happy og to små Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har en stor jente på 8 mnd. Hun er 74 cm lang og veier nesten 10 kg. Jeg forsøker å få i henne 4 faste måltider om dagen, men sliter med at det rett og slett er for mye! Jeg syntes alle andre med barn på samme alder får i barna sine så mye mat!? Hun spiser følgende: Frokost: mm og to smuler brødskive med leverpostei (kanskje tre) Lunsj: Grøt (halv porsjon ifh til forklaringen på pakka, 0,5 dl vann) Middag: 3 - 10 skjeer med middagsglass eller hjemmelaget middag Kvelds: Nesten en hel porsjon grøt om jeg er heldig + mm før legging Mellom lunsj og middag pleier jeg å amme en gang I tillegg får hun mm en gang om natten (ca 3-4) hvis hun våkner. Er ikke dette veldig lite? Hun legger på seg normalt og er vanlig aktiv, men er det bare mitt barn som spiser så lite?
"spire nr 2 i magen" Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 altså jeg synst det virket litt lite, men ligger hun nok på seg er jo ikke det noe å begymre seg for. min jente er 9 månder snart og har spist følgnde i hverfall snart en månde. frokost 200 ml mme og 1 skive med leverpostei. lunsj: 135 ml mme pluss most frukt eller 1 banan. varierer i mengden kan hende det blir et stort glass med frukt men som regel bare halve. middag. vann og nesten et helt middags glass kvelds 100 ml mme og 160 ml vann i grøten. hun er 71 cm og 8.7 kilo. ( gjennom snittlig) siden hun ligger på seg og tydlig vis ikke er underernært så får hun vell resten av maten hun trenger av morsmelken. kunne jo gått an å kutte ned litt på melken. dette gjorde jeg da hun heletiden drakk seg mett på melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå