Gå til innhold

18 mnd - nekter å spise "voksenmiddag"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen råd om hva jeg skal gjøre med en gutt på 1,5 år som bare vil spise middagsglass, ikke ordentlig middag?

Har prøvd å ta f.eks. lapskaus som jeg selv har laget og fylt på glass, for å lure ham, men neida. Har prøvd med varm mat, kald mat, sterk mat, mild mat, hvit, rød og brun saus. Masse potet, lite potet osv osv

Hvor lenge spiser deres barn middagsglass? Har jeg i det minste en rekord å se frem til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min spiser ikke middagsglass lenger, men vi måtte holde på lenger enn vi ønsket ettersom det ikk evar så lett å få i henne noe annet. Hun får nå spise middagen selv, hun får en egen kakegaffel som hun spiser med. Mye gris, men mye går ned også. Vi passet en stund på at hun spiste veldig godt til de andre måltidene og lot middagen være et måltid der det var rom til å tulle litt. Hun spiser stadig mer, og det blir stadig mindre søl også.

Skrevet

Min frøken på 17mnd er også litt av samme ulla.. Prøver stadig å lage forskjellige middager som hun kan spise sammen med oss, men hun spiser alt for lite av det :/ Hun får fortsatt 15mnd middagsglass flere ganger i uken slik at jeg er trygg på at hun får i seg noen skikkelige middagsmåltider.

Gjør også som flettemette de dagene hun spiser "vanlig" middag.. Passer på at hun får noe ekstra godt til kvelds slik at jeg vet hun spiser godt til det måltidet - evt hun får et ekstra mellommåltid mellom middag og kvelds...

Skrevet

Min gutt på 17 mnd spiser det vi spiser til middag. Sånn sett er vi heldige. Det har kanskje noe med at vi aldri har gitt han middag på glass.

Skrevet

Vi måtte la jenta vår spise selv. Først da gikk det greit.

Hun nektet å spise hvis vi prøvde å mate henne.

Nå griser hun i vei, men spiser i alle fall bedre.

Vi bytter fortsatt mellom glass og "voksenmiddag", hun spier ikke alt ennå.

Hun er 14 mnd.

Skrevet

Jenta mi er 21 mnd og får fortsatt middagsglass innimellom. Hun har alltid vært vrien i matveien , og småspist. Lager som regel middag hver dag, men hun spiser ikke så mye av det i forhold (kan jo si noe om mine kokkeevner det da, men ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...