Gå til innhold

To tette, hva med kroppen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

vurderer veldig to tette. Min datter er nå straks 6 mnd. Men føler først nå at kroppen har kommet seg ordentlig og at energien er tilbake. Lurer på hvordan det var for dere med tette fødsler - tok det lengre tid for kroppen å komme seg etter andre fødsel? Ble dere mye større og hadde andre plager? Jeg har slitt mye med smerter i føttene etter første mann.

Fortsetter under...

Heisann.

Vi får to tette her nå.

Jeg bel gravid igjen bare 2 mnd etter fødselen, så det blir ca 11 mnd mellom de to minste her :)

Kan jo ikke svare på hvordan det er etter fødselen, enda, siden jeg bare er 5 mnd på vei enda ;)

Men sånn ellers kan jeg prøve litt..

Om jeg er noe større nå enn da jeg ventet forrige... hmm. *kikker etter* nei. hehe.. Jeg var veldig liten da jeg fikk forrige, og har ikke fått så stor mage denne ganga heller, enda, Men det kan jo være den kommer :)

Var gutt jeg fikk sist, jente i magen nå så blir jo gøy å se om jeg merker forskjell på magen nå.

Har 2 gutter til + 1 jente fra før, men da var hele jeg veldig stor så det kan ikke sammenlignes med magen nå.

Jeg har ikke vært kvalm eller dårlig noen av gangene..

Men hadde et par dager i starten av dette svangerskapet der jeg kunne være litt halvdårlig, små kvalm. men ikke mye. Det var nok pga jeg ble gravid så fort.

Sliter med bekkenløsning, men det har jeg gjort med alle.

Nå som jeg ikke jobber har jeg ikke så mye vondt som forrige svangerskap, men det kommer og går. Ellers merker jeg ikke noe forskjell.

er jo mye trøtt og sliten. men det kommer nok mest av at jeg ikke får den søvnen jeg trenger, siden jeg sover så dårlig om nettene + lillegutt våkner litt om nettene.. skal ha sutten osv.. endelig sluttet å spise om natta, det hjelper :)

Er spent på hvordan resten av sv.skapet blir, og hvordan fødselen blir siden det er så kort tid etter forrige..

Du må ha lykke til med valget og evnt prøving med å lage to tette ;)

Takk for svar, og kom gjerne med flere de som vil:)

Noen ekstra kilo er jeg ikke redd for. Håper bare at bekken osv har kommet seg såpass at jeg ikke får bekkenløsning eller mer vondt i føttene. Vil jo gjerne ha energi og krefter til å kose meg med jentungen også. Så hun ikke blir satt helt på sidelinjen. Ser for meg at ungene vil ha mye glede av hverandre når det ikke er så stor aldersforskjell:) Og man kan etterhvert ta de med på ganske like aktiviteter.

en blir annbefalt å vente minst 6 mnd og helst 12 mnd før ny graviditet...

vart gravid da jenta mi var 10 mnd...vart veldig glad, koselig med to tette:) helst tvillinger, da har ungene så stor glede av hverandre:)

eg har ganske tøffe svangerskap, mye kvalme og bekkenløsning...men det gjekk fint...hadde lille jenta hjemme,leste til eksamen, kjøpte hus og giftet oss innimellom alt dette...en klarer det en vil klare.

når eg var gravid med nr 2 var kvalmen litt letttere,men bekkenløsningen vond...

fødsel nr 1 var tungt og det tok laaang tid før eg vart bra igjen etterpå...denne fødselen var ingenting i forhold, tok 2 timer fra første ri til han var ute...formen var mye betre etter fødsel nr 2 også...er hjemme med baby og 1 åringen..full fart hele tiden:) koselig:) blir liten tid til meg selv da...

merker at eg mangler litt kondis og muskler..gleder meg til å begynne med trening for fullt igjen:)

sitter her og ønsker meg ny baby i magen,men det må vente,kroppen trenger å hvile etter to tette:) (iallefall når en har tøffe svangerskap)

dropp beskyttelse og start prøvinga i dag:) det kommer til å bli stas:)

Jeg har tre tette som har kommet i løpet av 2 år og 5 måneder. Ingen andre plager enn at jeg ikke rakk å komme ned i kilo før nestemann var på vei osv.. og etter 3 tette svangerskap var kroppen innstilt på å ha disse ekstra kiloene.. ikke for det, jeg gjorde ikke noe for å få de bort heller.

Etter førstemann (som er 5 år eldre enn den eldste av de tre tette) var jeg plaget en god del med hoftene dersom jeg gikk en del. Etter nummer to kom ble denne plagen bort, det var deilig (men hadde ikke noe med to tette å gjøre da).

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...