Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 både jeg og en to andre gjester er gravide, så kan ikke bare være spekemat... har tenkte på litt spekeskinke og eggerøre( hjelpes så lyst jeg har på spekemat), ost og skinke, og ???? reker? laks? tenkte å lage hjemmelaget pizza til vennebursdagen., de kommer rett etterjobb, så da er det godt med middag. men familiebursdagene er midt på dagen, men har lyst å servere noe annet enn baaare kaker ( jeg e rikke så glad i kaker, så det blri for mye for meg å sitte og spise det i tre timer). tips? er det rart og servere varmmat midt på dage? samboeren min synes det.... men han er rar da. hehe
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 En enkel gryterett med brød og salat er godt da. Syns også det er godt med noe annet enn bare kaker på sånne bursdager. Godt med kake også, men er veldig godt med litt saltmat også..
Torpekjærringa Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 på rundstykkene kan du jo ha på egg, eggerøre, karbonader& løk, roastbeef, kokt skinke, brie osv...masse godt ) Hva med å¨lage en stor pastasalat på bursdagen midt på dagen - eller pølser & potetstappe ))
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 ja forslo gryterett, men det var ikke ordentlig mat- det virket så simpelt eller noe ,mente igjen min samboer. ikke at han har noe hanskulle sagt sånn egentlig, for det er jeg som handler inn og planlegger bursdager. hehe
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Baguett salater er gode sammen med litt grønt, diverse kjøttpålegg som feks kylling og kalkun pålegg på runstykker og små baguetter.
erteposen + 4 Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg er ikke god på rundstykker og snitter, blir for høy bestemor faktor for meg:) En kan alltid ha varm mat, og det blir jo en lunch. Gryterett er jo veldig greit og enkelt. Nå om høsten er jo suppe også veldig greit. Sjekk ut hot kyllingsuppe på tine.no. Pizzahorn er jo en veldig grei midt i mellom mat.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 Gryterett er da ikke simpelt da.. Men ok.. Kyllingsuppe som er veldig enkel og veldig god. ANITA´S Kyllingsuppe: (3-4 pers) 4 kyllingfiléter 1-2 løk, (mengde etter smak) 4 gullerøtter 1 blomkålhode 1 1/2 - 2 Liter vann salt, pepper og koriander etter smak Skjær grønnsakene i generøse biter, og kyllingen i terninger, legg alt i kasserolle, hell på vann til det dekker, og la koke til grønnsakene er møre og kyllingen gjennomkokt, smak til med salt, pepper og koriander. Serveres med godt brød. Kan godt bruke de grønnsakene du har, og har lyst på. Enkel og veldig god høstmat.
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #8 Skrevet 13. oktober 2008 nei jeg vet, gryterett er ikke simpelt. det var ikke mine ord. hehe. akkurat nå står jeg litt på pizzaboller og/eller gryterett med en god salat til. Pizzaboller er lett og sett frem så man kan velge om man vi ha det eller kake, men gryterett da vil kanskje alle føle seg tvunget til å spise. (kanskje jeg lager begge deler).
erteposen + 4 Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 Da er du driftig:) Tror faktisk de fleste føler de må smake på gryterett, mens pizza snurrer blir alternativt.
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #10 Skrevet 13. oktober 2008 hehe, nei nå ble jeg b are enda mer usikker. haha skulle ikke være så lett dette her i dag-- da har jeg tre alternativer: 1. rundstykker med pålegg + kaker selvsagt. 2- pizzaboller med god salat +kaker 3. gryterett med god salat + kaker. * blir litt oppgitt over meg selv nå ja.. haha*
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 13. oktober 2008 #11 Skrevet 13. oktober 2008 Hehe... Skjønner godt du blir usikker ja... Det enkleste er vel kansje rundstykker med pålegg + kaker..
twilla Skrevet 13. oktober 2008 #12 Skrevet 13. oktober 2008 Synes egentlig rundstykker med pålegg (+ kaker) er helt genialt jeg! Er kjempegodt, du kan lage med mye forskjellig pålegg så det blir variert og "noe for enhver smak" og du velger selv om det skal være superenkelt eller om du skal legge litt mer arbeid i det. Jeg ville ikke valgt gryterett, synes det blir litt tungt og kjedelig, og heller ikke tacoboller fordi det blir lite variasjon. Er jo utrolig mye godt pålegg å velge mellom! Laks og eggerøre, omelett, gode oster feks brie med druer, karbonade, roastbiff, div baguettsalater, reker og masse frukt og grønt for å nevne noe. Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg tatt en titt i menyen til et par bakerier/kafeer/sandwichbarer, der er det sikkert mye inspirasjon å få mht til spennende/dekorativt pålegg, kombinasjoner og pynt
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #13 Skrevet 13. oktober 2008 takk for tips. jeg har EGENTLIG arvet litt av kokkemamman min sine kunnskaper, men i dag har jeg hvert i et VELDIG rart gravid humør, hvert skikkelig vinglete, kvalm (derfor ingen matlyst), og bare uten meniger;) hehe bra jeg har holdt meg hjemme i dag ja....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå