde hun lagt på seg gjennomsnittlig 140 g i uka..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...