Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 14. oktober 2008 #26 Skrevet 14. oktober 2008 her går det veeeldig fint. vesla har nettopp blitt 8 mnd, og begynte å krabbe for noen dager siden. 2 tenner kom det også for ca 2 uker siden. Hun er virkelig en solstråle, noe alle kommenterer (og gjør at mammaen blir stolt:)) Hun er litt vanskelig å få til å sove, men vi jobber med saken Lyst på et barn til har JEG, men ikke han. Håper på at han forandrer mening til neste høst, jeg vil nemlig ha ca 2 år mellom vesla og nestemann, dersom vi skal ha fler. Har 2 år mellom eldste og vesla, og det har gått som en drøm!!
Athravil Skrevet 14. oktober 2008 #27 Skrevet 14. oktober 2008 Har vel en av de eldste jeg, vesla var ventet i desember men sykehuset ville ha henne ut før, så det ble november baby på oss. Hun er snart 11 måneder og tida har gått utrolig fort. Hun babler mye, men ord sitter langt inne enda, reiser seg og går rundt bordet og slipper seg om hun glemmer seg. Er ca 73 cm og 9 kg. Blid og fornøyd og har blitt kjempeglad i dagmammaen sin, venter spent utenfor døra og venter på at den skal åpnes. Selv om det er tøft med lange dager på jobb og lite tid til vesla før leggetid, er jeg glad for at hun trives hos dagmamma. Har heldigvis fri en dag i uka så jeg fortsatt kan kose meg litt alene med vesla. Babysyken begynner å melde seg, men fornuften sier at det er best å vente en stund til. Håper fighterjenta blir bedre nå og snart tar igjen alle jevnaldrene. Du skal se at når det først løsner så gjør hun alt på en gang.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 14. oktober 2008 #28 Skrevet 14. oktober 2008 glemte å få med at jeg hadde nicket MissUlv på BIM
shimonie Skrevet 14. oktober 2008 #29 Skrevet 14. oktober 2008 heihei!her går det bare bra=) småtten kom 1. juledag, 14 dager på overtid. det ble temmelig dramatisk, og han var 2 uker på intensiven. men han har vært i kjempeform siden=) han er nå da snart 10 mnd gammel. var ca 8 kg og 72 cm lang på siste kontroll ( 9 mnd var vel det). han er ikke akkurat michelin-mannen med andre ord=P men han er i full fart fra han våkner til han legger seg. har krabbet et par mnd nå, og elsker å gå rundt bordet, sofaer osv=) og selvsagt å dra i halen til katta. hehe! han sover stort sett godt om nattan, fra 19-07 +-. og nå har han kutta ned til 2 lurer om dagen. så blir ikke sååå mye søvn da, max 2 timer.ellers er han ALLTID blid som en sol, med mindre han er sulten eller overtrøtt. alle kommenterer hvor blid han er=) det er jo koselig å høre! jeg er jo ikke vant til annet da hehe. han sier ikke så mye foreløpig, men han er glad i å si hade (vet ikke om han skjønner betydningen), og en stund var det moro å si "habla" (spansk for han/hun snakker) hehe, kanskje han hermer etter meg=Pjeg begynte å jobbe så smått allerede etter 3 mnd, da var pappaen hjemme med han. går siste året på lærerskolen nå, spansk.og skal vikariere i fransk i 9.klasse nå litt framover. syns det bare er deilig å komme seg ut. er ikke en person som klarer å bare være hjemme som "husmor". så hos oss er det pappan som er hjemme=) vi vil ikke ha noen fler på en god stund. vil kose oss med han her først, og så vil jeg få fast jobb først, så vi skal ha god råd neste gang. det går dårlig å leve på engangsstønad og fødselsstipend fra lånekassa.. hehe
Rebekka og tre vidundere Skrevet 14. oktober 2008 #30 Skrevet 14. oktober 2008 Hei alle sammen! Kjekt å få en oppdatering på alle sammen! Med oss går det veldig fint. Jeg nyyyyyter tiden hjemme. Har ikke lyst å begynne i jobb igjen ennå. Tror jeg blir hjemme til slutten av mai. Vi har fine dager. Gutten er veldig blid og aktiv (rundt i hele huset) og vi er ganske sosiale med andre (dib-treff, naboer,kafebesøk, turer osv). Kanskje jeg nyter tiden ekstra godt siden dette er barn nr 3. Må si at babysyken har meldt seg, men jeg tror kanskje det er nok med de vi har nå. Etter barn nr to fikk vi hund fordi vi trodde ikke vi skulle ha flere barn. Så kom lengselen etter en liten baby- og det ble det. Nå er det jo et argument at minsten burde fått et søsken til å leke med.... men... (de to eldste er 8 og 11 år eldre) Vi er jo avlastingshjem for 3 jenter en gang i måneden også, så jeg tror min mann synes det er nok barn å ta seg av ;-) Så nå håper jeg at denne tiden hjemme vil vare (nesten) evig! Kos dere alle sammen og nyt småttisene!
CB-BabyBoy Skrevet 15. oktober 2008 #31 Skrevet 15. oktober 2008 Riktig så koselig tråd ja Lillegutt her kom 20 feb, så han er strax 8 mnd. Har overhodet ikke lyst på flere, så kan vel si rimelig sikkert at han blir enebarn ja Dagene går unna; han er "here, there and everywhere" hihi, men det er jo også bare moro. Han blir jo større og større, men samtidig så er det så fint å se hvordan han utvikler seg - se personligheten formes, se hvordan han ser på verden og hvor bestemt han blir når han oppdager noe nytt. Nå har han skjønt at vi ikke er i samme rom, så da åles/krabbes/krypes det med stor iver ut til kjøkkenet. Kommer til dørstokken som er som en liten Everest for han og uler litt om det ikke går fort nok. Babler voldsomt, er så koselig å høre det i callingen om morgenen. Vi jobber endel med at han skal skjønne at biter ikke er grusomt; hittil er det kun hipps grønnsakslasagne som går tålelig greitt. Brødskiver er ikke noen slager, men vi prøver litt hver dag. Utenom det er nestle økologisk kalkun og solskinnsmos veldig godt Forøvrig så legger han seg kl 19, sovner 5-10 min senere og sover til mellom 6-7 nå på eget rom. Sluttet å amme forrige søndag, så han får flaske morgen og kveld. Han var forøvrig 68 cm lang og ca 8,8 kg ved 7 mnds sjekk. Skal til hs til uken, så da får jeg se hva som har skjedd siste mnd!
grolla Skrevet 15. oktober 2008 #32 Skrevet 15. oktober 2008 Morsomt å lese hvordan andre på samme alder har det! Min gutt blir straks åtte måneder og er fremdeles ikke helt på skinner hva nattesøvn angår. Vi jobber med saken, og nettene blir stadig bedre! Han er drøyt åtte kilo og 70cm lang, målt på syvmndr kontroll. Kjempeblid; alle spør om han er så blid hele tiden, og det er han faktisk. Reiser seg, jobber med krabbinga, men åler mest enda. Elsker å bli sunget for, og er i hundre når storebror leker med ham! Ammer ganske mye enda, og han er bestemt på å spise selv, hvis ikke vil han nesten ikke ha mat! Liten sta kar dette her.... Vi har det flott, jeg koser meg, og har ikke lyst til å begynne på jobb igjen...men det må jeg jo. Det blir ikke flere barn her i gården. Begynner å bli skikkelig gamle, bådde pappa`n og jeg ;-)
tobias og en til i magen:) Skrevet 15. oktober 2008 #33 Skrevet 15. oktober 2008 Hei, vi fikk en nydelig liten gutt i januar som heter Tobias, han var 8,6 kg og 73 cm for snart en uke siden på veiing på helsestasjon. Han krabber i full fart og reiser seg opp etter alt, har så smått begynt og slippe seg men faller ned på rumpa si nesten med en gang, har ikke helt balanse enda:) blir noen knall og fall og blåmerker, så må passe på han hele tida og ha han i lekegrinda hvis jeg skal få gjort ting i huset.han vinker og sier mamma klart og tydelig, papa og hada, og nynner når vi spiller en cd med rolig harpemusikk, han elsker musikk:) veldig blid og aktiv gutt, blitt veldig skeptisk, spesilt mot menner, men smiler sjarmerende mot damer, så han er et lite sjarmtroll:) Nå er vi hjemme på perm fra sykehuset, da han har fått falsk krupp, verste hosten jeg har hørt i mitt liv, han fikk masse inhalasjons medisiner for å åpne opp slimhinnene i halsen, og han sov fra to i natt til halv ni, stakkars lille gullet, masse han måtte igjennom:( så får vi se til kvelden hva som skjer. Begge her har lyst på en til, så det blir to tette, er jo snart tretti, prøver på men har ikke blitt gravid enda, så får se:)permisjonen min er ferdig neste uke, men har ikke fått barnehageplass enda, så vi skal spare penger og leve nøkternt noen måneder til, så jeg blir hjemme til over jul, får se om jeg kan ta noen helgevakter etterhvert. nå som tobias er syk, så er det viktigste at han blir bra. Morsomt å lese om dere andre og babyene sin utvikling, det skjer jo så masse nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå