La vita è bella <3 Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Og det er så kjedelig for jeg er jo så trøtt om natta. Det er ikke hver gang at hun nekter å sovne igjen, men det skjer stortsett hver gang hun får mat om natta. Enten blir hun liggende våken og småpludre eller se i lufta (da sovner jeg som regel) eller så blir hun sutrete hver gang hun mister smokken. Hun er 7 uker, så kanskje det er mangel på døgnrytme som er problemet? Jeg tar henne opp så hun får rapet hvis hun har behov, og gulpingen gjør hun etter jeg har lagt henne i kuren igjen. Slår aldri feil. Det gjør også sitt for at natta blir oppstykka, hun gulper og så må jeg skifte. Heldigvis klarer jeg å berge nattdrakten de fleste gangene, i natt tror jeg at hun gulpet ut 7 smekker! Men tilbake til hovedproblemet... Noen som har tips til hvordan jeg kan få henne til å bli trøtt/ sovne igjen?? Skulle så gjerne hatt litt mer enn 1-2 timer sammenhengende søvn..
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Hvor lenge ammer du om natta? Jeg har ei lita prinsesse på 4 uker å på dagtid sover hun i vogga på stua,å etter klokka 8 på kvelden på soverommet der det er mørkt.. Hun er mye våken på dagtid nå..Kanskje opp til 3 timer totalt. Hun får mat rundt 8 på kvelden å sover til 11 kanskje halv 12..skifter på henne,vasker henne å smører henne med en krem,spiser til rundt 00.30 å sovner etter en god rap å litt gulp(mulig litt hikking mellom bytte av pupp). Mamman min sier at når hun gulper får hun får mye mat..Men jeg merker selv at flere ganger virker det som om hun har behov for mer mat hele tiden..Jordmor sa at dette er ØKE-DAGER som kommer av og til. Men hun sover da fra 00.30 - 05.00 å jeg skifter først på henne å mater henne igjen i ca 30 min å hun kan da være våken i ca 30 min for at hun brygger på en bæsj..Men si da at hun sover igjen fra 06.00-10.00 å da står vi opp å flytter vogga på stua.. Vi fikk beskjed om å bruke desse nye smokkene orto-dental..de fungerer helt supert..hun holder dem lenger å det hjelper på ammingen.
#Ariadne# Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 gutten min var også våken etter nattamming en stund. holdt på ett par uker, så gikk det over av seg selv...
En snupp - og en knert i magen Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Sånn hadde vi det også, men etter at vi fikk til ammingen litt bedre og kunne amme i samme lyssetting som vi sover i, så gikk det bedre. Og fra hun var ca.10 uker, kanskje litt før, så var hun enklere å få til å sovne igjen. Innimellom er hun ganske våken, men da legger jeg henne mellom oss i sengen, da holder hun seg rolig og sovner etter hvert (jeg sovner før henne og får mer søvn ) Men det har vel skjedd en gang på 3 mnd at jeg har hatt mer enn 4 timer sammenhengende søvn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå