gifteklar gravid og kvalm Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 snakkeren var å så på veggen og sa at det mest sannsynlig var en grei jobb... er vel sånn at de jekker opp veggen og dytter inn en jernbjelke da... han sa det kunne ta fra 2 timer til 1 dag for 2 mann og ta ned den veggen og skulle regne på det... vi hadde kanskje regnet med et sted rundt 10000 vi... syns 18 000 for dette var dyrt?! eller?
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Kan være lurt å sjekke priser andre steder, men det er dyrt å leie inn håndverkre. Vi hadde elektriker her i snaue 30 min, de skulle koble på noe vi hadde gjort klart, det kosta 2500kr takk....for 25min arbeid og 30min kjøring fram og tilbake. Derfor tar vi alle snekkerjobbene selv hjemme, både lettvegger og bærevegger, men vi vet hva vi gjør da. Gudene veit hvor mange hundretusner vi har spart på det, ikke rent få tror jeg..
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 De setter opp en støtte fra gulvet og opp i taket, så fjernes veggen og man legger inne en limtredrager. Må vel kanskje regne med 1 dag, siden de skal fjerne veggen også.... Men synes nå kanskje 18 000 kr var mye. Ville sjekket opp med flere. Vet at dersom de har mye arbeid, legger de prisene kunstig høyt, fordi de egentlig ikke vil ha jobben... Sjekk med flere!
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Få alltid pristilbud fra iallefall to uavhengige håndverkere. Få gjerne tilbud med fast pris. Synes 18000 var mye til at de har beregnet to menn i arbeid i 1 dag - da har de en hel***** timespris. Spør noen andre også, så slipper du å føle deg lurt iallefall. Evt. kan du ringe en annen snekker og fortelle hva som skal gjøres og hva han anslår det kan koste.
erteposen + 4 Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Ville ha sjekket med andre, men mange tar godt betalt for fjerne bærevegger. De jernbjelkene er ikke billige, og det er jo en av de jobbene en må ha fagpersoner for å kunne bo der etterpå
Kamomille Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Aner ikke om det var dyrt eller ikke, men... Det er jo ikke bare å slå ned beggen og dytte inn en jernbjelke da! De må jekke opp taket slik at veggen kan løsnes. deretter må de fjerne veggen. Er det en vegg av tre eller mur? En murvegg tar lenger tid å fjerne + at det skal gjøres peng i kanter etc. Jernbjelken eller limtredrageren må jo ligge på noe. Skal denne legges oppå annen vegg eller skal de lage separate støtter til bjelken? Limtrebjelker er dyre. Jernbjelker koster også endel - avhenger av tykkelse etc. Men en jernbjelke skal kanskje denne kapsles inn?? Dere har vel fått satt opp en tilbud hvor det er angitt materialkostnader, tidsburk, timepris etc??
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. oktober 2008 får ringe litt rundt å høre med andre snekkere kanskje... skjønner at den bjelken koster osv men det virker jo som om den må være fryktelig dyr i forhold til andre byggematerialer eller så tar de mye for jobben?! er jo litt sure penger for bror min er snekker og kan ta ned veggen men det må stå et firma bak pga forsikringer o.l. og dt kan ikke han ta...
Kamomille Skrevet 13. oktober 2008 #8 Skrevet 13. oktober 2008 Hvis han er snekker så har vel han eller hans firma godkjenning for ansvarsrett?? Eller??
erteposen + 4 Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 Men da vet vel kanskje bror din hva som er en rimelig pris evnt. så kan han sette dere i kontakt med noen flinke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå