Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #1 Del Skrevet 12. oktober 2008 huff, disse papirene som Nav ska ha; krav om ytelse ved fødsel. Når man skal velge prosentsats står det at: Valg av prosentsats gjelder for begge foreldrene og er bindende for hele perioden. MEN gjelder det også at planlagt ferieavvikling el arbeid i stødnadsperioden også er bindende? Vanskelig å vite når man skal ta ferie og hvor lang ferie man ska ta, som jeg forstått det utsetter man permisjonen litt med at man tar ferie. Jeg har termin i Februar. Det store spørsmålet er ang. fedrekvoten det står at fristen går ut for kunne ta ut fedrekvote når barnet blitt 3år. Min mann ønsker ta ut fedrekvoten når barnet blitt 2år ca, ska vi skive ned et f.om-t.o.m på det da?, for stødnadsperioden på 56uker er jo over forlengs da Så står det at man skal skrive ned når permisjonen starter mener dem da fra det dato jeg har termin eller dato som er 3uker før termin? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138889491-fedrekvoten-og-st%C3%B8dnadsperioden-gen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #2 Del Skrevet 13. oktober 2008 Permisjonen starter 3 uker før termindato. Om dere velger 80% lønn i 54 uker(ikke 56 slik du skriver) får faren også 80% i sin permisjon. Ferien kan dere forandre på sener, men gi da beskjed skriftlig til NAV i god tid. Om faren skal ha fedrekvoten etter at din permisjon er avsluttet må han søke NAV skriftlig om dette ellers mister han de ukene. Om dere får en ny unge før han har tatt ut fedrekvoten faller også de ukene bort. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138889491-fedrekvoten-og-st%C3%B8dnadsperioden-gen/#findComment-138890431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå