linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Datteren min på 13mnder har begynt å våkne opp en gang i løpet av natten, og gråter helt til vi gir henne en flaske melk (sover på eget rom i egen seng). Noen med supre tips hvordan vi kan slutte med denne flasken..? vet at det er "fy skam" med tanke på tennene hennes, men vil så gjerne sove litt jeg også..
Ladybug~N&E Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 dette er jo bare en uvane hun har lagt til seg. hun trenger den jo ikke. du må egentlig bare være konsekvent og nekte å gi henne denne flasken. ikke gi henne noe. bare gå inn og trøste osv til hun sovner igjen. til slutt gidder hun nok ikke våkne mer når hun vet hun ikke får noe. ellers har jeg desverre ingen supre tips til deg. kanskje la henne ha en flaske med pittelitt vann i som hun kan forsyne seg selv med om hun våkner midt på natta og er tørst? (dumt å bytte en uvane ut med en annen men vann er nå bedre enn melk mtp tennene dersom hun absolutt må ha noe)
hva skal barnet hete? Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Det jeg gjore når jeg ville at lillemann skulle slutte med flaske var ganske enkelt. Jeg bare sluttet! Var innstillt på at det ble en lang avvennings periode, men han protesterte ikke i det hele tatt. Istedenfor flasken setter jeg meg nå med han i fanget og leser en bok, og gir han den samme "kosetiden" vi hadde når han fikk flaske. Han var 13,4 mnd når jeg bestemte meg for å slutte, Bare husk og vær konsekvent. Som Ladybug sier så er det bare en uvane, hun trenger det jo ikke. Lykke til med avvenningen
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Det var som du sikkert skjønner en tabbe å begynne med den vanen, så dere bør slutte ASAP. Dere kan desverre regne med samme runden som mange opplever ved natt-ammeslutt. Det beste er å tilby vann, men jeg skjønner at det kan bli litt brått. Vi gjorde den tabben med storebror, han fikk melkeflaksepå natta en stund etter ammeslutt. Det vi gjorde, var å tynne ut melka mer og mer med vann, til slutt fikk han bare vann. Verdt et forsøk!
Mammapudding Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Da vi sluttet med nattpupp da Leah var ca 7 mnd fikk hun mme i kanskje 1 mnd og så byttet jeg bare ut melka med vann, hun var ikke så interresert i vann så hun ga seg fort..2 netter kanskje:)
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Vi gikk over til bare vann da poden var rundt året. Vår plan var at vann er så kjedelig, at da ville han gi seg. Nå, et halvt år senere krever han fremdeles vann om natta... Har prøvd å bare gi fra kopp, ut fra tanken om at dersom det er reell trøst skal han selvsagt få vann, men dersom det bare er kosen han er ute etter får han ikke... Nattavvenning er vanskelig, uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå