Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Vet det er individuelt, men bare sånn ca... :-)
Plutselig_gravid Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Min gutt sluttet med sprinkelseng da han var 14 mnd. Dette pga at han hadde lært seg å klyve over den. Var redd han skulle slå seg på natten når han var i svime, så da fant jeg ut det var bedre med vanlig seng. Aner ikke når han begynte med juniordyne, men sikkert når jeg følte at den andre ikke kunne pakkes skikkelig rundt han:) Når det var aner jeg ikke.
rima Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Min jente lå i sprinkelseng til hun var tre år. Det var mye grunnet at hun likte seg der og vi var trygge på at hun ikke falt ut. I ettertid har jeg nesten vært litt flau, for det er lenge da! Men gjør det du synes er best selv. Jenta mi trivdes godt i den senga og hun klatret aldri ut av senga på natta. Tror at hun med dette lærte seg å ligge rolig i senga og ikke komme ut etter at hun var lagt. Nå når hun har "storseng" legger hun seg og kommer ikke ut etterpå. Og ikke om morgene heller - hun roper bare til oss at nå er hun ferdig å sove og vil stå opp. Kjenn på det selv og se om junior er klar for storseng. Juniordyne er ok å bruke fra barnet trenger den for å få dyne nok rundt seg og klarer å regulere dyna selv sånn at den ikke kommer over hodet...
Promp Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Vi gikk over til stor seng når hun var litt over to år! Det var kjempestas! Med sengehest så hoppet vi over det mellomstadiet med liten barneseng.
erteposen + 4 Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Det er jo ingen grunn til å være flau. Mange små liker seg i sprinkelsenga si. Mine gutter klatra ut tidlig. Eldstamann fikk stor seng da han var 1,5, minsten brukte den til han var rundt 2 år. Kunne klatre ut, men aldri om natta. Juniordyne husker jeg ikke.
HØYgravid+mammaen til Oliver!! Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 jeg har en sønn på 16 mnd, ser at noen som har svart på dette innlegget hadde stor seng til sine på ca samme alder. hvordan gikk det egentlig? nå, som han ikke kommer seg ut, vil han jo bare ut av sengen. han er ikke vanskelig å legge, men han hadde nok smettet ut i løpet av to sekunder om han fikk velge selv;) hvordan er det når de nærmer seg to, klarer de å gjøre som de får beskjed om, å ligge der til de sovner??
alvilde Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 mi jente sluttet med sprinkelseng da hun ble 3år å hun var kjempe ulykkelig, hun savnet sprinkelsengen sååå masse. men nå går det veldig bra:) mi søster sin gutt var to da han sluttet å hun solgte baby senga, gud hjelpe for et styr hun har hver kveld,for han nekter å sove i stor seng,han løper opp hele tiden . så jeg vil annbefale å ha babyseng så lenge de kan men det er bare min mening da:)
rima Skrevet 13. oktober 2008 #8 Skrevet 13. oktober 2008 Godt å høre at det er flere enn jeg som har beholdt "lillesenga" til junior lenge! Da føler jeg ikke lenger at det ble feil. Så, takk for den alvilde og gamle erteposen!
♡ ¯`°•.¸*jippi*¸.•°´¯ ♡ Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 hehe ja her ligger jenta på 1,5 år i sprinkelseng. venter bebis i januar. da er jenta vi har nesten 2 år .. men vi har valgt å kjøpe en til sprinkelseng og la jenta vår ligge så lenge som mulig i sprinkelsenga si. men så har hun da heller aldrig klatret ut. er nok lurt med storseng til dem når dem kommer seg ut selv. a kan dem jo falle og skade seg på natten..
Mrs. Bouquet Skrevet 13. oktober 2008 #10 Skrevet 13. oktober 2008 Jenta mi er 20 mnd. og kommer til å ha sprinkelsenga en liten stund til. Håper babyen som er ventet i slutten av måneden kan overta den når han vokser ut av vogga. Men fungerer det ikke at hun gir fra seg sprinkelsenga får vi kjøpe en til. Hun begynte med juniordyne når hun va 7mnd. da var jeg lei av at den andre dyna ble sparket vegg i mellom og at hun nesten aldri hadde noe dyne over seg.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 13. oktober 2008 #11 Skrevet 13. oktober 2008 Tror vi kommer til å beholde sprinkelsengen til jenta på 18mnd en god stund til ja. Hun sover ikke i andre senger enn sin egen eller reiseseng, bare fyker ut av sengen på 1 sekund. Klatrer ikke ennå så tror det går greit.
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #12 Skrevet 13. oktober 2008 Egentlig skulle jeg svare 20 mnd på juniorseng og juniordyne.. for da la vi han over i juniorsenga.. og byttet da samtidig til juniordyne.. og det gikk bra i 1,5 uke.. så begynte helvete.. så etter 1 uke med rene helvete å legge.. ( løp ut av senga HELE tiden.. brukte to timer på å legge han.. ) og i tillegg begynne med å løpe ut av senga fra 04.30 og ikke sove mer.. så gikk vi tilbake til sprinkelseng.. så nå har han den igjen.. klatrer ut av den.. men kanskje 5 ganger hver kveld istedenfor 50 som han gjorde i juniorsenga.. veldig slitsomt.. hehe;) Men bytta ikke tilbake til den lille dyna.. så nå har han juniordyne i sprinkelsenga..
mammapusen Skrevet 13. oktober 2008 #13 Skrevet 13. oktober 2008 Jenta vår lå i sprinkelseng til hun var nesten 3 1/2 år! Klatret aldri ut før hun fikk et sinneanfall rett før hun fikk ny seng. Tror ikke hun kom på at det gikk ann å klatre ut før det:-) Kjøpte Hemnes dagseng på IKEA til henne og den er helt topp!! Hun går aldri ut av senga etter at hun har lagt seg! Herlig!
**Vimsa** Skrevet 14. oktober 2008 #14 Skrevet 14. oktober 2008 Kan noen være så snill å fortelle meg hvor stor/lang er junior dyne/seng? =) Takker for svar
Krissy78 Skrevet 14. oktober 2008 #15 Skrevet 14. oktober 2008 Eldste jenta vår er rett over 24 mnd når nr to kommer og vi har tenkt å gå over til juniorseng da. Babyen kommer nok til å sove i kurven i begynnelsen, men når hun skal ha sprinkelseng så blir det ny på hun eldste. Litt skeptisk på hvordan det vil gå, men vi prøver. Når hun er trøtt og vil legge seg så er hun veldig "min min" om sprinkelsengen så dette blir kanskje en utfordring :-) Juniorseng er 70cmx140cm Dynen er 70cmx100cm
strikkemegihel Skrevet 14. oktober 2008 #16 Skrevet 14. oktober 2008 Bytta til stor seng (75*190) og voksendyne ved 18 mnd på guten vår, treng sprinkelsenga igjen snart til mini som kjem. Det har gått fint fra dag en, aldri klatra ut av den, setter seg opp i senga og roper på oss når han er ferdig med soving. Har på sengehest, så då er vi ikkje redde for at han skal dette ut av den. Hadde aldri problem med at han klatra ut av sprinkelsenga heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå