Gå til innhold

For 9 måneder siden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... var det jeg som stakk. Hadde nettopp vært inn på første UL, hvor en hoderystende lege konstanterte at jeg var et håpløst tilfelle. Jeg hadde kommet meg gjennom en pyton jul, og en nyttårsaften hvor jeg stort sett satt og gråt, og ønsket å legge meg under dyna, og bli der i et år. Men så er det det der med å gi opp da. Vi hadde begynt å bla i adopsjonskataloger, og snakket om hvilket land vi skulle velge.

Men det håpløse tilfelle fikk ut egg, og flere delte seg fint, og et ble satt inn. I samme vaset fikk hunden vår det for seg at han hver kveld, kom og ville under dyna mi, hvor han krøllet seg sammen foran magen min. De 14 dagene frem til første test, var som et langt, vondt år. Jula før var bare barnemat ;) Da den første testen var negativ, visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre. Men igjen ville jeg ikke gi opp. Jeg måtte ta en til. Og den var POSITIV!!!! Dagen etter tok jeg 3 tester, alle positive! Kunne vi virkelig være så heldige???

Bekymringene har vært mange, de første 10 ukene skal jeg love dere at det var stort sett bekymringer 24 - 7. Satt spiren enda?? Pappa fikk visst verdens beste bursdagsgave da han fikk bilde fra ultralyd i uke 8 i bursdagsgave. (Vi hadde sagt at forsøket var mislykket, vi trodde det knapt selv at vi virkelig var gravide!)

Etter 12. uke ble ting mer sikkert, og jeg slappet mer av. Og i dag sitter jeg her, på termindatoen, og kan ikke fatte at vi virkelig har vært så heldig!! I løpet av noen uker (ja, for jeg er ganske sikker på å gå over), så er vi foreldre, til vårt barn! Ikke kan jeg fatte at det har gått 9 måneder heller. Svangerskapet har vært fint, litt kvalm, svimmel og sånt, men alt er bare verdt det.

Jeg håper dere alle får oppleve å sitte sånn som jeg sitter i dag, med en fin kul på magen, og babytøy som henger til tørk på klessnora. Jeg må bare si, dere er utrolig tøffe!!! Jeg vet litt hva dere går gjennom, og akkurat det unner jeg ingen!!! Stå på, ikke gi opp!!!! Ønsker dere masse, masse, masse lykke til, og sender med babystøv!!! Måtte 2009 bli et år med masse IVF-barn!!!!!!!!********************************************************************************************************************************************************************

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for ett utrulig fint innlegg.

aner håp når eg leste det.

Eg skal begynne på hormoner om 14 dager og skal ta prøverørsforsøk i begynnelsen av desember visst alt går etter planen.Er kjempe nervøs.

Er psykisk sjuk fra før.så dette kan bli tøfft.

Håper som du skriver at 2009 blir ett år med mangen IVF-barn ;D

Skrevet

Å for et fantastisk innlegg Ludviginne!!! Sitter her rørt til tårer................

Er så godt å lese slike innlegg fulle av håp, det gir meg pågangsmot:o).

Så tusen takk for at du fylte min mandag med en gyllen gullkant:o)

Og lykke til med fødsel og tiden etterpå!!

Klem

Skrevet

Tusen tusen takk for det du skriver. Gir håp til oss andre slitere her inne.

Lykke til med fødselen og den lille :o)

Skrevet

Åh dette var så fint skrevet at nå fikk jeg tårer i øynene...

Håper vi andre er like heldige som deg, og får en så fin julegave i år.

Lykke til med fødsel og babyliv :o)

Skrevet

Takk fra meg også, for oppmuntrende ord! Lykke til med fødselen og framtida! :-)

Skrevet

Å jag blev så rörd av din historia, gratulerar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...