Gå til innhold

Jeg blir snart tullete av denne halsbrannen, noen tips?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg prøvde forskjellige ting(som virket) bare for å teste:)

du kan prøve mye agurk? prøve å drikke melk?biola?

kan jo også kanskje ta novaluzid...

har hørt mariekjeks hjelper mot kvalme,så kanskje det hjelper for halsbrann og:)

-lykke til, håper du finner noe som hjelper til deg;)

ÅÅÅÅÅ jeg skjønner deg så godt!!!!!!! Jeg tar, etter å ha snakket med legen, noe som heter Ranitidin. Disse hjelper meg for noen timer. Jeg tar to stk, en til to ganger daglig. Ihvertfall litt før jeg skal legge meg, slik at det er håp om søvn. Ikke sikkert du trenger ta så pass mye som jeg gjør, da jeg har en sykdom som gjør at jeg får mer halsbrann. Masse lykke til!!!!!!

Til vanlig er det Gaviscon som er tingen, denne hjelper på det som er problemet hos gravide - at syren blir presset oppover, og lukkemekanismen sløv av hormoner så det er åpent opp.

Tyr til Samarin i ekstreme tilfeller, men kun hvis jeg har spist noe som har gitt mer magesyre. Hvis ikke er det ikke bra å nøytralisere syren på den måten..

Begge skal være trygge å bruke for gravide, men Samarin bør man ikke bruke for mye av på grunn av saltinnholdet.

Annonse

Har prøvd med melk og synes det hjelper med det samme men at det blir værre etterpå igjen. Skal på apoteket i dag og få noen tabletter. Tok noen helt på slutten av forrige svangerskap men de smakte noe alldeles forferdelig :-) og ikke særlig effektfulle synes jeg. Får prøve en annen type denne gangen.

Det er faktisk slik at jeg gruer meg for å spise for tiden. Eneste fordel er at jeg absolutt ikke klarer sjokolade nå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...