Gå til innhold

Desember - januar - februar damer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med dere?

Noen som begynner å få lyst på et barn til snart da? :)

Her begynner nemlig den følelsen å melde seg. :) Sikkert fordi vi har vært så heldige med hun vi fikk i januar. Hun er bare en supersnill baby. Sover lenge om morgenen, sovner med en gang om kveldene, er stort sett blid og fornøyd. :)

Hun har begynt å krabbe, reise seg opp, sier pa-pa og ma-ma, har de siste dagene begynt å vinke...

Og masse skjer hele tiden. :) Men det er en flott tid dette. :)

Hun har nå blitt ca 10 kg og ved sist kontroll var hun 71,5 cm lang. :)

Jeg for min del nyter mamma rollen i lange drag, og ønsker at denne herlige tiden her aldri skulle tatt slutt. :)

Til nærmere det å skulle begynne på jobb igjen til mindre lyst får jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei Queen :)

Vi har det helt topp altså! Men du er nok alene om å ønske en til om med det første... :P

Selv om ønsker jeg å vente et års tid før vi begynner å prøve igjen, slik at det blir 2-3 år mellom småfolka .

Februarjenta vår er helt skjønn - sett med mammas og pappas øyne ;) Hun klarer straks å krabbe, viser at hun er sååå stor, sluker ned alt av mat og er blid og fornøyd. Virkelig herlig alder! :)

Vi har hatt litt problemer med søvn og slikt, men nå er alt på stell, og vi har fått inn gode søvnrutiner som funker for alle. Ikke verst når man har holdt på med 2 times leggeøkter på kveldstid.. Og nå sovner hun av seg selv i senga si på under 10 minutter. Herlig!

På siste kontroll (2/10) var hun 68 cm og 7920. Vi har ei nett frøken :)

(hun var 3400 gr og 50 cm ved fødsel).

Så flott å høre at alt er bra med deg og dine. Lykke til med prøvingen da, hvis dere setter igang snart :)

(jeg het tidligere Bris med februarmirakel om du ikke visste)

:)

Skrevet

Så kjekt å høre. :) Ja, skjønte at du var du for å si det slik. :)

Jenta vår var jo 4000 gr og 53 cm da hun ble født, så hun er ei stor jente ja.. :) Er tung å gå å bære på.. hehe..

Kjenner at jeg som person har forandret meg en hel del etter at jeg ble mamma... Spesielt på det med barn.. hehe.. Var jo ikke så nøye for meg før jeg fikk henne om det ble barn i det hele tatt, fant bare ut at om vi skulle ha barn så var det på tide liksom, og at det nok hadde blitt litt stusslig når man blir eldre å ikke ha noen barn og barnebarn..

Men jeg ser jo nå da, at det er jo det beste som har skjedd meg, og at nå vil jeg ha en til snart.. Hehe.. Har lyst på to tette... :)

Vi hadde også en sånn periode med litt strev om kvelden, men det var fordi hun turner så felt om hun får boltreplass i senga, så vi måtte til slutt kjøpe en sånn babysafe sak, og etter det har det bare vært helt fantastisk.. Hun sovner nesten med en gang, hun sover lengre om morgenen, og hun sover fra 8 om kvelden til 6 om morgenen, for så å få litt pupp også sove til mellom 9 og halv 12.. :) Og det passer meg utmerket.. Er et skikkelig murmeldyr selv, så det har hun nok arvet etter meg..

Hun skjemmer oss bort egentlig... :)

Skrevet

Så morsomt å høre fra BIM-kjente :-)

men nå HYLER jenta mi, så jeg får oppdatere litt senere på dag ;-)

Skrevet

Nesten som om jeg skulle ha sagt det selv Queen of the road! Lille gutten vår er bare så god, og er stort sett bare snill og blid. Er så gøy å se at de vokser til, lærer stadig nye ting og ikke mist at personligheten blir mer og mer tydelig. Elsker å være mamma og nyter det i fulle drag. Driver å studerer litt dette semesteret, så da er pappaen flink å hjelpe til. Gruer meg virkelig til jeg må tilbake på skolebenken for fullt, men må jo nesten bli ferdig snart også.. Har ikke så mye igjen, så satser på å bli ferdig med masteren min i løpet av det neste 1- 1,5år

Har også lyst på to relativt tette, så har funnet ut at jeg godt kunne starte med nr 2 i løpet av våren, så kommer h*n forhåpentligvis tidlig i 2010. Er egentlig enklest om den kommer før jeg er ferdig, for da får man jo støtte fra lånekassen..For det engangsbeløpet varer jo ikke så lenge selv om man har det meste av utstyr..

Tenker det må være litt greit i forhold til jobb også.. Har man to tette går man jo gjerne ikke ut i ny permisjon med det første. Sitter man der bare med en og skal ut i jobb når jr. er 2 år er det jo ganske nærliggende å tenke at det ikke er så lenge til nestemann kommer. Strengt tatt har de vel ikke lov til å ta hansyn til sånt i en ansettelsesprosess, men man kan ikke stikke under en stol at det faktisk forekommer. Skjøner jo godt at om man ansetter noen vil man gjerne ha litt stabilitet...

Skrevet

Ja her var det mange kjente fra bim, artig:-)

Jeg fikk min lille i februar, og tiden går litt for fort her også...

Han var 8 mnd i går, hjelp!!!

Vi kom aldri så langt som å tenke på når vi skulle ha nestemann, ble tatt litt på senga kan man vel si...

For han skal bli storebror i mai, og vi gleder oss til det!!!

Vårt lille gull er jo prøverørsgutt, så det kom som en bombe da jeg satt der med en positiv test i hånda... Men to tette blir artig:-) (og muligens litt hektisk, hehe)

Han er en svært aktiv gutt, om jeg må få si det litt mildt...

Har hele veien vært nysgjerrig og en type som vil opp og fram.

Han krabber rundt og skal stå/gå stort sett overalt.

Er flink til å leke selv, og kryper gjerne inn på rommet sitt alene for å leke litt der også:-)

Han viser at han er sååå stor, klapper i hendene, sier mamma, og den trillende latteren er aldri langt unna.

Men temperament har han også i bøtter og spann, hyyyler av sinne om han ikke får det som han vil. Så vi må allerede nå være bevisste på grensesetting... Men likevel får han det som regel som han vil, hehe:-)

Har ikke vært på kontroll på en stund nå, men da han var 6 1/2 mnd var han 9 kg og 71,5 cm. Tror ikke han har lagt på seg så mye nå, tror han forbrenner det meste denne gutten her;-)

Skrevet

Så koselig tråd!:)

Jeg storkoser meg så utrolig masse med lille gutten vår også (januargutt).Han har funnet ut at han kan komme langt hvis han ruller så det er det store for han nå, han har ikke begynt å krabbe eller reise seg enda, men han sitter noenlunde støtt en liten stund. han er veldig mammagutt så det sier han veldig ofte og spesielt når han er lei seg. ellers vinker i tide og utide, er kjempesnill med sovingen hele natten fra 7 til 6 og er stortsett alltid smørblid:)

Skrevet

Så koselig å høre hvordan det har gått med dere. :)

Var jo veldig mye inne her før snuppa ble født, og har jo tenkt en hel del på hvordan det har gått med dere andre. :)

Nå er det hun som har fått mesteparten av tiden min, så har ikke vært her så mye etter at hun ble født...

Så syns det er koselig med en oppdatering sånn innimellom. :)

Skrevet

Heisann! Da var det endelig litt tid ;-).

Vi har det også bra, men jeg må si jeg er imponert over alle som enten er gravide allerede (planlagt eller ei ;-)) eller som tenker på det ... Jeg har mer enn nok med denne snuppa.

Her er det (heldigvis) ikke krabbing ennå, men kommer seg stort sett dit hun vil med rulling og snurring. Har begynt å sette seg opp, og det er visstnok kjempemorsomt (spesielt når hun skal sove lur - setter seg i senga og storgliser når jeg kommer inn).

Massevis med søt babling, men ikke noen fornuftige ord.

Er også stort sett blid og fornøyd (så lenge hun får oppmersomhet), selv om det har vært endel sutring i det siste. Jeg har ikke "skjønt" at hun trengte to lurer istedenfor tre, så det har vært store protester når hun har blitt lagt ned for lur for tidlig. I noen dager nå har jeg holdt henne lenger våken og lagt henne til to lurer og da er alt så meget bedre!

Spiser grøt og frukt, men spytter ut alt som ligner på middag/grønnsaker ... så fortsatt endel amming.

Har flyttet siden hun ble født, så har ingen barselgruppe eller særlig kjente, så har fortsatt stor glede av DIB for å få svar på alt jeg lurer på jeg da.

Skrevet

Hei Queen! Så koselig å høre fra deg! Kjempefint at det står bra til med dere og lille Marit.

Her er alt bare kjempefint! Mari har begynt å krabbe, viser hvor stor hun er og er alltid blid og fornøyd. Hun har nettopp begynt i barnehagen, og hun har allerede blitt den lille maskoten der! :-)

Mari får nok ingen søsken, jeg tør rett og slett ikke. Bedre med 1 barn med 1 mamma enn 2 barn uten mamma! Men man skal aldri si aldri.

Tiden nå går så fort, og jeg nyter hver dag med lille elsk.

På 8 mnd's kontrollen var hun 10 kg og 74 cm lang! Stor jente. Hun var jo 4045 gr og 50 cm ved fødsel. Men nå har hun gått ned litt i vekt igjen, siden hun har begynt å krabbe. Hun er enda svært kresen i kosten! Spiser bare 1-2 sorter grøt og samme med fruktmos. Hun kaster opp av alt av middager. Men har såvidt begynt med litt brød, og det går fint!

Kan jo si at jeg skal starte egen frisørsalong, som skal (hvis alt går etter planen) starte opp 1.november..

Godt å høre fra dere! Klem fra oss

Skrevet

Vi koser å oss. Gruer meg til jeg må ut i jobb igjen, å må overlate han til fremmede.

Har veldig lyst på en til, å tettere enn de andre. Har 5 år mellom de, de er veldig glade i hverandre men synes det blir litt stor aldersforskjell når man skal finne på noe. Dette siste barnet har bare vært en drøm, de få problemene har vært overkommelig.

Han er alltid blid og fornøyd. Liker å ha det trygt og rolig rundt seg. Blir det mye støy rundt han er fanget til mamma best. Skravler og gjør seg til. Går etter bort, dytter stoler og leker etter gulvet. Nyskjerrig på alt så er ikke alltid man får taimet lurene. Litt kresen i matveiene, men noen ganger så spiser han alt som er tilgjengelig. Han koser seg så med ammingen ennå.

Skrevet

Så koselig tråd:)

Her går det kjempefint! Lillejenta er slett ikke så lita lenger! 8700 og 70 cm på 8 mnd ktrl. Nå er hun blitt 9 mnd, og er ei kjempeaktiv lita tulle! Full rulle dagen lang:) Begynte å åle seg rundt ved ca 5 mnd, og siden har det gått slag i slag, og like før hun fylte 9 mnd begynte hun å gå! Så her må det passes på heeele tiden!! Men noen blåveiser blir det nok, huff..:(

Ellers så kan hun vise hvor stor hun er, klappe søte, "danse", og si ma-ma og pa-pa. Og så er hun blitt en kløpper på å åpne skapdører..:/ argh

Spiser stort sett det meste, og sover godt om natten!

Merker jeg er litt babysyk når jeg sitter med en nyfødt i armene, men det blir nok noen mnd ihvertfall til vi prøver igjen:)

Skrevet

Hei hei alle sammen :)

Virker som dere alle kjenner hverandre, men jeg svarer likevel, selv om jeg bryter inn i "boblen" deres :)

Jeg har en liten Mia, som er født i slutten av februar.. Så det var bare så vidt jeg kunne svare på denne tråden :)

Hun er jo da 7,5 mnd.. Og jeg har ikke lyst på en ny med det samme.. Jeg måtte ta meg selv her om dagen i å savne baby-baby tida, da hun hun var bitteliten.. Men likevel, så vil jeg jobbe litt før vi starter å produsere flere :)

Her går det i turbofart hele dagen.. Kryper og klatrer på alt mulig.. Setter seg opp for å lese bok gjør hun også.. Kanskje hun blir en liten "nerd", lesehest, eller noe :)

Elsker å sitte oppe i vogna å se på verden..

I dag kjøpte vi nytt bilsete til henne.. Ikke fordi hun er verken for lang eller tung, men fordi selene var så stramme..

Spiser grøt, middag og brød, lillejenta mi, og drikker vann, morsmelk, og fersken juice :)

Hun prater ikke noe særlig, men sier "ka" (hva?), egentlig uten mening tror jeg, det er bare lyden :)

Jeg elsker mammarollen, og forguder min datter..

Livet er hærlig, dere!! :-D

Skrevet

Bare hyggelig at du kommer inn i "boblen" mammamia!!;-)

Labambie, har Mari begynt i barnehage? Det var tidlig, hvordan går det?

Jeg har hatt jenta mi litt i barnepass på treningssenter, og det har gått bra, men nå lurer jeg på om det kommer litt separasjonsangst for det har vært endel skriking de siste gangene :-(.

Lykke til med frisørsalongåpningen, håper det går strålende.

Skrevet

Her går det strålende! Koser meg glugg ihjel, og håper aldri denne herlige tiden skal ta slutt..

Må si at det frister ganske mye med en liten en til. Men må nok dessverre vente litt..

Snuppa er som en drøm! :)

Sover hele natten, spiser det meste, blid og fornøyd. Ellers krabber hun, reiser seg opp, river ned det hun får tak i (puh..), sier ma-ma og tittei, vinker og er rimelig turbo..

Helt villt at det har gått 9 mnd allerede, gruer meg virkelig til å begynne å jobbe igjen. Selvom det ikke er før i januar..

Skrevet

Jeg fikk lyst til ä skrive her jeg og. :)

Jenta mi er ogsä bare 7,5 mnd, dvs februarjente.

Selv om jeg synes det er veldig deilig ä väre ferdig med den "verste" babytida," sä er jeg alikevel litt verpesyk. Vi mä alikevel vente et par är pä neste, hvis det ikke skjer et uhell en gang til da.. :)

Her er det ogsä stor aktivitet. Hun har fätt et voldsomt tempo pä krypingen, sä nä har vi babysikret stua og gang. Tidligere fikk hun ikke lov til ä krype pä gangen, for der lä noen ledninger og ruteren. Sä när döra stod äpen, eller pä glött, var det full fres for ä komme til det ulovlige stedet. Nä, som gangen er sikret, er hun helt i himmelen, fordi hun fär lov til ä ta pä gulvet i gangen, og dörlista.

Ellers sä er det bare babling her ogsä, og ingen vinking osv. Sitte kan hun heller ikke, da faller hun bare til siden. Og vi er selvfölgelig verdens stolteste foreldre, og synes at jenta vär er verdens söteste. Hun er vel rundt 68-69 cm tipper jeg, og veier hvertfall 8,5 kilo. Sä hun er god og rund.

Skrevet

Hei, hører med jeg også:)

Husker en del av nickene her fra BIM, så dette var en hyggelig tråd. Jaran har akkuratt blitt 9mnd. Var å på helsestasjonen i dag, da var han 9310 g, 73 cm lang og 47,2 rund hodet. Ligger akkuratt på gjennomsnittet etter kurven.

Han begynte å krabbe da han var 6,5 mnd, så nå er det full fart. Reiser seg opp og kan ta et par skritt hvis han vil (selvfølgelig når han holder seg fast). Har ikke sett han setter seg opp, men plutselig sitter han så han gjør nok det. Kan sitte god stund alene i lekegrinda og leke også, helt til han får øye på meg, da skal han opp. Står da i lekegrinda og hopper:) Han er en skikkelig blid gutt som smiler og ler mye. Han har sagt "huff" og mamma to ganger.

Ellers så spiser han litt grøt (ikke det beste han vet), brødskive og middag. Helst den middagen vi spiser. Vi koser oss også hjemme, og gruer meg til å begynne å jobbe igjenn i desember. Tiden har gått så alltfor fort!!

Skrevet

Han får fortsatt pupp da, både natt og dag. Flere som må gi mat om natta? Gruer meg til å avvenne om natten, så håper liksom det skal gå over av seg selv jeg da...:)

Skrevet

Er en kjempegøy tid, ja! Han er nesten 8,5 nå, og det skjer ting hver dag! De siste 15 dagene har det vært nye ting hele tiden! I dag gikk jeg på do nesten med hjertet i halsen med tanke på hva han kunne finne på der inne i stua. Vanskelig å ikke pakke ham inn i gummi nå for tiden for å hindre knall og fall -hønemora kommer frem nå, ja.. ;o)

Skal stå etter alt! Han er ikke så veldig stabil i kroppen, og tror han er flinkere enn han er, for plutselig tror han det er en god idè å slippe taket.. Og også her satt plutselig vinkingen forrige uke! var litt morro, for vi har en selvstendig liten kar som ikke gidder å herme særlig etter oss -ser bare litt på oss før han fortsetter med sin egen greie, hi hi.

Han er veldig blid, men også veldig bestemt -aldri i tvil hvis noe går i mot hans vilje. Så ser noen utfordringer fremover ;o) Men smiler og tuller det meste av dagen. Kjempegrei å legge! Flink om natta. Men sover alt for lite på dagen etter min mening -kunne godt hatt lengre pauser enn 20-30 min x 2 eller 3..

Ikke klar for nummer to helt enda, men dette er så gøy at jeg nå vurderer en hel gjeng småtasser her etterhvert -var fast bestemt på at to holdt..

Skrevet

Februarbaby her, gutten vår Jonas som ble født den 17. Han er stort sett snill som dagen er lang, kommer det lyd er det stort sett en grunn til det. Sulten. trøtt eller ny bleie.

Elsker å gå hjemme, selv om det blir litt kjedelig innimellom. Men blir vel liv i leiren når det kommer en ny til sommeren, er tidlig enda men venter ny baby i juni.

Ingen liten kar, var 9900 på 7 måneder, og hele 75 lang. Bruker 80 i klær, og er en stor gutt. Ikke tykk, men akkurat passe.

Sier ingen beviste ord, er stort sett bare lyder som kommer. Treg er han også, snudde seg seint og kan enda ikke krype. Bare åle seg bakover. Men det kommer vel. To tenner har han nede, de kom med ca en måneds mellomrom.

Skrevet

heihei alle sammen!!;)

kjekt å se så mange av dere igjen her inne!! Lukas ble født 03.02 og er vel 8 1/2 mnd nå. Åler seg rundt på armene, men "sitter" seg og opp på alle fire å vugger, skjønner ikke helt den krabbingen enda:P har ikke vært på kontroll med han siden han var 6 mnd, ringte i går på hs og sa at jeg syns det var DÅRLIG oppfølging! er vitktig for meg å se at han legger fint på seg nå når han spiser vanlig mat, om jeg gir for mye eller lite osv.. så fikk time 31.10. han bruker 74-80 i klær, men er ganske så lang!;) Ellers er det full fart hele dagen, reste seg opp på kne i går etter platen under stuebordet!:D HURRA! men skjønte ikke hvordan han skulle klare å legge seg ned igjen:P

Mamma sier han også, og tror han skjønner det også!;) når han griner så er det MA-MA, og alt er bra når jeg kommer:D stolt...;)

Og når det gjelder søsken, så er det en liten en på vei i magen min nå! Jeg er 12+6 i dag, og begynner endelig å få energien tilbake! er helt annerledes dette svangerskapet her! så blir spennende å se hva det blir denne gang!;) Vi gleder oss hvertfall kjempe masse!;)

Skrevet

Her lever vi livet mellom hjemmet og sykehuset. desemberjenta mi har vært mye syk, og er det enda. er til kontroll til forskjellige leger ca.hver uke, så jeg fikk ikke akkurat nytet permisjonen. hun har et nevrogent hørselstap, epilepsi, veldig lav blodprosent, nakkeskade og nå nettopp etter 6 uker diare ble det oppdaget kumelkallergi. så vi sitter ikke på latsiden nei. pga så mye sykdom er hun nokså treig. kryper ikke, reiser seg ikke, sitter ikke, greier heller ikke å snu seg lengre. men det kommer nok.

til tross for alt som skjer her så ser jeg ikke mørkt på å få en til, men det blir nok ikke helt enda.

Skrevet

Hei, ja husker nicket ditt queen of the road. Jeg hadde januar gutt i magen, som ble februargutt. Han er helt herlig og med to unger er det nok for meg:)) En på 8 mndr,og ei på 6 år, kan ikke ønske mer. Må etterhvert satse litt på å komme meg tilbake i jobben (i midten av januar).

Gutten min er også stor (ser du har stor jente). Han er 12 kg og blant landets 2,5 % største babyene. Kan tro jeg er stolt!!! Han er rolig og snill. Glad i pupp, men serveres måltider flere ganger om dagen, men er av og til ordentlig småspist, så jeg er nok ei bra nok melkeku foreløpig;))

Artig å lese om dere andre=))

Skrevet

...Må bare si til mammaen til fighterjente at det høres tøft ut. Du er tapper. Ønsker jenta di god bedring, med tiden vokser hun seg sterkere..

Skrevet

Hei hei :)

Så utrolig koseig å se så mange kjente nick fra bim!!!

Her går alt strålende og vi koser oss masse med jenta vår som kom i januar i stedenfor februar:) Hun krabber, reiser seg, sier mamma og pappa og bare smiler fra morgen til kveld. Hun er kjempe flink til å legge seg og har endelig begynt å sove hele natten (bank i bordet...)

Vi slet endel med å få henne til å spise fast føde så jeg fullammet henne i nesten 8 mnd..... men nå har hun spist godt i 3 uker snart!!

Ellers så melder lysten seg til å prøve på nr.2, men først må jeg få meg ny jobb og jobb litt:) Også må jeg få orden på bekkenet for jeg har bekkenlåsning enda:/

Så koselig å høre hvordan det går med kjente navn fra bim altså:)

Jeg het engel24_februarbaby:) på bim forresten:)

Ha en fortsatt fin kveld alle sammen :)

klem klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...